Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verwijderde cr2 bestanden herstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verwijderde cr2 bestanden herstellen

    Tijdens mijn vakantie in Nepal is bij het backuppen van dag 1 iets grandioos mis gegaan (de rest is oké). Alles op 2 plaatsen verwijderd.
    Ondertussen heb ik Recuva gebruikt om de verwijderde cr2 bestanden terug te halen.
    Gedeeltelijk is dat gelukt, want hij heeft files gevonden (cr2) van normale grootte. Vervolgens met Canon DPP en Photoshop cs6 geprobeerd de bestanden te openen. En daar stopt het.
    Zie alleen een kruis en cs6 zegt:'kan het verzoek niet uitvoeren omdat het niet het juiste document is'
    Heeft iemand hier tips voor. Ik zou een gat in de lucht springen als het alsnog zou lukken mijn foto's te openen. Ook al zou het alleen in jpg formaat zijn.
    Groetjes Christianne
    Christianne's fotoweb
    BD0243nl

  • #2
    Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

    Iets meer info graag, hoe importeer je in wat en hoe maak je de backup.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

      Merci voor je reactie! Normaal gaan ze van de cf kaart naar 2 harde schijven via Windows verkenner. Maar deze back up is fout gegaan. Per ongeluk gewist op de eerste vakantiedag.
      De teruggevonden beschadigde files komen van de cf-kaart. De grootte is tussen 20 en 30MB wat normaal is voor de Canon5d2. Er zou dus nog veel informatie op moeten staan.
      Groetjes Christianne
      Christianne's fotoweb
      BD0243nl

      Comment


      • #4
        Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

        Plaats eens een link naar zo'n bestand. Er zullen genoeg mensen zijn die wel willen proberen dit te openen
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Plaats eens een link naar zo'n bestand. Er zullen genoeg mensen zijn die wel willen proberen dit te openen
          Hierbij een link naar 2 beschadigde bestanden.
          We hebben recuva gebruikt om de foto's te herstellen en die heeft het CR2 file gesaved met een _ in plaats van de I van IMG.



          Alvast bedankt voor de moeite.
          ____________________________________________
          Met vriendelijke groet. Nico H
          Mijn vliegtuig foto site

          Comment


          • #6
            Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

            Bedankt Nico, voor het plaatsen en de webruimte! Hopelijk kan iemand er iets mee. ik zou je heel dankbaar zijn!
            Groetjes Christianne
            Christianne's fotoweb
            BD0243nl

            Comment


            • #7
              Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

              Die underscore vooraan (_ ipv I) wijst erop dat er geschoten is in Adobe RGB ipv sRBG.
              Maar wat de bestanden betreft, vrees ik het ergste... Geen enkele van de door mij gebruikte RAW-converters kan de bestanden lezen. Dan maar proberen om te zetten naar DNG, maar dat lukte evenmin.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

                Die bestanden krijg ik niet open, is Rescuepro van Sandisk geen oplossing? www.LC-TECH.COM/RESCUEPRO (ik heb nog ongebruikte licenties liggen, maar eerst proberen zou ik zeggen.
                Last edited by Lieven Lema; 5 december 2016, 11:46. Reden: schrijffout wegens slecht oog
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

                  Mij lukt het nu ook niet om het in Photoshop Raw te openen. Ik zit op mijn werk en heb ook geen tijd meer

                  Zit hier iets zinnigs bij?
                  Heya guys, someone please do some namedropping for a couple of softwares that can fix corrupted CR2 files. :p Any OS will do, I'm willing to try "all there is" so I accept any platform really. Thanks for helping in advance! Glassed Silver:mac PS: I'm not willing to send the files away unless this...
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

                    Dankjewel voor de moeite! Heb het bovenstaande forum door gelezen. Het verhaal van de heden enz. Ik ben bang dat het teveel is verminkt.
                    Groetjes Christianne
                    Christianne's fotoweb
                    BD0243nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

                      Allemaal bedankt voor de moeite en tijd :
                      Last edited by Nico H; 8 december 2016, 11:24.
                      ____________________________________________
                      Met vriendelijke groet. Nico H
                      Mijn vliegtuig foto site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                        Die bestanden krijg ik niet open, is Rescuepro van Sandisk geen oplossing? www.LC-TECH.COM/RESCUEPRO (ik heb nog ongebruikte licenties liggen, maar eerst proberen zou ik zeggen.
                        Bedankt voor de tip en aanbod .
                        Helaas (nog) geen succes.
                        ____________________________________________
                        Met vriendelijke groet. Nico H
                        Mijn vliegtuig foto site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verwijderde cr2 bestanden herstellen



                          Dit is het resultaat van ExifTool command line; file format error. In principe wil dit zeggen dat de header beschadigd is en misschien kan je die herstellen met een HEX editor maar dat geeft nog geen garantie dat je het bestand dan wel open krijgt.
                          Denk dat dit een hopeloze zaak is.
                          Photography is an art of observation.

                          Comment

                          Working...
                          X