Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogelgeluiden op website plaatsen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogelgeluiden op website plaatsen.

    Weet iemand of ik vogelgeluiden op mijn website mag plaatsen.
    Is daar auteursrecht op ?
    Waar vind ik de geluiden die desnoods wel mogen geplaatst worden?

    Groeten
    http://www.wimbosch.be

  • #2
    Re: Vogelgeluiden op website plaatsen.

    Zelf opnemen en je weet dat ze rechten vrij zijn.

    Maar anders is aan natuurpunt vragen of ze iemand kennen die zelf geluiden opneemt. Zodat je toestemming kan vragen. Verder zou je is kunnen kijken op Open Source websites (oa wikipedia), of er bruikbare geluiden te vinden zijn. Wel even kijken wat de tegen prestatie is en dit dan ook naleven.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Vogelgeluiden op website plaatsen.

      Bij natuurpunt en Vogelbescherming kan je CD's kopen met vogelgeluiden.
      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

      BD0460BE

      Comment


      • #4
        Re: Vogelgeluiden op website plaatsen.

        De meeste geluiden van wikipedia mag je gebruiken (vallen onder Creative Commons), maar je moet de naamsvermelding doen van diegene die de opname maakte en je moet ook gelijk delen: dat wil zeggen dat die geluidsbestanden ook vanop jouw website gedownload moeten mogen worden. Mogelijks interpreteren mensen dat ze dan ook foto's mogen downloaden... hou daar rekening mee, je kan niet © voor beelden én Creative Commons voor geluid op 1 webpagina plaatsen, dat is verwarrend voor je bezoekers.
        Het is niet omdat je een cd met geluiden van Natuurpunt koopt dat je die mag verknippen om die dan op je eigen website te plaatsen, op zo een cd rusten ook rechten.
        Ga dus op stap met een geluidsrecorder en maak je eigen opnames, daar doe je dan mee wat jij wil en heb je zelf alle rechten. Ofwel koop je geluiden en betaal je de rechten voor gebruik op een website, dat kan ook. Gratis én rechtenvrij... dat wordt een moeilijke...

        Dit idee opent voor jou wel interessante mogelijkheden: vogelspotter met zowel beeld- als geluidsopnames, je website zal heel veel bezoekers bijwinnen.
        Veel plezier en succes met dit initiatief !
        www.freddyhelsen.be

        Comment


        • #5
          Re: Vogelgeluiden op website plaatsen.

          Even gegoogled:
          Bird Sounds - a Collection of Various Bird Songs Recordings in MP3 format. Free for listening and download at Orange Free Sounds.

          Royalty Free Sound and Licensed-Free Singing Birds Sound for your private and commercial use. Enjoy!!!

          In hoeverre het echt gratis te gebruiken is, weet ik niet. Maar die youtube link lijkt in ieders geval een geschikte bron.
          Oorspronkelijk geplaatst door youtube
          Royalty Free Sound and Licensed-Free Singing Birds Sound for your private and commercial use. Enjoy!!!
          Deze is trouwens weer niet geschikt
          https://www.facebook.com/FreeSoundsMusichttp://www.youtube.com/FreeSoundsMusicFor your personal chill and relax moments!!! Nature Sounds and Moods.

          For your personal chill and relax moments!!!
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Vogelgeluiden op website plaatsen.

            of ook http://avibase.bsc-eoc.org/avibase.jsp

            Comment


            • #7
              Re: Vogelgeluiden op website plaatsen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
              Waaruit maak je op dat je ze zo op internet mag delen?

              Avibase is al bijna 15 jaar voortdurend in ontwikkeling en met veel plezier stel ik het geheel nu ter beschikking aan alle vogelaars en de wetenschap.
              Hier staat niet per definitie dat je ze vrij op je site mag plaatsen. Dus hoe dan ook is het netjes even te mailen of je hem ook op de site mag plaatsen.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Vogelgeluiden op website plaatsen.

                Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
                Weet iemand of ik vogelgeluiden op mijn website mag plaatsen.
                Is daar auteursrecht op ?
                Als je de geluiden zelf hebt opgenomen, waarom niet.
                Ik denk niet dat de vogel in kwestie klacht zal indienen als die het op internet heeft ontdekt.
                Tenzij Gaia zich ermee gaat moeien... 't zal de eerste niet zijn die zo maar eens een vogelgeluid op internet deelt en ...

                Hoewel, je hebt het toch over vogels? En niet het geluid van 2 mensen die aan het vogelen zijn? Want dat staat in je bericht niet duidelijk gespecifieerd. Voor interpretatie vatbaar, zeg maar.

                Comment

                Working...
                X