Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

    Hallo iedereen,

    Zonet de Canon 7D Mark II gekocht die in combinatie met mijn EF 70-200 F2.8 L IS II lens hoge verwachtingen geeft Ik gebruik mijn apparatuur voor meer dan 90% voor het nemen van sportfoto's, meestal jeugdvoetbal.
    Nu had ik voorheen voor de Canon 7D (type 1) op internet de custom instellingen gevonden die ideaal bleken te zijn voor sportfotografie en had die onder C1 opgeslagen.
    Mijn vraag is of ik dezelfde instellingen voor de Mark II zou gebruiken of kan er meer uitgehaald worden? Alle tips zijn welkom!

    GRonny (fotomanneke)

    PS 1000-en jeugdvoetbalfoto's zijn te vinden op http://www.voetbalhorizont.be in de rubriek 'fotoalbum'
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

  • #2
    Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

    Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je custom instellingen kunt maken voor actie fotografie
    Ieder moment is toch verschillend ?

    In ieder geval kan je met de 7DII tot 3/4 stops hoger gaan in iso qua ruisverhouding t.o.v. de 7D

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je custom instellingen kunt maken voor actie fotografie
      Ieder moment is toch verschillend ?

      In ieder geval kan je met de 7DII tot 3/4 stops hoger gaan in iso qua ruisverhouding t.o.v. de 7D

      grts
      Sieg
      Wow, dat klinkt al veelbelovend!
      Wat mijn vraag ivm custom-instellingen betreft heb je gelijk, maar voor de 7D had ik toch ergens de ideale compromis-instellingen gevonden. Tijdens het fotograferen was het dan een klein kunstje een of twee instellingen snel te veranderen om in te kunnen spelen op de omstandigheden van het moment zelf.

      grts
      Ronny

      btw ik ben even gaan kijken op je website: prachtig!! welke apparatuur gebruik jij als ik dat vragen mag?
      Last edited by fotomanneke; 27 november 2016, 20:59.
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

      Comment


      • #4
        Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

        Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
        Wow, dat klinkt al veelbelovend!
        Wist je dat niet toen je het toestel kocht?
        Wat is dan de reden dat je de upgrade hebt gedaan?

        Wat mijn vraag ivm custom-instellingen betreft heb je gelijk, maar voor de 7D had ik toch ergens de ideale compromis-instellingen gevonden. Tijdens het fotograferen was het dan een klein kunstje een of twee instellingen snel te veranderen om in te kunnen spelen op de omstandigheden van het moment zelf.
        Wat ik handig vind, is de iso op auto zetten maar het bereik beperken vb iso tussen 100 en 2000

        btw ik ben even gaan kijken op je website: prachtig!! welke apparatuur gebruik jij als ik dat vragen mag?
        Ik heb jouw site ook bekeken, maar het is echt niet handig om de foto's te bekijken.
        Als ik op de foto klik, zijn ze nogal klein en zien ze er slecht uit, maar je kunt wel vlot naar de volgende foto gaan.
        Klik ik nogmaals op de foto, dan krijg ik hem groter, en ziet hij er ook beter uit maar ik kan niet naar de volgende foto gaan, of terug naar het menu.
        Je kunt enkel terugkeren met het pijltje om naar de vorige pagina te gaan, en dat is niet handig.
        getest op chroom en firefox en zelfs op internetexplorer alle drie hetzelfde.
        Last edited by mlap; 27 november 2016, 21:40.

        Comment


        • #5
          Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Wist je dat niet toen je het toestel kocht?
          Wat is dan de reden dat je de upgrade hebt gedaan?
          Ik heb die upgrade gedaan omdat ik na het lezen van allerlei reviews er bewust van was dat dit toestel nog veel meer mogelijkheden biedt dan de 7D versie 1, en in het bijzonder voor sportfotografie, ondermeer wat focussing en focussing modes betreft en gebruik van een hogere ISO zonder al te veel ruis te krijgen (bedankt voor je tip aangaande de ISO). Maar ik weet zeker van dat er nog veel meer extra's zijn, alleen moet ik nog de tijd vinden om ze allemaal te ontdekken. Ik ben geen beroepsfotograaf, dus ik kan nu eenmaal niet de ganse dag met mijn fotomateriaal bezig zijn.

          Wat die website betreft: het is niet in de eerste plaats een fotosite, ik heb die rubriek 'fotoalbum' toegevoegd omdat vele ouders en vrienden van de deelnemers het fijn vinden om foto's te kunnen bekijken en downloaden. Als er 100 of meer deelnemers zijn en ik wil zeker een paar foto's van elke deelnemer online zetten, dan zit je direct op 400-500 foto's per evenement. Om nodeloos gezoek te beperken heb ik inderdaad redelijk kleine thumbnails voor een eerste, snelle rondkijk. Als je op een thumbnail klikt,dan krijg je een groter formaat (740 op 493 pixels) en klik je daar nogmaals op, dan krijg je een 1600 op 1024 pixel-formaat. Je moet dan inderdaad wel naar de vorige pagina om verder te browsen. Ik zie niet direct een mogelijkheid om dat op een ordentelijke en overzichtelijke manier te veranderen. In plaats van, zoals de meesten doen, gewoon een webpagina-generator van het internet te plukken, heb ik gekozen om zelf een script voor die fotopagina's in CSS te schrijven (en daar is heel wat tijd in gekropen), maar alle tips zijn welkom.
          Last edited by fotomanneke; 27 november 2016, 23:14.
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

          Comment


          • #6
            Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

            Normaalgezien kan je met een 7D MKII net dezelfde instellingen gebruiken als met de 7D MKI.
            Alleen heb je met de autofocus van de "II" wat meer mogelijkheden, maar wat de belichting betreft is er helemaal geen verschil.
            Je kan dus de instellingen die je vroeger gebruikte ook toepassen op een 7D MKII.

            Ik heb geen "vaste instellingen" op mijn camera's, alleen bij studiofotografie kan je de camera "vast instellen", en dan het licht aanpassen tot de belichting naar je zin is.
            Buiten de studio moet je altijd afwachten in welke omstandigheden (licht) je de foto's moet maken, daarom is het onmogelijk om een "universele" instelling te maken die in alle mogelijke omstandigheden perfect is.
            Last edited by Black B@ndit; 28 november 2016, 16:08.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

              Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
              Ik heb die upgrade gedaan omdat ik na het lezen van allerlei reviews er bewust van was dat dit toestel nog veel meer mogelijkheden biedt dan de 7D versie 1, en in het bijzonder voor sportfotografie, ondermeer wat focussing en focussing modes betreft en gebruik van een hogere ISO zonder al te veel ruis te krijgen (bedankt voor je tip aangaande de ISO). Maar ik weet zeker van dat er nog veel meer extra's zijn, alleen moet ik nog de tijd vinden om ze allemaal te ontdekken.
              Ik vroeg het omdat het leek alsof je zo verrast was door de beter iso ;-)

              Ik ben geen beroepsfotograaf, dus ik kan nu eenmaal niet de ganse dag met mijn fotomateriaal bezig zijn.
              Klinkt mij heel bekend in de oren. ;-)

              Wat die website betreft: het is niet in de eerste plaats een fotosite, ik heb die rubriek 'fotoalbum' toegevoegd omdat vele ouders en vrienden van de deelnemers het fijn vinden om foto's te kunnen bekijken en downloaden. Als er 100 of meer deelnemers zijn en ik wil zeker een paar foto's van elke deelnemer online zetten, dan zit je direct op 400-500 foto's per evenement. Om nodeloos gezoek te beperken heb ik inderdaad redelijk kleine thumbnails voor een eerste, snelle rondkijk. Als je op een thumbnail klikt,dan krijg je een groter formaat (740 op 493 pixels) en klik je daar nogmaals op, dan krijg je een 1600 op 1024 pixel-formaat. Je moet dan inderdaad wel naar de vorige pagina om verder te browsen. Ik zie niet direct een mogelijkheid om dat op een ordentelijke en overzichtelijke manier te veranderen. In plaats van, zoals de meesten doen, gewoon een webpagina-generator van het internet te plukken, heb ik gekozen om zelf een script voor die fotopagina's in CSS te schrijven (en daar is heel wat tijd in gekropen), maar alle tips zijn welkom.
              Knap dat je het zelf geschreven hebt,
              ik ken daar niets van en kan je daar dus niet mee verder helpen.

              Maar sommige hosting providers hebben goede mogelijkheden ingebouwd om foto's te laten zien.

              Maar toch, knap dat je de moeilijke weg koos en het zelf maakte. :-)

              Comment


              • #8
                Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Normaalgezien kan je met een 7D MKII net dezelfde instellingen gebruiken als met de 7D MKI.
                Alleen heb je met de autofocus van de "II" wat meer mogelijkheden, maar wat de belichting betreft is er helemaal geen verschil.
                Je kan dus de instellingen die je vroeger gebruikte ook toepassen op een 7D MKII.

                Ik heb geen "vaste instellingen" op mijn camera's, alleen bij studiofotografie kan je de camera "vast instellen", en dan het licht aanpassen tot de belichting naar je zin is.
                Buiten de studio moet je altijd afwachten in welke omstandigheden (licht) je de foto's moet maken, daarom is het onmogelijk om een "universele" instelling te maken die in alle mogelijke omstandigheden perfect is.
                Bedankt voor de reactie, Black Bandit! Ik ga voor de eerstvolgende fotosessie mijn sport-instellingen van de 7D onder C1 opslaan en ook eens experimenteren met de 'cases' van de 7D II, vooral Case 4 lijkt me interessant. Maar het is, zoals altijd met een nieuwe camera, sowieso uittesten en daaruit leren om optimale instellingen te vinden Ik kijk in alle geval uit naar de prestaties!

                Groeten,

                Ronny
                Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                Comment


                • #9
                  Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                  Ik vroeg het omdat het leek alsof je zo verrast was door de beter iso ;-)


                  Klinkt mij heel bekend in de oren. ;-)


                  Knap dat je het zelf geschreven hebt,
                  ik ken daar niets van en kan je daar dus niet mee verder helpen.

                  Maar sommige hosting providers hebben goede mogelijkheden ingebouwd om foto's te laten zien.

                  Maar toch, knap dat je de moeilijke weg koos en het zelf maakte. :-)
                  Bedankt voor je verdere reactie, mlap! Om die website te maken, incl. die fotosectie, heb ik mezelf CSS aangeleerd van nul (ik had wel al kennis van andere computertalen). Dat kost inderdaad wel heel wat tijd (vooral nachtwerk), maar ik vind het nu eenmaal prettiger zelf iets ineen te steken dan zomaar voorgeprogrammeerd materiaal te gebruiken. Dat er nog werk aan is, daar ben ik me van bewust, maar zoals met veel zaken is dat een kwestie van aanpassen en updaten. Helemaal perfect krijg je het nooit maar het zal toch beter aanleunen bij wat je zelf wenst, nietwaar. En je tip neem ik zeker mee voor de toekomst!

                  Groeten,

                  Ronny
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                    Hey Ronny, ik ben 95% bezig met voetbalfotografie en heb intussen ook de 7D II besteld. Die zou in principe in de loop van de week moeten binnenkomen. Heb hem in de eerste plaats aangeschaft omwille van de verbeterde AF. Voor avondwedstrijden en indoor maak ik echter gebruik van de 5D III, die scoort veel beter op gebied van ruis in de hoge ISO's dan eender welke cropcamera. Dat de upgrade van de 7D I versie een hoger aantal fps heeft en een betere ISO/ruisverhouding is een pluspunt. Die C1 instelling gebruik ik eerder als ik tussen de actiefoto's door eens een foto wil maken van het publiek e.d.

                    Groeten,
                    fluppe

                    Comment


                    • #11
                      Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                      Hey Ronny, ik ben 95% bezig met voetbalfotografie en heb intussen ook de 7D II besteld. Die zou in principe in de loop van de week moeten binnenkomen. Heb hem in de eerste plaats aangeschaft omwille van de verbeterde AF. Voor avondwedstrijden en indoor maak ik echter gebruik van de 5D III, die scoort veel beter op gebied van ruis in de hoge ISO's dan eender welke cropcamera. Dat de upgrade van de 7D I versie een hoger aantal fps heeft en een betere ISO/ruisverhouding is een pluspunt. Die C1 instelling gebruik ik eerder als ik tussen de actiefoto's door eens een foto wil maken van het publiek e.d.

                      Groeten,
                      fluppe
                      Bedankt voor je reactie, Fluppe! Die verbeterde AF is blijkbaar hét pluspunt van de camera, getuige de info op internet. Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat opleveren
                      Je schrijft dat je voor publiek e.d. de C1 instelling gebruikt, maar welke parameters heb je daar dan in gezet?

                      Groeten,

                      Ronny
                      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                        Fotomanneke ik kan als Nikongebruiker geen tips geven over je Canon instellingen, maar je wel complimenteren met je mooie site.

                        Comment


                        • #13
                          Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Fotomanneke ik kan als Nikongebruiker geen tips geven over je Canon instellingen, maar je wel complimenteren met je mooie site.
                          Dank je wel voor het compliment, Eenbes!
                          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                            Bedankt voor je reactie, Fluppe! Die verbeterde AF is blijkbaar hét pluspunt van de camera, getuige de info op internet. Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat opleveren
                            Je schrijft dat je voor publiek e.d. de C1 instelling gebruikt, maar welke parameters heb je daar dan in gezet?

                            Groeten,

                            Ronny
                            de M-stand, auto-ISO, f/7.1 en 1/200, one shot en enkel beeld. Diafragma wijzig ik soms naargelang de omstandigheden. Gaat toch sneller dan al die andere parameters te moeten wijzigen terwijl ik actiefoto's aan het nemen ben. Gewoon knopje van A naar C1 en klaar

                            Comment


                            • #15
                              Re: custom instellingen voor voetbal Canon 7D Mark II ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                              de M-stand, auto-ISO, f/7.1 en 1/200, one shot en enkel beeld. Diafragma wijzig ik soms naargelang de omstandigheden. Gaat toch sneller dan al die andere parameters te moeten wijzigen terwijl ik actiefoto's aan het nemen ben. Gewoon knopje van A naar C1 en klaar
                              Wow, 1/200 vind ik persoonlijk wel heel erg laag voor actiefoto's. Ik werk normaal minstens op 1/1250 of kleiner om zeker te zijn dat alles goed 'bevroren' is. Dan zie je zelfs de naden van de voetbal als je inzoomt
                              Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                              Comment

                              Working...
                              X