Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf mini PC Zotac ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf mini PC Zotac ?

    Ik wil een nieuwe pc aanschaffen maar geen grote lompe desktop pc meer op mijn bureau.
    In mijn zoektocht naar een mini pc kwam ik bij Zotac terecht.
    Nu twijfel ik tussen een i5 of i7 processor.
    Ofwel een Zotac ZBOX-MI571 i7 of een Zotac ZBOX-MI546-P-U i5 .

    Ik wil de pc aansluiten op mijn 2 dell schermen en ga hem gebruiken voor internetten ; office en natuurlijk Lightroom. Ik ben geen gamer dus spelletjes komen er niet op. Mischien wel eens wat korte HD filmpjes bewerken.
    Is een i7 processor dan nodig? Of kan ik bovenstaande zaken vlot met een i5 processor ?

    Ik zie dat ze ook een nieuwe reeks hebben de Zbox Magnus EN1080 en EN1070 edit : die niet te betalen is

    Of heeft er iemand nog een andere tip voor een mini pc.
    Ik zou er een SSD van 256 Gb insteken en nog een 2de schijf van 2Tb als er nog plaats voor is anders via USB.

    mir
    Last edited by mir; 3 december 2016, 16:01.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

    Ik zou gaan voor de I7, al weet ik niet welke I7 erin zit en welke I5. Zit op een tablet. Ik verwacht een notebook CPU in de kastjes en dan is een snellere I7 toch net wat wenselijker als I5. Anders eens de 2 processoren vergelijken op bv CPUBOSS

    Update:
    Gaat het om deze 2 mini computers:



    Hier de vergelijkingen van de processoren:



    Maar het is net wat ik dacht. Een relatief simpele I5 u versie en een quadcore I7. Dus dan zou ik wel gaan voor de I7. Dit is wel fijner met Lightroom en je HD filmpjes denk ik.
    Last edited by Rogier; 4 december 2016, 08:22.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

      Bedankt voor je antwoord Rogier, dus best voor i7 gaan. Ik zie dat ze hier in Belgie bijna nergens te krijgen zijn die Zotac's.
      Als iemand anders nog een tip heeft voor een mini desktop pc hoor ik het graag.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

        Al jaren lang een Shuttle barebone genomen: stil, snel, compact en goed configureerbaar. Ik heb nu een Shuttle SH170R6 met een Intel Core i7-6700K en 32 GB DDR geheugen en een Samsung 500 GB SSD + 2 TB 7200 rpm klassieke schijf. Het enige probleem is dat je videokaart niet te hoog mag zijn (zijdelings): vaak zit bij de moderne videokaarten de 6-pin aansluiting aan de zijkant en niet meer in het verlengde van de kaart, waardoor de bracket voor de HD/optisch station niet meer terug de kast in kan. Uiteindelijk een GTX-950 erin gedaan, die geen externe voeding nodig had. Tegenwoordig is er een GTX-1050 Ti te krijgen zonder externe voedingsaansluiting.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

          Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
          Al jaren lang een Shuttle barebone genomen: stil, snel, compact en goed configureerbaar. Ik heb nu een Shuttle SH170R6 met een Intel Core i7-6700K en 32 GB DDR geheugen en een Samsung 500 GB SSD + 2 TB 7200 rpm klassieke schijf. Het enige probleem is dat je videokaart niet te hoog mag zijn (zijdelings): vaak zit bij de moderne videokaarten de 6-pin aansluiting aan de zijkant en niet meer in het verlengde van de kaart, waardoor de bracket voor de HD/optisch station niet meer terug de kast in kan. Uiteindelijk een GTX-950 erin gedaan, die geen externe voeding nodig had. Tegenwoordig is er een GTX-1050 Ti te krijgen zonder externe voedingsaansluiting.
          Mijn vrouw is ook al 2 jaar gelukkig met haar Shuttle (wel iets minder krachtig dan hierboven: I5 + 16GB +1TB) Geen ervaring met zotac maar wel aan gedacht toen...

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

            Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
            Mijn vrouw is ook al 2 jaar gelukkig met haar Shuttle (wel iets minder krachtig dan hierboven: I5 + 16GB +1TB) Geen ervaring met zotac maar wel aan gedacht toen...
            Dit zal een echte quadcore I5 zijn. Een desktop model. Die zullen ook wel volstaan.
            Wij hebben hier als vaste computer een: Cooler Master Mini Tower Elite 130 mITX behuizing.
            Hier kun je ook relatief compacte goede computer mee maken, maar het is geen Zotac. Hoe klein moet de computer zijn? Als je beetje handig bent, dan zou je ook zelf een mini computer kunnen bouwen.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

              Voorlopig werk ik dus op mijn macbook pro waar zowel windows 10 als ios op staat. Het is de bedoeling dat de nieuwe windows pc tussen de 2 schermen komt te liggen.



              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                Dit zal een echte quadcore I5 zijn. Een desktop model. Die zullen ook wel volstaan.
                Wij hebben hier als vaste computer een: Cooler Master Mini Tower Elite 130 mITX behuizing.
                Hier kun je ook relatief compacte goede computer mee maken, maar het is geen Zotac. Hoe klein moet de computer zijn? Als je beetje handig bent, dan zou je ook zelf een mini computer kunnen bouwen.
                ik zou niet weten wat het verschil is tussen een "echte" of valse quadcore : ben eens gaan nakijken : 4690S
                Last edited by jv2e; 4 december 2016, 13:32. Reden: typo

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

                  De shuttle hangt onder het werktablet hier en is 19cm breed, 6cm hoog en 22cm diep. Wij hebben wel een speciale muurbevestiging bijgekocht. In de zomer op reis hebben we een verticale stand: neemt niet meer plaats in dan een groot boek, maar dat is hetzelfde voor de Zotac

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

                    Sommige kan je zelfs achter je monitor of TV hangen. Waar kan ik zo een schuttle het beste kopen?

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                      ik zou niet weten wat het verschil is tussen een "echte" of valse quadcore : ben eens gaan nakijken : 4690S
                      Een echte quadcore is voor mij een processor met 4 fysieke cores. En niet 2 fysieke cores die door het OS herkend worden als 4cores doordat er Hyper-threading ondersteuning is.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                        Een echte quadcore is voor mij een processor met 4 fysieke cores. En niet 2 fysieke cores die door het OS herkend worden als 4cores doordat er Hyper-threading ondersteuning is.
                        Off Topic - en waar vind je die info, Rogier? Ik heb wel gevonden dat die hyperthreading discutabel is...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                          Off Topic - en waar vind je die info, Rogier? Ik heb wel gevonden dat die hyperthreading discutabel is...
                          Quad = 4. En Dual = 2. En iedere computer website heeft het over quadcore of dualcore bij het aantal fysieke kernen. Dus ik ben hier niet de enige in. Verder heb ik een boek gelezen en heb scholing gevolgd hoe een processor een beetje werkt. Te ingewikkeld om hier even neer te pennen. Maar een zogename I7 Quadcore wordt btw weer herkend als 8 cores.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Bedankt voor je antwoord Rogier, dus best voor i7 gaan. Ik zie dat ze hier in Belgie bijna nergens te krijgen zijn die Zotac's.
                            Als iemand anders nog een tip heeft voor een mini desktop pc hoor ik het graag.

                            mir
                            Bij Alternate zie ik ze toch als leverbaar binnen de 3-5 dagen, wel enkel verzenden, niet in de winkel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanschaf mini PC Zotac ?

                              Rogier,
                              het was helemaal niet de bedoeling je kennis in twijfel te trekken hoor. Sorry als dat zo overgekomen is. Ik had daar nog niet over nagedacht, en in hetgeen ik gelezen heb klopt je bewering als een bus, maar ik kan niet vinden of de 4690 s een quadcore is of niet...
                              Last edited by jv2e; 4 december 2016, 23:09. Reden: typo

                              Comment

                              Working...
                              X