Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Novoflex adapter voor Olympus OM lenzen op FUJI X ( X-E2 s)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Novoflex adapter voor Olympus OM lenzen op FUJI X ( X-E2 s)

    Om mijn Olympus OM lenzen op de Fuji X-E2s te gebruiken wil ik een NOVOFLEX-lensadapter kopen ; weet iemand of de lichtmeting gebeurt met open of gesloten diafragma?
    Heeft iemand ervaring met deze materie ? Graag een antwoord aub .

    Bedankt bij voorbaat
    Mauritsius

  • #2
    Re: Novoflex adapter voor Olympus OM lenzen op FUJI X ( X-E2 s)

    Ik verwacht dat er geen elektronische componenten in de adapter zitten. Dus als gij de diafragma meer sluit, schijnt er minder licht op de lichtmeter en zal de camera hierop zijn sluitertijd/iso aanpassen. Net zoals de licht omstandigheid veranderd. Maar je hebt toch wel over de lenzen uit de rolletjes tijdsperk? Want de Fuij heeft een grotere sensor als de moderne Olympus camera's.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Novoflex adapter voor Olympus OM lenzen op FUJI X ( X-E2 s)

      Inderdaad Rogier , een gewone lensadapter is zoals een " niet-automatische macrotussenring " uit het analoge tijdperk , ik was echter in de veronderstelling dat de Novoflex -adapter anders was ( het zal enkel het prijskaartje zijn ! )
      Heb hier ook een Nikon D80 die ik al eens gebruik met oude Nikon Ai & Ai s lenzen ; bij de D80 blijft echter het diafragma open staan en bij afdrukken sluit dit. Dit gebeurt door een pinnetje ( hendeltje ) in de lensmount ( spiegelhuis ) , jammer genoeg heeft de XE2 deze voorziening niet ( mirrorless)
      Elk systeem heeft zo wel zijn beperkingen.
      Grts
      Mauritsius

      Comment


      • #4
        Re: Novoflex adapter voor Olympus OM lenzen op FUJI X ( X-E2 s)

        Deze adapter zal aan uw wensen voldoen. Ik heb van deze fabrikant een M42 to X en een FD to X gekocht en ben zeer tevreden.
        Waarom bij deze verkoper en niet de goedkopere? Kijk eens naar zijn % feedback en bovendien als je met PayPal betaald en je adapter verdwijnt met de noorderzon dan krijg je uw geld terug.
        Misschien u ook een lid maken van het FXF forum
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment

        Working...
        X