Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mistig Rijnzicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Mistig Rijnzicht

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Mistig Rijnzicht

    Kwa opbouw weer lekker hoor..De struikjes geven veel diepte, en sfeervol door de mist...
    Ondanks dat je iets wat beweegt eigenlijk de foto in moet laten komen, had ik hier gewacht tot het schip rechts in beeld zat, maar puur omdat de strekdam mijn blik daar naar toe brengt.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Mistig Rijnzicht

      Aparte opname Raymond
      Alles is in ieder geval verdeeld over het ganse frame
      Ook deze gaat weer van kleur in de voorgrond naar monochrome in de achtergrond

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Mistig Rijnzicht

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Aparte opname Raymond
        Alles is in ieder geval verdeeld over het ganse frame
        Ook deze gaat weer van kleur in de voorgrond naar monochrome in de achtergrond

        grts
        Sieg
        In feite is het geen monochrome in de achtergrond Sieg, het blijft kleur doch de mist verdoezeld de kleur. De beeldvulling was bewust.
        Thanks voor je reactie.

        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
        Kwa opbouw weer lekker hoor..De struikjes geven veel diepte, en sfeervol door de mist...
        Ondanks dat je iets wat beweegt eigenlijk de foto in moet laten komen, had ik hier gewacht tot het schip rechts in beeld zat, maar puur omdat de strekdam mijn blik daar naar toe brengt.
        Kan je redenering volgen Jos en dat zou dus ook kunnen. Maar bij het kijken door de zoeker was ik al bezig met de compo (had de tijd) en besloot om zo de invulling van het schip te maken daarbij denkend aan de balans in het beeld.
        Evenzo van harte dank voor de reactie.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Mistig Rijnzicht

          Het schip houdt het geheel boeiend. Mooi van sfeer en opbouw.

          Comment


          • #6
            Re: Mistig Rijnzicht

            Zeker een opname waar goed is gekeken en over nagedacht is. De commentaren volg ik volledig.
            Te overwegen is om het boeitje te laten verdwijnen, waardoor je minder ver naar rechts getrokken wordt.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Mistig Rijnzicht

              mooi opgebouwde compo, ik kan u volgen om de bosjes op de voorgrond erbij te nemen, voor de kleur en de diepte in het beeld. Er zit echter ook een mooi minimalistisch beeld in door te snijden juist onder de strekdam.

              Comment


              • #8
                Re: Mistig Rijnzicht

                mooie sfeer in deze foto ,de voorgrond vind ik mooi passend door het kleurcontrast tov van het bijna monotone achterliggende ,boeitje verstoord idd een beetje de compo ,is een beetje aandachttrekker ,miss omdat het in de comments onder de aandacht is gebracht

                Comment


                • #9
                  Re: Mistig Rijnzicht

                  ben geen fan. maar het intrigeert me mateloos om te weten waarom ik geen fan ben. dus toch een interessante foto.

                  is het het schip ? is het het verschil in mistigheid tussen voor en achtergrond ? is het die damconstructie ? zijn het de bomen in een ander kleurpalet ? kweet het niet.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mistig Rijnzicht

                    Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                    ben geen fan. maar het intrigeert me mateloos om te weten waarom ik geen fan ben. dus toch een interessante foto.

                    is het het schip ? is het het verschil in mistigheid tussen voor en achtergrond ? is het die damconstructie ? zijn het de bomen in een ander kleurpalet ? kweet het niet.
                    Iegienie, je stelt je wel erg veel vragen bij het zien van een foto en die kan ik allemaal niet beantwoorden. Wel dit : De foto is voor 95% heel normaal - de mist doet zijn werk en ik maakte er een 'werkje' van - als je dit kan helpen.
                    Thanks voor je trouwe reactie (en visie) alsook alle andere schrijvers.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment

                    Working...
                    X