Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

den elentriek slaat weeral eens op

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • den elentriek slaat weeral eens op

    http://www.hln.be/hln/nl/34442/Slimm...o-omhoog.dhtml
    nu gaan ze zien welke zekering in uwe "conteur" steekt , en je daar op bij aanrekenen , "want ze moeten dat vermogen klaar staan hebben"
    woekeraars worden het
    Neem nu die taks op groene stroom, op elke rekening staat , zoveel voor 100% groene stroom, maar als doel nog wat raar doet valt mijnen elentriek uit : wel ze leveren mij groene stroom zeggenze , dus mag doel ( figuurlijk" ontploffen , want ik gebruik gene kernenergie, ik betaal voor 100% groene ( wind en zon en ...) energie.
    dus wat is het volgende fabeltje dat ze ons wijsmaken ???
    http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/ar...rteltaks.dhtml ik verwarm met accumulatie, dus moet ik dringend mijn factuur gaan nazien , maar geen nood... het volgend jaar is dat in orde, dus wij spelen nu ook al bank voor den turteltaks.
    als ze teveel gerekent hebben : direct terugbetalen !!
    geldwolven zijn het

  • #2
    Re: den elentriek slaat weeral eens op

    Ze hebben net zoals bij het verminderde waterverbruik, nu minder electriciteits verbruik, wat resulteert in minder inkomsten, dus gaan ze dat rap eventjes rechtzetten door weer één of andere taks te gaan opleggen.
    Eerst de mensen aanzetten tot het kopen van allerlei minder-energieverbruikende-toestellen, lampen etc... en dan knip, we hebben jullie weer.
    In feite nog nooit anders geweten.
    Wanneer 'ze' de mensen aanraden om zus of zo te kopen, dan kan je er van op aan dat wanneer de massa het doet of gedaan heeft, er een nieuwe taks op gelegd wordt.
    We zijn het stilaan gewoon, maar je zou het toch ook stilaan beginnen moe worden.
    Aangezien wij zelf zonnepanelen hebben en dus niet naar het electraverbruik dienen om te zien, worden energieverslinders hier maar vervangen wanneer ze de geest geven.
    Zo hebben wij ook nog een voorraadje gloeilampen liggen. Slechts maar een paar spaarlampen in gebruik, nog aangekocht vóór ons zonnepanelen.
    Last edited by Guest17; 29 november 2016, 08:55.

    Comment


    • #3
      Re: den elentriek slaat weeral eens op

      Vanavond wanneer ik thuiskom, de auto laten draaien, snel alle lichten in huis aansteken, verwarming op volle kracht met alle deuren en ramen open, en alle toestellen in huis ingeschakeld. En dit tot ik ga slapen. Oh ja, en alle kranen open.
      't Is toch betaald.
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: den elentriek slaat weeral eens op

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Vanavond wanneer ik thuiskom, de auto laten draaien, snel alle lichten in huis aansteken, verwarming op volle kracht met alle deuren en ramen open, en alle toestellen in huis ingeschakeld. En dit tot ik ga slapen. Oh ja, en alle kranen open.
        't Is toch betaald.
        En wie weet... als we allemaal weer meer gaan verbruiken, misschien dalen de prijzen dan wel weer .
        Of zouden ze dan taksen gaan leggen omdat we niet zuinig zijn ??? Ik weet niet waarom, maar ik gok op het laatste.

        Comment


        • #5
          Re: den elentriek slaat weeral eens op

          De infrastru..structuur moet ook betaald worden he ...
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: den elentriek slaat weeral eens op

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            En wie weet... als we allemaal weer meer gaan verbruiken, misschien dalen de prijzen dan wel weer .
            Of zouden ze dan taksen gaan leggen omdat we niet zuinig zijn ??? Ik weet niet waarom, maar ik gok op het laatste.
            Ik zeg het al jaren bij wijze van grap : binnenkort leggen ze een zuurstoftaks op, 1 cent per liter zuurstof. Gezinnen betalen een forfait van 25 euro per week, maar dit kan verhoogd worden tot 35 wanneer vastgesteld wordt dat de gemiddelde zuurstofinname per gezinslid te laag ligt. Bovendien riskeren ze een GAS-boete wanneer blijkt dat de weer uitgeademde lucht te vervuilend is...

            En al even gek :


            C'est du belge !
            Last edited by Kaneda; 29 november 2016, 09:26.
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: den elentriek slaat weeral eens op

              Onlangs gelezen: een particulier zet zijn huis te koop en op een bord voor zijn huis staat duidelijk vermeld dat het 10euro kost om zijn huis te bezoeken, volgens de verkoper komen zo alleen echte kandidaat-kopers het huis bezoeken.
              Kan het nog gekker, o ja het is dus een belg, niet ergens in de wijde wereld...

              Comment


              • #8
                Re: den elentriek slaat weeral eens op

                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                Onlangs gelezen: een particulier zet zijn huis te koop en op een bord voor zijn huis staat duidelijk vermeld dat het 10euro kost om zijn huis te bezoeken, volgens de verkoper komen zo alleen echte kandidaat-kopers het huis bezoeken.
                Kan het nog gekker, o ja het is dus een belg, niet ergens in de wijde wereld...
                Wanneer je er nog woont als het te koop staat begrijp ik dit nog enigszins.
                Want zo hou je wel de curieuzeneuzen weg die gewoon eens willen zien hoe het er bij jou binnen uit ziet .
                Het is maar hoe je het bekijkt.

                Comment


                • #9
                  Re: den elentriek slaat weeral eens op

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                  Onlangs gelezen: een particulier zet zijn huis te koop en op een bord voor zijn huis staat duidelijk vermeld dat het 10euro kost om zijn huis te bezoeken, volgens de verkoper komen zo alleen echte kandidaat-kopers het huis bezoeken.
                  Kan het nog gekker, o ja het is dus een belg, niet ergens in de wijde wereld...
                  Nog niet gezien dat iemand 10 euro vraagt voor een huisbezoek, maar lijkt met niet zo vergezocht. Iemand die écht geïnteresseerd is, zal die 10 euro wel betalen.
                  Ik zit ook in die situatie dat mijn huis te koop is omdat mijn vrouw onlangs overleden is. De makelaar die voor de verkoop zal zorgen, zegt dat het plaatsen van een bord niet aan te raden is, toch zeker niet wanneer je pas start met de verkooop. 'Curieuzeneuzen' heb je immers niet nodig op dit moment en als je in een dorp woont, heb je genoeg bemoeials, roddelaars en roddelaarsters, en zeker voornoemde curieuzeneuzen.


                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Wanneer je er nog woont als het te koop staat begrijp ik dit nog enigszins.
                  Want zo hou je wel de curieuzeneuzen weg die gewoon eens willen zien hoe het er bij jou binnen uit ziet .
                  Het is maar hoe je het bekijkt.
                  Great minds think alike
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: den elentriek slaat weeral eens op

                    Ik heb daar geen begrip voor, in die geest kunnen we binnenkort een euro betalen als we een nieuwe auto willen bezichtigen in de toonzaal en misschien een 10 euro voor proefrit, en zo kunnen we blijven doorgaan, neen ik heb er geen begrip voor.

                    Heb zelf enkele jaren geleden woning verkocht, de makelaar zorgde voor de rondleiding...

                    Comment


                    • #11
                      Re: den elentriek slaat weeral eens op

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                      Ik heb daar geen begrip voor, in die geest kunnen we binnenkort een euro betalen als we een nieuwe auto willen bezichtigen in de toonzaal en misschien een 10 euro voor proefrit, en zo kunnen we blijven doorgaan, neen ik heb er geen begrip voor.

                      Heb zelf enkele jaren geleden woning verkocht, de makelaar zorgde voor de rondleiding...
                      Je hebt eigenlijk wel gelijk, hoor. Sowieso is de beste manier om curieuzeneuzen buiten te houden gewoon geen bord plaatsen. Op die manier krijg je dan enkel (in theorie althans) mensen die gericht gaan zoeken naar een huis.
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: den elentriek slaat weeral eens op

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Je hebt eigenlijk wel gelijk, hoor. Sowieso is de beste manier om curieuzeneuzen buiten te houden gewoon geen bord plaatsen. Op die manier krijg je dan enkel (in theorie althans) mensen die gericht gaan zoeken naar een huis.
                        Makelaar... akkoord, maar dan krijg je een serieus bedrag minder voor je huis, nl. het bedrag waar de makelaar mee gaat lopen (en dat is niet niks hé).
                        Jaaaren geleden de woning van mijn schoonmoeder zelf verkocht. De zussen en broers van mijn vrouw wilden het in handen van een makelaar geven om geen 'geloop' enz te hebben.
                        Ik wou het geloop wel voor mijn rekening nemen. Na de verkoop vroeg ik (voor de grap wel te verstaan), of ik nu het deel kreeg dat we anders aan de makelaar zouden hebben gegeven... ze waren precies niet akkoord... We kregen achteraf wel een etentje voor twee .
                        Last edited by Guest17; 29 november 2016, 11:32.

                        Comment


                        • #13
                          Re: den elentriek slaat weeral eens op

                          Ze beginnen schrik te krijgen dat we binnenkort allemaal elektrisch gaan rijden.
                          Tegen dat dat zo is zal het hele elektriciteitsnet verzwaard moeten worden, en daarvoor zullen we moeten betalen.

                          Stel dat je de nieuwste Tesla met de 100KWh accu wil laden, dan duurt dat via een gewoon stopcontact (230V 20A) meer dan 21 uur.
                          En dan mag er geen enkele andere verbruiker op die stroomkring aangesloten zijn.
                          Als je die sneller wil kunnen laden, dan zal een lader op drie fasen de enige oplossing zijn, maar als je dan tegelijk nog andere stroomverbruikers wil kunnen inschakelen (wasmachine, droogkast...) dan zal je er waarschijnlijk ook niet komen met de lichtste driefasen aansluiting, je komt dan ook in een hoger tarief terecht (daar komt dan de Turteltax ook nog extra bij, want het jaarlijks verbruik zal ook flink omhoog gaan).

                          Ze willen dat we allemaal elektrisch gaan rijden, maar het zal een voor heel wat automobilisten gewoonweg te duur worden om nog met de auto te kunnen rijden.
                          Bij alle berekeningen van de kostprijs van elektrische wagens (of plug-in hybride) wordt er altijd gezwegen over de kostprijs van de stroom per kilometer, alsof die stroom overal gewoon uit de lucht komt vallen...
                          Zelfs als je dan heel veel zonnepanelen legt om die elektrische wagen te laden, dan wordt je ook meer belast omdat het vermogen van de omvormers dan hoger wordt.
                          Er is dus geen manier om onder die extra kosten uit te geraken, en ze zijn er nu al mee bezig om alles zo duur mogelijk te maken, zodat de fileproblemen vanzelf opgelost geraken.
                          Alleen de automobilisten met de hoogste inkomens zullen het nog kunnen betalen om met hun auto rond te rijden, alle anderen moeten maar zien dat ze op een andere manier hun verplaatsingen kunnen doen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: den elentriek slaat weeral eens op

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ze beginnen schrik te krijgen dat we binnenkort allemaal elektrisch gaan rijden.
                            Tegen dat dat zo is zal het hele elektriciteitsnet verzwaard moeten worden, en daarvoor zullen we moeten betalen.

                            Stel dat je de nieuwste Tesla met de 100KWh accu wil laden, dan duurt dat via een gewoon stopcontact (230V 20A) meer dan 21 uur.
                            En dan mag er geen enkele andere verbruiker op die stroomkring aangesloten zijn.
                            Als je die sneller wil kunnen laden, dan zal een lader op drie fasen de enige oplossing zijn, maar als je dan tegelijk nog andere stroomverbruikers wil kunnen inschakelen (wasmachine, droogkast...) dan zal je er waarschijnlijk ook niet komen met de lichtste driefasen aansluiting, je komt dan ook in een hoger tarief terecht (daar komt dan de Turteltax ook nog extra bij, want het jaarlijks verbruik zal ook flink omhoog gaan).

                            Ze willen dat we allemaal elektrisch gaan rijden, maar het zal een voor heel wat automobilisten gewoonweg te duur worden om nog met de auto te kunnen rijden.
                            Bij alle berekeningen van de kostprijs van elektrische wagens (of plug-in hybride) wordt er altijd gezwegen over de kostprijs van de stroom per kilometer, alsof die stroom overal gewoon uit de lucht komt vallen...
                            Zelfs als je dan heel veel zonnepanelen legt om die elektrische wagen te laden, dan wordt je ook meer belast omdat het vermogen van de omvormers dan hoger wordt.
                            Er is dus geen manier om onder die extra kosten uit te geraken, en ze zijn er nu al mee bezig om alles zo duur mogelijk te maken, zodat de fileproblemen vanzelf opgelost geraken.
                            Alleen de automobilisten met de hoogste inkomens zullen het nog kunnen betalen om met hun auto rond te rijden, alle anderen moeten maar zien dat ze op een andere manier hun verplaatsingen kunnen doen.
                            Kheb het hier al geschreven Bart. Eerst promoten ze van alles en nog wat, en als wij brave zielen er in trappen leggen ze er allerhande taksen op.
                            Ben het ook volledig met je eens ivm de electrische wagens. Er wordt inderdaad nergens vermeld hoeveel het kost om de batterij op te laden, ook niet hoeveel ze van hun capaciteit verliezen in de tijd, en ook niet om de hoeveel jaar ze moeten vervangen worden.
                            Ze geven ook altijd een actieradius op die berekend is alsof je altijd zonder licht, zonder verwarming, zonder airco en noem maar op, rijdt.
                            Ook daar trappen heel wat mensen in, maar ja, dat is commerce zeker, zij stellen het heel mooi voor, als de mensen maar kopen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: den elentriek slaat weeral eens op

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Kheb het hier al geschreven Bart. Eerst promoten ze van alles en nog wat, en als wij brave zielen er in trappen leggen ze er allerhande taksen op.
                              Ben het ook volledig met je eens ivm de electrische wagens. Er wordt inderdaad nergens vermeld hoeveel het kost om de batterij op te laden, ook niet hoeveel ze van hun capaciteit verliezen in de tijd, en ook niet om de hoeveel jaar ze moeten vervangen worden.
                              Ze geven ook altijd een actieradius op die berekend is alsof je altijd zonder licht, zonder verwarming, zonder airco en noem maar op, rijdt.
                              Ook daar trappen heel wat mensen in, maar ja, dat is commerce zeker, zij stellen het heel mooi voor, als de mensen maar kopen.
                              Heb ik zelf ook al geschreven hier Ivan, er zal nog héél veel moeten veranderen tegen 2050 (dat is de doelstelling van onze "regering" om tegen dan alle auto's elektrisch te hebben op de openbare weg)
                              En hoe kunnen de mensen nog met de auto op vakantie gaan, twee dagen kwijt onderweg om bij te laden, dit gewoon nog maar om naar het zuiden te rijden.
                              Iedereen met het vliegtuig op vakantie, amai en dat is geen vervuiling dan
                              En daar komt nog eens bij al hetgeen Bart schrijft
                              Veel mensen zullen in de miserie belanden en hun rekeningen niet meer kunnen betalen

                              Zo zie je maar dat in de Wetstraat theorieën worden uitgedacht zonder eigenlijk na te denken, dus eigenlijk een job die iedereen makkelijk aankan

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X