Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

    Prijsaanvraag Auto 5 (normaal goedkoper dan garage) was bij de €70, op Ebay €9 betaald voor een passende ruitenwisser & arm achteraan.
    Weet iemand hoe die erop te krijgen ? Ik deed de vijs achteraan los, maar blijkbaar moet er nog iets los zodat hij volledig tegen het raam is.

    Er is precies geen vijs meer op dat stukje metaal, wel wat rubber tegen het raam (Peugeot 307 break).
    Kan het nu moeilijk zelf vragen daar de garage niet meer zal willen helpen denk ik wegens daar niet gekocht

  • #2
    Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

    Kun je hier niet vinden wat je nodig hebt?


    Als ik de filmpjes bekijk, dan zie ik dat ze een poelietrekker gebruiken om de arm los te krijgen van de as.
    Die zal je ergens moeten kunnen lenen (of kopen).

    Een paar weken geleden had ik de Touran van het werk meegekregen omdat ik de volgende dag op verplaatsing moest, en toen ik daarmee naar huis reed kwam er een melding op het dashboard dat er een stoplicht defect was.
    Omdat ik niet meteen een manier zag om het achterlicht los te maken heb ik op YouTube gezocht, en daar vond ik vrij snel een filmpje waarin te zien was hoe dat moet zonder iets te beschadigen.
    De Playstation 3 van mijn zoon heb ik ooit ook zo uit elkaar gehaald, de ventilator bleef op volle toeren draaien omdat er stof in de luchtinlaat zat.
    Last edited by Black B@ndit; 30 november 2016, 22:21.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als ik de filmpjes bekijk, dan zie ik dat ze een poelietrekker gebruiken om de arm los te krijgen van de as.
      .../...
      De Playstation 3 van mijn zoon heb ik ooit ook zo uit elkaar gehaald, de ventilator bleef op volle toeren draaien omdat er stof in de luchtinlaat zat.
      Ook met een poelietrekker? 😆

      Als men het zelf niet weet en/of het nodige materiaal heeft ... dan is de garage vaak nog het best/goedkoopst.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Kun je hier niet vinden wat je nodig hebt?


        Als ik de filmpjes bekijk, dan zie ik dat ze een poelietrekker gebruiken om de arm los te krijgen van de as.
        Die zal je ergens moeten kunnen lenen (of kopen).

        Een paar weken geleden had ik de Touran van het werk meegekregen omdat ik de volgende dag op verplaatsing moest, en toen ik daarmee naar huis reed kwam er een melding op het dashboard dat er een stoplicht defect was.
        Omdat ik niet meteen een manier zag om het achterlicht los te maken heb ik op YouTube gezocht, en daar vond ik vrij snel een filmpje waarin te zien was hoe dat moet zonder iets te beschadigen.
        De Playstation 3 van mijn zoon heb ik ooit ook zo uit elkaar gehaald, de ventilator bleef op volle toeren draaien omdat er stof in de luchtinlaat zat.
        Moet inderdaad met een poelietrekker(tje). Als je er niet ergens eentje kan lenen, bij Conrad heb je er al eentje voor 10 euro + verzendkosten (totaal 15 euro).
        Dan kom je nog altijd slechts aan 9 euro + 15 euro of 24 euro, dus nog heel wat profijt tov van de door Auto5 gevraagde 70 euro.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Prijsaanvraag Auto 5 (normaal goedkoper dan garage) was bij de €70, op Ebay €9 betaald voor een passende ruitenwisser & arm achteraan.
          Weet iemand hoe die erop te krijgen ? Ik deed de vijs achteraan los, maar blijkbaar moet er nog iets los zodat hij volledig tegen het raam is.

          Er is precies geen vijs meer op dat stukje metaal, wel wat rubber tegen het raam (Peugeot 307 break).
          Kan het nu moeilijk zelf vragen daar de garage niet meer zal willen helpen denk ik wegens daar niet gekocht
          Deze zit bij veel auto's op een conische as en moet je inderdaad met een hulpstukje of kleine aftrekker verwijderen.
          Wil je niet naar je garage, vraag het dan eens bij Carglass.
          En woon je ergens in W-Vl, dan kom je maar eens langs.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

            Heb de ruitenwisserarm al een paar keer op mijn oude 4x4 moeten losmaken.
            Poelietrekker is het best en gemakkelijkst, maar het kan ook met een (steek)moersleutel. De twee punten onder de arm steken, weerskanten van de as, en dan als hefboom gebruiken. Alleen oppassen dat je de as niet verbuigt en vooral dat je je achterruit of carrosserie niet kapotdrukt.

            Kleine poelietrekker kost zo goed als niks bij auto5.

            Comment


            • #7
              Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ook met een poelietrekker? ��
              Nee, maar het was wel handig om alle verborgen schroefjes te vinden zodat ik die Playstation gemakkelijk uit elkaar heb kunnen halen zonder iets te beschadigen.
              Daarom kijk ik wel eens meer bij YouTube als ik iets voor de eerste keer uit elkaar moet halen om het te repareren.


              Een poelietrekker heb ik ook, als Rijkevorsel niet te ver is, dan wil ik die oude ruitenwisserarm er ook wel even afhalen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

                Wel de oude ruitenwisser was er al lang af (cirkelvormig plastiek was afgekraakt), dus kon hem gewoon wegnemen, geen poelietrekker nodig dus.
                Het probleem is de nieuwe erop te krijgen, kan over de schroef, maar kan die schroefdop er niet opdraaien, daar die tegen het einde van de schroef zit.

                Kijk hier op 55 sec
                Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                Als je de nieuwe erop zet steekt er nog een stukje schroef uit waardoor je de schroefkop simpel erop kan draaien.

                Van mij steekt er niet uit, maar op die schroef van mij is er een soort ring zoals hier op 4min23 :
                My wife broke the rear wiper arm while brushing off some snow. Thought I'd make a vid of how to fix it and also how to make a small modification to allow the...


                Op 6min zit dit metaalkleurig ringetje in de ruitenwisser, denk dat dit stukje mogelijk in die arm vd ruitenwisser zat en nog vasthangt op de schroef (daar enkel het plastiek eraf gekraakt is).
                In de video kraakt hij dit ringetje met een schroevendraaier, zal zoiets zijn denk ik.

                Morgen nog eens proberen, als het niet lukt morgen eens naar de garage (is een kennis, vermoed dat hij niets zal vragen).
                Last edited by CanonYouCan; 5 december 2016, 18:31.

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

                  Ik denk dat die 70€ toch geen slechte investering was...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                    Op 6min zit dit metaalkleurig ringetje in de ruitenwisser, denk dat dit stukje mogelijk in die arm vd ruitenwisser zat en nog vasthangt op de schroef (daar enkel het plastiek eraf gekraakt is).
                    In de video kraakt hij dit ringetje met een schroevendraaier, zal zoiets zijn denk ik.

                    Morgen nog eens proberen, als het niet lukt morgen eens naar de garage (is een kennis, vermoed dat hij niets zal vragen).
                    Als je het materiaal niet hebt om dat ringetje er af te halen (zeker als het glasbevestiging is) dan laat je dat beter doen door
                    iemand die er de nodige tools voor heeft, anders zou het je nog wel eens een dure wisser kunnen worden.
                    Alle respect dat je dat zelf wil gaan doen, maar je weet wat ze zeggen "schoenmaker blijf........"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

                      Als de as van de ruitenwisser door het achterraam zit, dan neem je toch gewoon een hamer waarmee je de achterruit aan diggelen slaat.
                      Dan maak je online een afspraak met Carglass. Carglass zet de oude ruitenwisser om naar de nieuwe ruit en rekent af met je verzekering.
                      Nieuwe ruit en ruitenwisser geplaatst voor NUL euro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

                        Is gelukt, was een overblijfsel van een ring die in het plastiek van de vorige afgekraakte achterruitenwisser zat, die keihard over de schroef zat.
                        Normaal moet je dit met een scherp voorwerp/zaagje doen, maar met kniptang wat kracht op gezet en is er eindelijk af.

                        De ruitenwisser zit erop nu, enkel nog kijken dat hij over gans het raam gaat, veegt onderkant proper, maar de bovenkant nog niet.
                        Eens kijken als de wisser ergens kan geplooid worden of in een andere stand kan gezet worden zodat die over gans het raam gaat.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                          Prijsaanvraag Auto 5 (normaal goedkoper dan garage) was bij de €70, op Ebay €9 betaald voor een passende ruitenwisser & arm achteraan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                          De ruitenwisser zit erop nu, enkel nog kijken dat hij over gans het raam gaat, veegt onderkant proper, maar de bovenkant nog niet.
                          Eens kijken als de wisser ergens kan geplooid worden of in een andere stand kan gezet worden zodat die over gans het raam gaat.
                          Ik zou de nieuwe en de oude wisser toch eerst eens op elkaar leggen om te vergelijken, alvorens je begint met verplooien.


                          Last edited by notex; 6 december 2016, 22:24.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand al de arm van zijn achter ruitenwisser zelf vervangen ?

                            Kan ook gewoon het rubberdeel zijn dat slecht ingeklikt is...

                            Comment

                            Working...
                            X