Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

    Mijn eerste bestelling, een step-up ring (met tracking number) is nooit aangekomen. Verkoper reageerde ook niet op mijn mails en evenmin op die van ebay. Deze is inmiddels geschorst. Mijn geld kreeg ik van PayPal 100% teruggestort.
    Dan maar opnieuw een step-up ring besteld bij een andere Chinees met goede feedback. Ook bij deze kreeg ik een tracking number. Bij DHL weten ze van niks! dus nu een mail verstuurd naar DHL, gelukkig kan mijn echtgenote Engels) en ik mag een antwoord verwachten binnen de 72 uur.
    Maar ik voel weer dezelfde nattigheid. Die zal weer niks hebben opgestuurd en zal weer niet antwoorden op mijn mails en zal weer geen gevolg geven op de aanmaningen van ebay.

    Dus als dit werkelijk zo is was dat mijn laatste bestelling bij de ********s.

    Prijs van dezelfde ring in de UK = 10 x meer! en de verzendingskosten variëren van € 2,81 tot € 4,68 en in Duitsland zelfs € 8,90. Die laatste komt waarschijnlijk in een gouden enveloppe aan.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

    Verwijderd wegens negeren van mijn bijdrage.
    Last edited by Guest17; 29 november 2016, 19:33.

    Comment


    • #3
      Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Mijn eerste bestelling, een step-up ring (met tracking number) is nooit aangekomen. Verkoper reageerde ook niet op mijn mails en evenmin op die van ebay. Deze is inmiddels geschorst. Mijn geld kreeg ik van PayPal 100% teruggestort.
      Dan maar opnieuw een step-up ring besteld bij een andere Chinees met goede feedback. Ook bij deze kreeg ik een tracking number. Bij DHL weten ze van niks! dus nu een mail verstuurd naar DHL, gelukkig kan mijn echtgenote Engels) en ik mag een antwoord verwachten binnen de 72 uur.
      Maar ik voel weer dezelfde nattigheid. Die zal weer niks hebben opgestuurd en zal weer niet antwoorden op mijn mails en zal weer geen gevolg geven op de aanmaningen van ebay.

      Dus als dit werkelijk zo is was dat mijn laatste bestelling bij de ********s.

      Prijs van dezelfde ring in de UK = 10 x meer! en de verzendingskosten variëren van € 2,81 tot € 4,68 en in Duitsland zelfs € 8,90. Die laatste komt waarschijnlijk in een gouden enveloppe aan.
      Juist eens gekeken Luc, hier reeds 136 bestellingen gedaan, nog nooit verzendkosten betaald, en ook nog nooit iets "niet" gekregen.
      Kan soms wel een paar weken duren voor je het thuis krijgt, en ik kan zelfs zeggen dat ik ook nog nooit ook maar één iets kreeg
      dat niet werkte of niet aan mijn verwachtingen voldeed.

      Comment


      • #4
        Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

        Het is mogelijk dat de fout in China zit.
        Ik heb het ook al meegemaakt dat de fout bij DHL ligt. Ik had Iets gekocht in Duitsland. Zeer lang gewacht. Geen pakje, maar ook geen briefje in de bus.
        Na veel gemail met DHL kwam ik te weten dat mijn pakje bij mij aangeboden was op een dag en uur dat wij zeker thuis waren. Normaal moet de besteller dan een berichtje in de brievenbus stoppen. Ondertussen was het pakje al terug naar ergens een centrale dienst om teruggestuurd te worden naar de verkoper. Info op die centrale dienst leerde me dat dit regelmatig gebeurd.
        Bestellers worden zo onder tijdsdruk gezet dat ze blijkbaar af en toe een bestelling niet afleveren om hun tijdslimieten te halen.

        Comment


        • #5
          Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

          't Ja dan is het weer zoiets van:
          " Als er een steen uit de hemel valt moet je niet weglopen, 't is voor mijn kop".
          Het gaat nu goed met Bpost, nu beginnen die *******s onnozel te doen.
          Heb al nieuws gekregen van DHL dat zij verantwoordelijk zijn voor de verzending en dat zij dit zullen natrekken. Binnen de 72 uur mag ik nieuws van hen verwachten.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

            Ik heb ook al verschillende spullen gekocht op Aliexpress en tot nu toe alles keurig en in goed werkende staat ontvangen.
            Je moet soms wel een beetje geduld hebben.

            Mvg Yves.
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

              Zelf ook nog nooit problemen gehad met ebay aankopen uit China. Één keer na reclameren bij de verkoper een nieuw setje lenscaps gekregen, enkele dagen later de eerste bestelling ook ontvangen 😜

              Comment


              • #8
                Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

                Tja ...
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

                  Al nieuws gekregen van DHL, trackingnummer moet uit 10 cijfers zijn en wat ik gekregen heb is er eentje met 12 cijfers.
                  Klik ik op de link dan wordt ik naar DHL geleidt. Leuk hé.
                  Ik bestelde al eerder zaken via Ebay in China en alles verliep goed tot onlangs.
                  Schijnbaar is 39mm in fotografie een zeldzaamheid.

                  EDIT: ondertussen weeral bericht gekregen van DHL.
                  mijn naam en adresgegevens zijn bij hen niet bekend, met andere woorden is er bij hen GEEN pakje afgeleverd terwijl de verkoper mij een mail gestuurd heeft met mijn adres en trackingnummer.
                  Ben dus weer in het kruis genomen!
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

                    Google is china tracking en neem de trackingmore.com

                    Vanaf dat het in belgie is kan je bpost gebruiken

                    Het duurt meestal 4-6 weken voor pakjes uit China. Zeker nu in de piekperiode

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

                      Ik heb ook al héél veel uit China/Hong Kong besteld en nog nooit (ernstige ) problemen gehad.
                      Als iets niet toekwam, gewoon de verkoper via Ebay een bericht gestuurd en het werd opnieuw verzonden.
                      Soms denk ik "hoe DOEN ze het " ?????
                      Dikwijls is het item + de gratis verzending nog goedkoper dan in België een piepklein pakje te verzenden....en het komt van de andere kant van de wereld !

                      Onze kerstperiode en het Chinese nieuwjaar probeer ik wel te vermijden.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

                        Er bestaat een spreekwoord over een ezel en een steen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

                          Hier ook, vele dingen in China besteld, die komen aan.
                          En als er al iets fout loopt, sturen ze het een tweede keer !
                          In de USA bestellen daarentegen, doe ik alleen als het niet anders kan.
                          Als er problemen zijn, dan weten ze van niets "ik heb het juist verstuurd, en dan is het mijn probleem niet meer..mijn naam is haas."
                          Het land dat de marketing heeft uitgevonden , gedraagt zich niet altijd even klantvriendelijk op het internet.

                          Dpaul
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

                            Verwijderd wegens negeren van mijn bijdrage.
                            Last edited by Guest17; 29 november 2016, 19:34.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pas op met die Chinezen die gratis versturen via ebay.

                              Wat ik mij af vraag Luc, waarom bestel je in China via Ebay?
                              Bestel toch via AlieXpress, eigenlijk het Chinese Ebay, maar véél correcter,
                              en de handelaars zijn er bang als voor de pest daar een slechte beoordeling te krijgen....

                              Comment

                              Working...
                              X