Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm voor fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherm voor fotobewerking

    Iemand een idee of volgend scherm een goed scherm is voor fotobewerking?


  • #2
    Re: Scherm voor fotobewerking

    Niet voor mij.

    Dit scherm heeft een full hd resolutie van 1920 x 1080. Ik heb een 27"-scherm met deze resolutie getest en alles op het scherm valt op een normaal bureau te groot uit. Je kan in Windows bv wel alle letters vergroten (100%, 125%,...), maar niet verkleinen. Op grotere kijkafstand is dat geen probleem, maar op normale afstand vind ik dat niet aangenaam werken.
    Je schermoppervlak is wel groter tov een 24", maar als de maximum resolutie hetzelfde is krijg je niet meer te zien.

    Met een resolutie van 2560 x 1440 of 3840 x 2160 (4K) krijg je wel meer op het scherm te zien.
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

    Comment


    • #3
      Re: Scherm voor fotobewerking

      Ik heb sedert een paar maand een dell ultrasharp u27h15 aangeschaft, ik had ervoor ook een gewoon/betaalbaar ips scherm van iiyama, maar wat een verschil!
      Koste wel 450€ maar ben tevreden van de kwaliteit!

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Scherm voor fotobewerking

        Ik ben ook toe aan een nieuwe monitor en ik zie dat de Dell monitoren nu ook in PC winkels leverbaar zijn: vorig jaar was dat in NL niet mogelijk en kon je ze nergens zien, blind kopen dus rechtstreeks van Dell.
        Heeft u het juiste type genoemd? Dell ultrasharp u27h15 kan ik op de Dell site niet vinden wel u2715h
        Last edited by Eenbes; 8 december 2016, 09:22.

        Comment


        • #5
          Re: Scherm voor fotobewerking

          Hoi,

          ik gebruik hiervoor enkel Eizo schermen. Die zijn ondertussen al wat goedkoper geworden.

          M V G
          BD1766BE

          Comment


          • #6
            Re: Scherm voor fotobewerking

            Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
            Hoi,

            ik gebruik hiervoor enkel Eizo schermen. Die zijn ondertussen al wat goedkoper geworden.

            M V G

            Ook die moet je blindelings kopen: in mijn woonplaats Eindhoven is het hoofdkantoor voor de Benelux gevestigd maar ze hebben al jaren geen showroom meer. Wil je er een paar zien dan moet je naar Noord-Nederland.
            Ik heb de Eizo's vorig jaar op een beurs gezien, maar de goedkoopste en kleinste formaat kost circa 500 Euro en een 27 inch meer dan 2000 euro.

            Comment


            • #7
              Re: Scherm voor fotobewerking

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Ook die moet je blindelings kopen: in mijn woonplaats Eindhoven is het hoofdkantoor voor de Benelux gevestigd maar ze hebben al jaren geen showroom meer. Wil je er een paar zien dan moet je naar Noord-Nederland.
              Ik heb de Eizo's vorig jaar op een beurs gezien, maar de goedkoopste en kleinste formaat kost circa 500 Euro en een 27 inch meer dan 2000 euro.
              Hier ook alleen maar Eizo. Garantie van 5 jaar!

              Comment


              • #8
                Re: Scherm voor fotobewerking

                Bij mij ook al vele jaren EIZO, zeer tevreden van
                Ondertussen zijn er ook goedkopere reeksen bijgekomen en die zijn best ook wel goed

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X