Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-T2 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X-T2 vraagje

    Ik werk momenteel met een Oly E-M5 II en heb interesse in een upgrade naar de X-T2. Maar er zijn 2 features aan de Oly die ik niet graag wil verliezen. Het is me niet duidelijk of deze ook op de X-T2 aanwezig zijn:
    - als je de image size op 16:9 of 1:1 zet dan past de zoeker zich aan en toont het beeld in de gekozen verhouding. Is dit bij Fuji ook zo?
    - ik kan de EVF zo instellen dat hij overbelichte of onderbelichte delen met een kleur aangeeft, zodat je de belichting kan aanpassen. Is dit bij Fuji ook mogelijk?

    Alvast bedankt voor een antwoordje!

  • #2
    Re: X-T2 vraagje

    Ik heb een X-T1 maar daar past de zoeker zich alleszins aan wanneer je een andere verhouding kiest.
    Dat met die over/onderbelichte delen doet hij niet, kan je enkel achteraf zien als je de gemaakte foto bekijkt.
    Dat, of er is een functie die ik nog niet heb ontdekt :-)
    Vriendelijke groet, Wim
    Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

    Comment


    • #3
      Re: X-T2 vraagje

      Op zowat alle toestellen kan je over- of onderbelichte geen detecteren adhv het histogram. Daarboven geven de Fuji toestellen een preview van de uiteindelijke foto, dus daarmee kan je de belichting ook checken. Maar dus idd geen flashing overlay.

      Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Re: X-T2 vraagje

        Bedankt voor de info

        Comment

        Working...
        X