Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 6d, canon eos 7d mii of canon eos 80d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 6d, canon eos 7d mii of canon eos 80d?

    Hallo

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Misschien kan iemand me helpen?
    Ik gebruik die voornamelijk voor sociale, portret fotografie. Ook wil ik meer landschappen trekken. Met mijn huidige camera (sony alpha 390) stelt dit niet veel voor.
    Af en toe kan 't wel gebeuren dat ik sport fotografeer.

    Canon 6d, canon 7dmii of canon 80d?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: canon 6d, canon eos 7d mii of canon eos 80d?

    Van de bovenstaande toestellen heb ik alleen ervaring met de 6D en enkele voorlopers van de 80D. Namelijk de 30D/60D.

    Voor landschap en portret adviseer ik je de 6D. Voor sport weer de 7D Mark II. Dus wat vind je het belangrijkste.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: canon 6d, canon eos 7d mii of canon eos 80d?

      De 6D gaat je betere foto's leveren in de meeste gevallen. Enkel het dynamisch bereik vd 80D op lage ISO (tot ISO250) is beter dan die van de 6D. Dus voor landschappen op statief bv. is de 80D nog zo verkeerd niet. De 80D doet het in dit geval ook beter dan de 7DII.

      De 6D geeft je zowiezo minder ruis bij normale belichtingen dan de 80D of 7DII. Dat vind ik persoonlijk toch een groot voordeel. Je hoeft je minder zorgen te maken als je hoog in de ISO moet.

      En de autofocus vd 6D kan zeker gebruikt worden voor sport, vergis je daar niet in. Enkel de buitenste AF punten zijn minder goed maar het centrale punt is zeer goed.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment

      Working...
      X