Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

    Ik heb hier een series probleem met Edge, het is nu al twee dagen na elkaar dat ik bij het openen van Edge een opstartscherm van Microsoft te zien krijg, en dat alle favorieten verdwenen zijn.
    Edge opent dan niet met de ingestelde startpagina, die krijg ik alleen terug als ik de computer nog een opstart.
    De favorieten kan ik importeren uit Explorer, maar die zijn al heel lang niet meer aangepast, en dus totaal verouderd.
    Er komt ook nog bij dat ik overal terug moet inloggen, ik ben die Edge dus grondig beu aan het worden...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

    Als je google-t naar "microsoft edge missing favorites" of "ms edge losing favorites" krijg je heel wat hits. Het komt dus meer voor...
    Dit is er maar eentje: https://answers.microsoft.com/en-us/...5f1165e?auth=1
    (werk zelf met Mac en Edge is enkel voor PC/Win)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

      Hier nog niets ondervonden van dergelijke zaken.
      Toevallig het register niet opgekuist met een of andere tool?
      En al eens volledig gescand op malware?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

        En bij een aantal programma's (ook browsers) is het een optie in de Preferences (Voorkeuren) om bij het verlaten van het programma enige opkuis te doen...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Hier nog niets ondervonden van dergelijke zaken.
          Toevallig het register niet opgekuist met een of andere tool?
          En al eens volledig gescand op malware?
          Ik heb niets opgekuist, nu laat ik Kaspersky een volledige scan uitvoeren van de harde schijven, maar het zal nog een tijd duren voor dat klaar is (maar daar verwacht ik eigenlijk ook geen problemen).
          Omdat ik telkens weer die pagina van Microsoft zelf te zien kreeg denk ik toch dat het fout van hun zelf is.
          Als er een ander probleem was (malware), dan zou ik hoogstwaarschijnlijk wel op een onbekende website uitkomen waar ze dan zouden proberen om aan gegevens te geraken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

            Bart, met malware kunnen ze in uw pc en aan uw bestanden zonder dat je er erg in hebt.
            Voor malware zweer ik bij (betalende) MBAM.
            Maar ik werk al met Edge sedert het beschikbaar is gesteld en de laatste tijd stel ik vast dat Edge zeer traag is geworden.
            Pas op, mijn cache ledig ik wekelijks, toen ik nog mod was dagelijks.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              ik ben die Edge dus grondig beu aan het worden...
              Ik heb 'm nog nooit gebruikt.
              Hier altijd FireFox

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

                Voorlopig lijkt alles te werken zoals het hoort, ik hoop alleen dat dat morgen ook nog zo is.
                De complete scan van Kaspersky heeft niets verdacht opgeleverd, ik ben er vrij zeker van dat het aan Edge zelf ligt, ook al omdat ik niet de enige ben met dit probleem.
                Maar de vorige keren was het wel na een grote update, deze keer was er geen update (toch niet bij het afsluiten van de computer).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

                  Bart, ben al eens wezen kijken bij Schoone pc.nl?
                  Met de jaarlijkse grote update van MS zijn veel problemen ontstaan.
                  Bij mij op 1 Pc is Edge erg traag geworden, en waaraan ligt het???????
                  Van een andere browser moet ik niks hebben. Heb voor Edge altijd IE gebruikt tot mijn volle tevredenheid en blijf MS trouw.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Van een andere browser moet ik niks hebben. Heb voor Edge altijd IE gebruikt tot mijn volle tevredenheid en blijf MS trouw.
                    Idem hier, heb andere browsers al geprobeerd in het verleden en die bevallen me minder dan IE.
                    Enige die is soms nog eens durf gebruiken buiten IE en Edge is Chrome.
                    Meest van al gebruik ik nog steeds IE.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

                      Vandaag werkt alles normaal.
                      Van vertragingen bij Edge heb ik tot nu toe nog nooit iets gemerkt.
                      Chrome gebruik ik heel af en toe, maar ik vind die minder dan Edge of Explorer.
                      Het zal wel gewoonte zijn, als je dagelijks met een bepaald programma werkt, dan werkt dat gewoonlijk net iets beter dan een programma waar je alles weer opnieuw moet gaan zoeken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Vandaag werkt alles normaal.
                        Van vertragingen bij Edge heb ik tot nu toe nog nooit iets gemerkt.
                        Chrome gebruik ik heel af en toe, maar ik vind die minder dan Edge of Explorer.
                        Het zal wel gewoonte zijn, als je dagelijks met een bepaald programma werkt, dan werkt dat gewoonlijk net iets beter dan een programma waar je alles weer opnieuw moet gaan zoeken.
                        Ik heb nog nooit met iets anders dan Firefox gewerkt Bart, en me nog nooit de vraag gesteld waarom ik met iets anders zou gaan werken.
                        Maar kan je zomaar de voordelen van Edge of Chrome opgeven tov Firefox ? Misschien dat ik het dan toch eens probeer.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

                          Ik had hetzelfde...
                          Edge staat gelijk nog niet op punt, ondanks dat ik het wel een strakke mooie browser vind.
                          Ik heb me laten wijsmaken dat het komt door updates. Telkens Edge aangepast wordt, ben je alles kwijt.
                          Ik ben voorlopig terug op Chrome totdat ik zie dat dit opgelost is.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb hier een series probleem met Edge, het is nu al twee dagen na elkaar dat ik bij het openen van Edge een opstartscherm van Microsoft te zien krijg, en dat alle favorieten verdwenen zijn.
                          Edge opent dan niet met de ingestelde startpagina, die krijg ik alleen terug als ik de computer nog een opstart.
                          De favorieten kan ik importeren uit Explorer, maar die zijn al heel lang niet meer aangepast, en dus totaal verouderd.
                          Er komt ook nog bij dat ik overal terug moet inloggen, ik ben die Edge dus grondig beu aan het worden...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem met Edge, al twee dagen na elkaar alle favorieten kwijt

                            Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                            Ik heb me laten wijsmaken dat het komt door updates. Telkens Edge aangepast wordt, ben je alles kwijt.
                            Dat "wijsmaken" klopt volledig, de rest niet echt.
                            Ben hier nog nooit alles kwijt geweest in Edge na een update.
                            Zal dan wel eerder configuratie afhankelijk zijn mocht zoiets gebeuren, maar alvast geen algemeen probleem.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X