Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens Fujufilm X-T1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens Fujufilm X-T1

    Ik wil als camera een X-T1 kopen. MOet nog beslissen welke lens ik aanschaf: ze moet dienen om mee te nemen op reis: architectuur, portret, straat. Welke lens koop ik best aub?

  • #2
    Re: Welke lens Fujufilm X-T1

    De 18-135mm is een veelzijdige lens die je kan gebruiken voor zowat alles wat je opnoemt. Mocht je interesse hebben, ik verkoop de mijne wegens aankoop 50-140

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens Fujufilm X-T1

      Niet dat ik joe's verkoop wil dwarsbomen - al zal hij die lens ongetwijfeld gemakkelijk kunnen verkopen - maar volgens mij kan de 18-55mm volstaan voor al je wensen, veel compacter en lichter dan de 18-135mm.
      Last edited by tolpol; 28 november 2016, 15:25.
      Vriendelijke groet, Wim
      Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens Fujufilm X-T1

        De 18-55 mm lijkt mij ook de beste aankoop ; je hebt dan een lens van groothoek tot korte tele , en de benenzoom heb je toch ook bij ?

        Grts
        Mauritsius

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens Fujufilm X-T1

          Mijn camera fuji xt1 staat te koop.Over de prijs kan men nog praten.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens Fujufilm X-T1

            Beste Peeteral, ik zie dat je beroeps bent, hoeveel clicks heeft hij?

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens Fujufilm X-T1

              Nee ik ben geen beroeps.
              Ik heb wel verschillende nikon lenzen verkocht en fuji lenzen gekocht .
              Ik denk dat mijn camera iets rond de 3000 clicks heeft

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens Fujufilm X-T1

                Oorspronkelijk geplaatst door Murwari Bekijk bericht
                Ik wil als camera een X-T1 kopen. MOet nog beslissen welke lens ik aanschaf: ze moet dienen om mee te nemen op reis: architectuur, portret, straat. Welke lens koop ik best aub?
                Oorspronkelijk geplaatst door joe_ver Bekijk bericht
                De 18-135mm is een veelzijdige lens die je kan gebruiken voor zowat alles wat je opnoemt. Mocht je interesse hebben, ik verkoop de mijne wegens aankoop 50-140
                Ik zou dus ook voor de 18-135mm gaan die is veel flexibeler dan de 18-55mm.
                Ok, ze is groter en wat zwaarder maar met de laatste update focust die lens supersnel.
                Last edited by Red Falcon; 1 december 2016, 12:48. Reden: ee = aa geworden. voutje regtgeset.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens Fujufilm X-T1

                  Ga eens uitzoeken welke van de 2 het minste last heeft van vervorming.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens Fujufilm X-T1

                    Oorspronkelijk geplaatst door Murwari Bekijk bericht
                    Ga eens uitzoeken welke van de 2 het minste last heeft van vervorming.
                    Fuji's lens modulation optimizer zorgt ervoor dat je daar minimale symptomen van ziet. Mijns inziens geen issue.
                    Het klopt natuurlijk wel dat de meeste zooms aan de uitersten, en doorgaans vooral de groothoekzijde, wat probleempjes vertonen...
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens Fujufilm X-T1

                      Kiezen tussen 18-55 en 18-135 is een kwestie van beoogd gebruik.
                      De 18-55 is lichtsterk; de 18-135 heeft een veelzijdiger bereik.
                      In beeldkwaliteit liggen ze dicht bij elkaar. Qua constructie vind ik dat vooral de 18-55 zijn prijs overstijgt.

                      EDIT: ikzelf zou liefst 18-55 + 55-200 hebben als handige compacte set, dan heb je lichtsterkte en een bereik dat echt wel zo goed als alles doet
                      Last edited by Pieter G.; 1 december 2016, 13:06. Reden: toevoeging
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens Fujufilm X-T1

                        Hangt ook van het budget af.. ik gebruik de 16-55, zeer goede lens.
                        Voor mij lag die gewoon beter in de hand dan de 18-55 en was de 16mm toch wel een groot verschil met de 18mm (architectuur).
                        Het feit dat ze ook op 55 superscherp is met een vaste 2.8 geeft ook meer dan behoorlijke portret-mogelijkheden.
                        Fuji X - Less became more

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens Fujufilm X-T1

                          Ik geloof je graag, maar we zitten dan ook met de 16-55 in een veel grotere prijsklasse natuurlijk.
                          Maar als je op reis bent wil je natuurlijk zo licht mogelijk vertrekken en liefst zo weinig mogelijk mee hebben en dan haalt de 18-135 het van elke andere lens.
                          En zoals gezegd, qua vervorming moet je je daar niet teveel zorgen om te maken.
                          Nog niet zolang geleden zo'n lens (18-135mm) in handen gehad en ik was stom verbaasd over de snelle AF.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens Fujufilm X-T1

                            De 18-135 mm. is een prima vakantielens. Maar voor gebouwen en landschappen gebruik ik de fuji 10-24mm lens.
                            Een prima lens en haarscherp.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens Fujufilm X-T1

                              Ik werk op mijn X-E2 met de 18-55 2.8 . 90% van de vakantie foto's zijn hiermee genomen. Soms mis ik wel wat breedhoek tijdens citytrips. De 18-135 is ook een super lens, heb deze ook al overwogen maar ik vind ze te groot om als standaard lens te gebruiken. Als ik meer mm's nodig heb neem ik wel mijn DSLR mee met mijn 100-400 .

                              Voor jouw gebruik denk ik dat de 18-55 de juiste keuze is. Zeer scherpe lens 2.8 en compact. Eventueel later nog uitbreiden met een 55-200.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment

                              Working...
                              X