Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

    Beste BD-ers,

    Ik zou graag de hulp willen inroepen van die BD-ers die in het bezit zijn van een redelijk accurate glazen bol . Binnenkort, zeg tegen het einde van dit jaar of begin volgend jaar, zal ik hoogstwaarschijnlijk overgaan tot de aanschaf van een Canon DSLR en wel de EOS 10D of 20D. Voor mijn gevoel zal ik daarbij genoeg hebben aan een EOS 10D, maar vind het (verwachte) verschil tussen de twee typen nu nog redelijk beperkt, zodat ik gevoelsmatig qua prijs/kwaliteitsverhouding- uitgaande van een 20D die doet wat nu nog belofte is- toch zou kiezen voor een 20D. Hierbij ga ik uit van die sites waar nu al geschermd wordt met de mogelijke levering van de 20D: het verschil bedraagt globaal zo'n 200 Euro (1300 versus 1500).

    In verband met de te maken keuze wilde ik jullie concreet het volgende vragen: wat verwachten jullie tegen het einde van het jaar voor:

    - de prijs van de 10D (is die dan sowieso nog verkrijgbaar , bij topfoto heb ik hem niet meer op de website gezien)
    - de prijs van de 20D

    Met dank voor het aanwenden van jullie glazen bol, fantasie en dikke duim

    Groeten,

    Humphrey

  • #2
    Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

    Ter verduidelijking: met "het (verwachte) verschil" bedoel ik te zeggen "het (verwachte) prijsverschil .........

    Humphrey

    Comment


    • #3
      Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

      De 10D is nu al uit productie , als ik niet mis ben , en de 20D zou in Europa rond de 2000€ (Retail in België) gaan kosten . dacht ik , maar ik kan ook mis zijn .
      Last edited by dzjee; 6 september 2004, 21:04.
      http://www.dullaert.net

      Comment


      • #4
        Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

        Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
        De 10D is nu al uit productie , als ik niet mis ben , en de 20D zou in Europa rond de 2000€ (Retail in België) gaan kosten . dacht ik , maar ik kan ook mis zijn .
        List prijs van de 20D is 1600 €, maar bij Corné al 1469€ (bij koopdigitaal.nl al 1649€ )

        Ik schat qua prijsevolutie van de 10D dat de nieuwprijs misschien nog een 100 € zou kunnen dalen, maar veel meer niet meer. Tegen dan zal hij overal wel uitverkocht zijn en kan je enkel nog op ebay terecht.

        Prijsevolutie van de 20D? Die zal wel als zoete broodjes verkopen, dus veel zal die ook niet zakken.

        Allé, dat zegt mijn glazen bol, maar ik heb die in occasie gekocht op ebay, dus...
        Canon EOS 5D

        Comment


        • #5
          Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

          Oorspronkelijk geplaatst door hapa
          - de prijs van de 10D (is die dan sowieso nog verkrijgbaar , bij topfoto heb ik hem niet meer op de website gezien)
          - de prijs van de 20D
          - De 10D is dan enkel nog tweedehands te vinden voor ongeveer 800 euro. (Momenteel 1199 euro op www.ac-foto.de).
          - Prijs van 20D is dan nog 1299 euro. Wegens concurrentie met Nikon, Pentax, Fuji, Sigma, Olympus en Nikon.

          Oja, had ik Nikon reeds vermeld ?

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

            ik weet dat de 10D bij Crown zo'n 1299 kost. Ik sta nu in ieder geval op de pre order lijst van Corné van Iperen... Daar isie op het moment 1469.. Ik heb ook al op verschillende forum's gelezen dat de verwachtte lever datum rond de 3de a 4de week van september ligt

            Comment


            • #7
              Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

              Oorspronkelijk geplaatst door www.airxpress.org
              ik weet dat de 10D bij Crown zo'n 1299 kost. Ik sta nu in ieder geval op de pre order lijst van Corné van Iperen... Daar isie op het moment 1469.. Ik heb ook al op verschillende forum's gelezen dat de verwachtte lever datum rond de 3de a 4de week van september ligt
              Net zoals bij de introductie van de 10D en van de 300D zal Canon tegen eind september reeds een groot aantal 20D geproduceerd hebben. De vraag blijft of het aanbod voldoende zal zijn en of de 20D ook ZONDER kit lens reeds in september leverbaar zal zijn.

              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

                Canon B wist mij te zeggen datze in september wel 20D's zullen hebben maar de hoeveelheid zal nogal beperkt zijn. Wereldwijd zullen er dus veel te weinig 20D's zijn in verhouding met de vraag vrees ik. Want wat voor B geldt zal ook wel voor de wereld gelden.(alhoewel misschien in iets minder sterke mate)

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

                  Elke verdeler die ze heeft besteld krijgt ze uitgeleverd nog voor de Photokina zijn aantal bestelde exemplaren. Maar er zullen wel weer een heleboel verdelers de kat uit de boom kijken. Net zoals Canon heeft aangekondigd dat de produktie van de 10D wordt gestaakt en er nog een extra run wordt gedraaid voor naleveringen heeft bijna niemand deze perfecete kamera meer besteld.
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

                    Als ik merk dat de G5 op dit moment 'massaal' op de tweedehandsmarkt wordt gezwierd (om bv een 300D/D70 te kopen) en daardoor flink in prijs daalt, kan ik me voorstellen dat dat ook met de 10D zou kunnen gebeuren: 20D komt op de markt, velen gaan upgraden en bieden hun 10D te koop aan. Hangt er natuurlijk wel van af of er een essentieel verschil is tussen de 10D en de 20D.
                    Mijn glazen bol is in herstelling, dus echt zeker ben ik niet...
                    NaXX

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                      - De 10D is dan enkel nog tweedehands te vinden voor ongeveer 800 euro. (Momenteel 1199 euro op www.ac-foto.de).
                      Nu nog 1099 euro.

                      Jan.

                      Edit : Je kan natuurlijk ook een 10D + BP511 kopen en het fototoestel weggooien en de batterij houden.
                      Last edited by Jan_10D; 10 september 2004, 11:49.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

                        En hier heb ik nog een fantastische aanbieding gevonden indien je toch graag in Duitsland wil bestellen:




                        Canon EOS 20 D (bundle) ANGEBOT SEP 04

                        Canon EOS 20 D im 9er Pack, zum Preis je euro 749,00
                        Canon EOS 20 D im 5er Pack, zum Preis je euro 799,00
                        NEU-U. ORIGINALVERPACKT. MIT SAEMTLICHEM ZUBEHOER U. GARANTIE. LIEFERUNG TUER ZU TUER. BESTELLUNG U. ANFRAGE BITTE PER MAIL: hirschberger_guenter@yahoo.de (bitte direktanmailen)

                        Preis: 749 EUR


                        Er zullen toch wel vijf of negen BD-ers in een busje gaan kunnen ze de toestellen ter plaatse gaan bekijken, betalen en afhalen. Of je kunt bij het dichts bijzijnde politieburo meteen aangifte doen van oplichting.
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

                          Ik heb het idee dat degenen die nog een nieuwe 10D willen aanschaffen snel tot aankoop moeten overgaan. Vraag is echter of dat er veel zullen zijn met de naderende release van de 20D.

                          Of zijn er misschien zelfs al collega BD-ers die zo'n 20D in huis hebben

                          Humphrey

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

                            Oorspronkelijk geplaatst door hapa
                            Of zijn er misschien zelfs al collega BD-ers die zo'n 20D in huis hebben
                            Dat zou me verwonderen aangezien ze nog geleverd moeten worden aan de handelaars... (waarschijnlijk op een paar uitzonderingen na)
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsontwikkeling EOS 10D/ EOS 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                              Dat zou me verwonderen aangezien ze nog geleverd moeten worden aan de handelaars... (waarschijnlijk op een paar uitzonderingen na)
                              In de states worden vandaag de eerste toestellen afgeleverd... Ik hoop dat we hier niette lang meer hoeven te wachten

                              En de verschillen tussen de 10D en de 20D zijn blijkbaar wel groot. Het gaat dan niet over 6-8 MP, maar over de ruiscontrole, autofocus-snelheid en nauwkeurigheid en kleurbalans. Dit lees je niet alleen op een aantal review-sites, maar ook van een aantal mensen die de camera al in de hand hebben gehad...

                              sugar
                              die hoopt nog in september een 20D in zijn bezit te hebben
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X