Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer probleem U052

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer probleem U052

    Hey juppekes

    Mijn nieuw printer (Canon) is na amper 2.5 jaar kapot.

    Opeens krijg ik een melding, printerkop is niet juist, fout U052.

    Ik heb me nu laten vertellen dat deze terug kan gereset worden.

    Een nieuw printerkop vind ik te duur omdat een nieuwe printer al minder kost.

    Ik heb ook hier en daar gelezen dat dit van Canon zelf komt. dat ze die errors daar zelf software matig zelf insteken.

    Iemand die mij kan helpen aub.

    Alvast bedankt
    Bootjes

  • #2
    Re: Printer probleem U052

    Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Opeens krijg ik een melding, printerkop is niet juist, fout U052.

    Ik heb me nu laten vertellen dat deze terug kan gereset worden.

    Dit al geprobeerd?
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Printer probleem U052

      Er zijn talloze indianenverhalen over het oplossen van de printerkop errors B052 en B200.
      Deze worden getriggerd door één of andere abnormale situatie, en het is niet onmogelijk dat die na een tijd verdwijnt, en/of dat de printer ze vergeten is.
      Ik heb bv al een printer die ik had weggezet met deze fout na een jaar terug van de zolder gehaald en hij werkte terug - voor een tijdje ...
      M.i. is een printkop met deze fout op zijn eind.

      Een nieuwe printkop kopen heeft inderdaad weinig zin, die kost evenveel of meer dan een nieuwe printer.
      Bovendien schijnt het te kunnen voorvallen dat het moederbord van de printer beschadigd is, waardoor ook je nieuwe printkop direct kapot gaat.

      Dit laatste heb ik nog niet meegemaakt, dus misschien ook een indianenverhaal, doorgaans kan je zonder problemen van printkop wisselen.
      Ik ben inderdaad zo gek om tweedehands printers op te kopen voor reservekoppen (er zijn wel veel verschillende soorten).

      PS: 2,5 jaar leeftijd is redelijk normaal voor een consumer Canon printer
      Last edited by palombian; 28 november 2016, 22:29.

      Comment

      Working...
      X