Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stedelijke begraafplaats Ieper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stedelijke begraafplaats Ieper

    Ben heel beginnende hobby fotograaf.
    Foto's genomen op stedelijke begraafplaats Ieper en na lang twijfelen toch eens iets plaatsen





  • #2
    Re: stedelijke begraafplaats Ieper

    Vind de tweede met dat kruis in de bg het mooist.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: stedelijke begraafplaats Ieper

      Bij alle twee zie je dat je aandacht hebt besteed aan de compo.
      Ik heb geen voorkeur, maar had bij de tweede liever hoofd/hoofddoek er volledig op gezien.

      Comment


      • #4
        Re: stedelijke begraafplaats Ieper

        Als "heel beginnende" vind ik dit zeker behoorlijke beelden. Mooie sfeerschepping, textuur van de materialen goed weergegeven.

        Wat ik anders zou doen: bij de bovenste een andere cadrage, hoofd dichter bij de bovenrand van de foto en meer van het beeld in beeld , zo wordt het evenwichtiger, nu vind ik de achtergrond te veel volume hebben tegenover het onderwerp. bij de onderste foto zorgen dat het hoofd er helemaal opstaat, eventueel een paar stappen naar achter zetten of uitzoomen. Persoonlijk (maar dat is goesting), zou ik ook de vignettering achterwege laten, dat is een oude manier van fotograferen om het oog te leiden naar het onderwerp.

        Alles bij elkaar voor mij rustige beelden waar nog vooruitgang mogelijk is. Op de eerste foto de achterliggende natuursteen knap gebruikt als achtergrond door te spelen met de scherptediepte, goed gezien.
        www.freddyhelsen.be

        Comment


        • #5
          Re: stedelijke begraafplaats Ieper

          Ewel, dat is heel mooie opbouwende kritiek van iedereen, bedankt.
          Zal ik zeker meenemen.

          Heb een beginnerscursus gekregen van 4 lessen en bijna geen foto's moeten nemen.
          Nadruk lag op compositie en "snijden" in foto's waarbij het onderwerp (soms) boeiender kan zijn indien niet volledig erop.
          Vandaar de tweede foto een beetje ingesneden.

          Ook de tip gekregen om eens een objectief te gebruiken 50mm f1.8, daarmee zijn beide foto's genomen.

          Comment

          Working...
          X