Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ryckevelde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ryckevelde

    ryckevelde by Valcke Nicolas, on Flickr


    7 shots Hdr
    Nikon D3300
    tokina 11.0-16.0 mm f/2.8
    Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

  • #2
    Re: ryckevelde

    Gebouw vind ik knap weergegeven . Ik heb wel mijn bedenkingen bij de lucht nl de overgang vd lucht en het gebouw en het verschil van lucht achter boom en die ernaast.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: ryckevelde

      ik volg
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: ryckevelde

        Das bizar aan die Hdr , die lucht wordt slechter, moet nog uitzoeken hoe of wat ik dat kan verbeteren....
        Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

        Comment


        • #5
          Re: ryckevelde

          HDR heeft zijn specifieke eigenschappen en toepassingen, deze foto is een bewijs van verkeerdelijk gebruik. Informeer je eens over HDR, het is geen speeltje maar een programma voor professioneel gebruik in de grafische wereld, waar wij uiteraard ook gebruik kunnen van maken
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: ryckevelde

            Ik snap niet waarom het enkel voor professioneel gebruik zou zijn...

            HDR is gewoon een techniek die iedereen kan gebruiken om een situatie met met hoog contrast goed op een foto weer te geven (imo meer zoals we het met onze ogen kunnen zien, ben niet zo'n fan van de echt heavy HDR waarbij alles er nep gaat uit zien)

            Hier is het gewoon een geval van slechte bewerking van de lucht, links in de bomen lijkt het nogthans wel goed.
            Is dit een resultaat van in-camera HDR of heb je software gebruikt?

            Ik zou ook de oprit een beetje oplichten, dan ontstaat er een beetje een lijn richting gebouw.
            Eventueel wat minder van die boom er op zetten, die vormt wel een soort kader maar is nu zo aanwezig dat het stoort.
            Als laatste een beetje perspectief correctie en wat rechtzetten, dat heb je wel altijd met een wideangle lens als je een foto van een gebouw onder een hoek neemt...

            Comment


            • #7
              Re: ryckevelde

              Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
              Gebouw vind ik knap weergegeven . Ik heb wel mijn bedenkingen bij de lucht nl de overgang vd lucht en het gebouw en het verschil van lucht achter boom en die ernaast.
              ik volg ,grts,Jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

              Comment


              • #8
                Re: ryckevelde

                Ik heb photomatix gebruikt , helaas geen Hdr functie op mijn nikon d3300
                Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

                Comment


                • #9
                  Re: ryckevelde

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  Gebouw vind ik knap weergegeven . Ik heb wel mijn bedenkingen bij de lucht nl de overgang vd lucht en het gebouw en het verschil van lucht achter boom en die ernaast.
                  Volg ook.

                  Comment

                  Working...
                  X