Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony rx100 serie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony rx100 serie

    In zoektocht naar een goede compact uitgekomen bij de sony rx100

    Wie heeft er ervaring met de (verschillende) Sony RX100 versies.

    Voor mijzelf denk ik dat vanaf de M3 in aanmerking komt.

    Is de m5 werkelijk zoveel beter voor scherpstelling snelheid?

    Andere ervaringen?

    Batterij?
    Robuust?

    Tevreden van de lens?

    Nadeel beperkte zoom?

  • #2
    Re: Sony rx100 serie

    Ik denk dat dit het overzicht bij uitstek is voor jou :
    https://www.dpreview.com/articles/72...-right-for-you
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sony rx100 serie

      Ik heb zelf de RX100MIII en ben er super tevreden van zeer scherpe plaatjes en ook knappe beeldkwaliteit op hogere iso. Ik had eerder de RX100MII daar heb je meer zoombereik maar minder groothoek. En ik vond voor mijn eigen dat dit een gemis was. Heb liever 24mm in plaats van 28mm groothoek oké je boet wel flink in in zoombereik dat van100mm naar 70mm gaat. De MIII heeft ook een zalige EVF en deze werkt zeer goed. De batterij valt mee al heb ik er een extra bij gekocht.
      Heb er ook een gripje AGR2 bijgekocht
      De lens is echt fantastisch geloof me.
      Nadeel is kleine knopjes en ook een krasgevoelig LCD
      Grtz Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Sony rx100 serie

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Ik heb zelf de RX100MIII en ben er super tevreden van zeer scherpe plaatjes en ook knappe beeldkwaliteit op hogere iso. Ik had eerder de RX100MII daar heb je meer zoombereik maar minder groothoek. En ik vond voor mijn eigen dat dit een gemis was. Heb liever 24mm in plaats van 28mm groothoek oké je boet wel flink in in zoombereik dat van100mm naar 70mm gaat. De MIII heeft ook een zalige EVF en deze werkt zeer goed. De batterij valt mee al heb ik er een extra bij gekocht.
        Heb er ook een gripje AGR2 bijgekocht
        De lens is echt fantastisch geloof me.
        Nadeel is kleine knopjes en ook een krasgevoelig LCD
        Grtz Templar
        Je vergat te vermelden dat de RX100III de eerste RX is met een uitmuntende beeldstabilisatie!
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment


        • #5
          Re: Sony rx100 serie

          Heb ook de RX100MIII super tevreden van. Vooral de lichtsterke lens is voor mij een plus. Heb het cameraatje altijd op zak. Het krasgevoelige LCD heb ik opgelost door er een beschermglas op te kleven. Verder niks op aan te merken. Heb er de timelapse APP opgezet. Leuke gadget. Voelt ook zeer stevig en is heel zorgvuldig afgewerkt.
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: Sony rx100 serie

            Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
            Je vergat te vermelden dat de RX100III de eerste RX is met een uitmuntende beeldstabilisatie!
            Pardon ??? de eerste RX met Steady Shot ? halloooo !

            Comment


            • #7
              Re: Sony rx100 serie

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Pardon ??? de eerste RX met Steady Shot ? halloooo !
              Met "uitmuntende" stabilisatie. De eerste 2 modellen waren niet goed op dat gebied.
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Sony rx100 serie

                Heb op de Art & Craft photoday de RX100 V "getest", en de focus snelheid is echt razendsnel. Maar die is wel ongelooflijk duur, haha.
                Voor de rest heb ik enkel ervaring met de RX100

                Comment


                • #9
                  Re: Sony rx100 serie

                  Denk er ook aan dat ze geen batterijlader bij 't toestel geleverd krijgt. En dat ding vreet wel batterijen. Dus je moet je batterij in je toestel opladen wat beetje belachelijk is voor de prijs van 't toestel.
                  met zoiets kun je dan 2 batterijen tegelijk opladen : https://www.artencraft.be/nl/hahnel-...us-410329.html

                  off topic, wanneer gaat lightroom de versie V supporteren ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony rx100 serie

                    Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                    Met "uitmuntende" stabilisatie. De eerste 2 modellen waren niet goed op dat gebied.
                    ?? ik heb daar nog nooit last van gehad ... en tenzij ik er over gelezen heb, is er nergens een review die dat ook effectief met goede meetargumenten onderbouwt ... opinies zijn nu eenmaal zwakke argumenten.
                    Ze moeten bij Sony wel archi-achterlijk zijn als ze de bij de "P" instellingen de camera parameters, bij weing licht, op 1/30@f1.8 zetten zonder een degelijke beeldstabilisatie (wide mode) ..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony rx100 serie

                      Is de razendsnelle scherpstelling van de serie V iets wat bij de andere series ontbrak? Hoe verschilt deze van bvb een dslr?

                      Ikzelf zou momenteel een voorkeur geven aan de serie IV met als voornaamste reden de verbeterde viewfinder
                      Maar de vraag is of die de meerprijs waard is tegenover serie III.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony rx100 serie

                        Ik vond de EVF van de II al ruim voldoende, en ook de AF trouwens. (Ik heb deze nooit voor actiefoto's gebruikt.)
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony rx100 serie

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Ik vond de EVF van de II al ruim voldoende, en ook de AF trouwens. (Ik heb deze nooit voor actiefoto's gebruikt.)
                          ??? De M2 heeft GEEN EVF ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony rx100 serie

                            Nee, inderdaad. Niet standaard.
                            Al even geleden dat ik deze in huis had, maar ik had de optionele die je erop kan plaatsen... .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony rx100 serie

                              Ik had de MII en was daar super content van. Mocht die niet in aanraking gekomen zijn met nogal een geut zeewater, dan ging die zeker niet de deur uit. Als vervanger nu de IV besteld, de V is me net iets te duur...

                              Comment

                              Working...
                              X