Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie ochtend...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mooie ochtend...

    Deze ochtend toch maar even snel proberen te profiteren van de mooie wolken en kleuren aan de hemel... Een poging om dit moois vast te leggen, gaf dit resultaat.
    Benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Groetjes, Marchristan.



    Update n.a.v. opmerkingen.



    Update 2 n.a.v. opmerking Johan1956.

    Last edited by Marchristan; 8 december 2016, 11:45.

  • #2
    Re: Mooie ochtend...

    ik ken er niet veel van maar de linkse bomen hellen naar rechts en hun weerspiegeling in het water naar links. dat kan niet, dacht ik dan. Volgens mij heb je beetje last van perspectiefvervorming.
    Ook spijtig vna de rode paaltjes, maar daar kan jij niet aan doen.
    Voor de rest vind ik het wel een mooi rustgevend beeld.

    Comment


    • #3
      Re: Mooie ochtend...

      De lucht trekt veel aandacht ... misschien nog even de rivier wat doordrukken?

      Comment


      • #4
        Re: Mooie ochtend...

        Duidelijk wat last van lensvertekening, de bomen zowel links als rechts vallen naar binnen
        De wolken heb je heel mooi vastgelegd en je hebt een goede compo gekozen waarbij je diepte in je beeld creëert
        De mooie kleuren, zoals je zelf zegt, komen er niet zo uit

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Mooie ochtend...

          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
          ik ken er niet veel van maar de linkse bomen hellen naar rechts en hun weerspiegeling in het water naar links. dat kan niet, dacht ik dan. Volgens mij heb je beetje last van perspectiefvervorming.
          Ook spijtig vna de rode paaltjes, maar daar kan jij niet aan doen.
          Voor de rest vind ik het wel een mooi rustgevend beeld.
          Bedankt voor je reactie en tips. Vervorming inderdaad. Opname met 15mm op full frame en toestel gekanteld. Had 2 versies gemaakt in LR waarbij dus 1 met de vervorming zo goed mogelijk proberen te corrigeren (zie update). Lensprofiel is nl. nog niet gekend in LR
          Last edited by Marchristan; 7 december 2016, 16:33.

          Comment


          • #6
            Re: Mooie ochtend...

            koele opname, of ist coole opname ?

            bij ons in Hoegaarden kleurde de onderkant van deze wolkenkopjes bloedrood. megaspektakel, maar geen tijd om wat opnames te maken.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Mooie ochtend...

              Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
              De lucht trekt veel aandacht ... misschien nog even de rivier wat doordrukken?
              Heb in de update ook de rivier wat doorgedrukt (kende ik nog niet dus bedankt voor je tip ). Bedankt voor je reactie.

              Comment


              • #8
                Re: Mooie ochtend...

                Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
                Bedankt voor je reactie en tips. Vervorming inderdaad. Opname met 15mm op full frame en toestel gekanteld. Had 2 versies gemaakt in LR waarbij dus 1 met de vervorming zo goed mogelijk proberen te corrigeren. Lensprofiel is nl. nog niet gekend in LR
                Update is veel beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Mooie ochtend...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Duidelijk wat last van lensvertekening, de bomen zowel links als rechts vallen naar binnen
                  De wolken heb je heel mooi vastgelegd en je hebt een goede compo gekozen waarbij je diepte in je beeld creëert
                  De mooie kleuren, zoals je zelf zegt, komen er niet zo uit

                  grts
                  Sieg
                  Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                  koele opname, of ist coole opname ?

                  bij ons in Hoegaarden kleurde de onderkant van deze wolkenkopjes bloedrood. megaspektakel, maar geen tijd om wat opnames te maken.
                  Bedankt alvast voor jullie commentaren. Ja de kleuren komen inderdaad minder tot uiting. Voor het registreren van deze mooie kleuren was ik eigenlijk al te laat op de plaats aangekomen jammer genoeg. Maar de plaats is nu bekend en in het vervolg zal ik dus sneller reageren

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mooie ochtend...

                    Update is groot verschil...Knappe foto met vooral een compo die me erg aanspreekt..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mooie ochtend...

                      mooie update ,zou ook die paaltjes verwijderd hebben ,maar toch een mooie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mooie ochtend...

                        Toen ik de bovenste foto zag , dacht ik :Oei. Maar met de update heb je heel veel goed gemaakt.
                        Dergelijke compo's mag ik graag zien, dus wat mij betreft goed gezien.
                        Ik heb de foto eens binnengehaald en wat wat met de WB gespeeld. Omdat ik uit je tekst opmaak dat in ieder geval geen koude foto wilde maken, zou ik het volgende eens proberen.
                        C-R +5 en Y-B -15. De paaltjes zijn in PS met selecteren(lasso) en Content -Aware een peulenschilletje.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mooie ochtend...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                          Toen ik de bovenste foto zag , dacht ik :Oei. Maar met de update heb je heel veel goed gemaakt.
                          Dergelijke compo's mag ik graag zien, dus wat mij betreft goed gezien.
                          Ik heb de foto eens binnengehaald en wat wat met de WB gespeeld. Omdat ik uit je tekst opmaak dat in ieder geval geen koude foto wilde maken, zou ik het volgende eens proberen.
                          C-R +5 en Y-B -15. De paaltjes zijn in PS met selecteren(lasso) en Content -Aware een peulenschilletje.
                          Bedankt voor je tips! Heb een update geplaatst met je doorgegeven waarden voor de WB en heb de paaltjes verwijderd zoals ook al enkele anderen aanraadden. Het resultaat vind ik zelf ook veel mooier dus nogmaals allen bedankt!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mooie ochtend...

                            Knappe UP !
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mooie ochtend...

                              Bedankt voor de update. Mooi ! (zou ook raar zijn als ik het niet zou vinden)
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X