Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 5 D mk III of MK IV ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 5 D mk III of MK IV ?

    Ik ben aan het kijken voor een nieuwe canon 5D. Ik heb reeds een 5D mk II gehad en daarna een 6D maar ik geraak niet gewoon aan de bediening van de 6D.
    Koop ik nu het best een mk III, aan een goede prijs of toch maar voor de 1200 euro duurdere mk IV gaan ?

    Camera wordt gebruikt voor huis tuin en keuken gebruik en op reis.

    Langs de ene kant denk ik dat de mk III voldoende is voor mij maar hij is toch al enkele jaren op de markt. Maar 1200 euro meer betalen voor de mk IV is er misschien wat over .

    Zouden jullie nu nog een mk III nieuw kopen ?

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: canon 5 D mk III of MK IV ?

    Absoluut, als ik hem nieuw zou kunnen kopen voor 2200€, maar ik weet niet of dat mogelijk is?
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: canon 5 D mk III of MK IV ?

      Dus jij zou nog voor een mk III gaan Rx-ke ?

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: canon 5 D mk III of MK IV ?

        Ik heb de 5DIII gehad en heb nu de 5DIV. Zou niet meer terug gaan. Het touchscreen met bijhorende snelle liveview focus met tracking ed. is een serieuze meerwaarde. De nieuwe is in alle opzichten beter. Als je het kan betalen zeker doen. Zit je gegarandeerd weer wat jaren goed.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: canon 5 D mk III of MK IV ?

          Het plan is om tegen het voorjaar een nieuwe camera te kopen voor onze reis naar Zuid-Afrika. De winter kom ik wel door met mijn fuiji x-e2 . Als de mk IV tegen dan nog wat zakt in prijs is het misschien het overwegen waard .

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: canon 5 D mk III of MK IV ?

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Ik ben aan het kijken voor een nieuwe canon 5D. Ik heb reeds een 5D mk II gehad en daarna een 6D maar ik geraak niet gewoon aan de bediening van de 6D.
            Koop ik nu het best een mk III, aan een goede prijs of toch maar voor de 1200 euro duurdere mk IV gaan ?

            Camera wordt gebruikt voor huis tuin en keuken gebruik en op reis.

            Langs de ene kant denk ik dat de mk III voldoende is voor mij maar hij is toch al enkele jaren op de markt. Maar 1200 euro meer betalen voor de mk IV is er misschien wat over .

            Zouden jullie nu nog een mk III nieuw kopen ?

            mir
            Zelf ben ik tot de 5D2 geraakt. Daarna geen Canon meer gehad (blijft nog altijd een geliefd merk van mij ondanks dat ik al vanalles gehad heb)
            Ik denk de persoon die je het beste kan antwoorden op je vraag... Black Bandit die nu toch wat ervaring heeft met de recentere Canon toestellen.
            Misschien eens een PM sturen.. tenzij hij dit leest..
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: canon 5 D mk III of MK IV ?

              probeer eventueel een tweedehandse D5 III, dan scheelt het geen 1200 maar misschien wel 2000 eurokes met een nieuwe en als je later besluit dan toch maar voor de D5 IV te gaan dan is het verlies bij terug verkoop weer minder.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: canon 5 D mk III of MK IV ?

                Ik hou het nog bij de 5D MKIII, dat is een heel goede camera, maar de MKIV is nog beter geworden.
                Met de 5D MKIII kan ik de foto's maken die ik wil, en het resultaat is gewoonlijk zoals ik dat wil, waarom zou ik dan geld uitgeven om een nieuwere camera te kopen?
                Voorlopig blijft hier dus de 5D MKIII in gebruik, en zijn er nog geen plannen voor een "update".

                De 5D MKII had voor mij veel teveel beperkingen in het autofocussysteem (de MKII heb ik ook gehad), dat hebben ze flink verbeterd toen de MKIII op de markt kwam, en het is nu nog een beetje beter geworden op de MKIV (in verhouding tussen de II en de III is de verbetering veel kleiner tussen de III en de IV dan bij de II en de III).
                De beeldkwaliteit is ook verbeterd, en er zijn weer meer pixels.

                Een tweedehands 5D MKIII is inderdaad geen slechte keuze als je twijfelt, dan verlies je minder als je vindt dat je toch de verkeerde keuze hebt gemaakt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: canon 5 D mk III of MK IV ?

                  Ik heb al eens gekeken voor een 2e hands mkIII maar de meeste hebben al veel kliks op de teller staan en ze vragen er nog veel voor .
                  Rond maart april ga ik de knoop doorhakken.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment

                  Working...
                  X