Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KITLENS OP 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KITLENS OP 10D

    kan ik een kitlens van mijn anloog eos d300 28 50mm op de canon 10d gebruiken ? ik denk van wel daar het ook een eos is maar ben niet zekers en wil geen schande aanbrengen aan mijn 10d vandaar deze vraag hier op Bd
    dank
    marc

  • #2
    Re: KITLENS OP 10D

    Dat zou niet kunnen daar de kitlens voorzien is voor de 300D. Het achterste element zou te diep in het camerahuis van de D10 gaan.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: KITLENS OP 10D

      Das toch ook nie praktisch he ...
      [Nikon D5100 & Nikon D70]
      [Yves en Liesbeths blog Resort]

      Comment


      • #4
        Re: KITLENS OP 10D

        Is het een EOS 300D of 300 waar je over spreekt ? In dat laatste geval zal je lens een EF en geen EF-s zijn, en dan past ze wel. Kijk misschien eens op de lens zelf daarvoor.
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Re: KITLENS OP 10D

          Oorspronkelijk geplaatst door 744
          kan ik een kitlens van mijn anloog eos d300 28 50mm op de canon 10d gebruiken ? ik denk van wel daar het ook een eos is maar ben niet zekers en wil geen schande aanbrengen aan mijn 10d vandaar deze vraag hier op Bd
          dank
          marc
          Als het is zoals je schrijft, een analoge EOS 300 dan kan dit. Mijn vrouw gebruikt de kitlens van de analoge EOS 300 (een 28-90) op haar 300D zonder probleem. En die lens valt zeer goed mee!
          Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
          LidNr. BD0211BE

          Comment


          • #6
            Re: KITLENS OP 10D

            Als het een 28-50 is, dan is dat een EF-lens en geen EF-S (er bestaat nog geen 28-50 EF-S, vandaar )... Die zal dus werken...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: KITLENS OP 10D

              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Als het een 28-50 is, dan is dat een EF-lens en geen EF-S (er bestaat nog geen 28-50 EF-S, vandaar )... Die zal dus werken...
              Er bestaat zelfs geen 28-50 EF...
              Dus wat opklaring is gewenst voor we de vraag kunnen beantwoorden...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: KITLENS OP 10D

                Hmm, misschien bedoelt hij toch de 300D met een 18-55 EF-s erop... Maar ook dat is geen probleem voor een handige harry: http://www.bobatkins.com/photography...s/efs-10d.html
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: KITLENS OP 10D

                  Sorry het is een 28-90mm canon kitlens was bij de 35mm eos 300 van canon
                  dank
                  marc

                  Comment


                  • #10
                    Re: KITLENS OP 10D

                    Oorspronkelijk geplaatst door 744
                    Sorry het is een 28-90mm canon kitlens was bij de 35mm eos 300 van canon
                    dank
                    marc
                    Ach zo,
                    ja die zal 100% functioneren...
                    Aan de andere kant, dat is niet echt een lens voor op de 10D...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: KITLENS OP 10D

                      nee zekers niet( zoals RR met motor van 2pk ) ..is speelgoed...maar daar ik enkel over een 50 500 beschik zou ik deze ook willen om gewone fotos te nemen is ook veel veel lichter, ik kijk uit naar een iets betere op Bd koopjeshoek
                      alvast dank
                      mvg marc

                      Comment


                      • #12
                        Re: KITLENS OP 10D

                        Ik heb ook die kit van de EOS 300, en die lens werkt perfect op mijn 10D, maar kwaliteit is anders. Ik gebruik trouwens de lenzen die ik voor mijn 10D gekocht heb voor de EOS 300, en visa versa.

                        Trouwens kijk eens naar de bajonetvatting van de EOS 300 en die lens. PLASTIEK!!!! Ik heb schrik als ik mijn 50-500 op de EOS 300 gebruik dat die plastieken bajonet van de 300 gaat afbreken.
                        Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: KITLENS OP 10D

                          ja zo nen bigma is niet echt geschikt op de eos 300 en de kitlens op de 10d, inderdaad alles is plastiek.. op den 300 ..maar toch goed om weten dat het geen kwaad kan op de 10d
                          groetjes

                          Comment

                          Working...
                          X