Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boom en Bui

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Boom en Bui

    De laatste bui van Bali, met gelijk de weersvoorspelling voor de komende dagen : Mooie zonsondergangen.
    Toen ik deze boom zag, wist ik dat ik alleen op het goede moment moest wachten. En het kwam.

    Boom en Bui.


    Graag op zwart bekijken. Waarvoor dank.

    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Boom en Bui

    Johan deze is echt prachtig, heerlijk beeld en leegte. Clarity filtertje? Ook in zwartwit natuurlijk heel goed
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Boom en Bui

      Knap Johan
      en ik ben er van overtuigd dat dit in zwartwit nog beter zou zijn
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Boom en Bui

        Een hele mooie, al heb ik een beetje raar gevoel bij de plaats van de boom. Die doorklieft die mooie wolk...
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • #5
          Re: Boom en Bui

          Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
          Een hele mooie, al heb ik een beetje raar gevoel bij de plaats van de boom. Die doorklieft die mooie wolk...
          Hier kan ik wel een beetje in meegaan met Christel, het boompje neemt nu iets de aandacht van de prachtige wolkenpartij weg...Zeker nog steeds een hele mooi, maar de vorige was echt top!!
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Boom en Bui

            ik denk eerlijk gezegd zonder die boom (of wat er van overschiet ) zou ik de foto veel sterker vinden ,de wolken zijn zo mooi dat er eigenlijk geen afleiding zou mogen zijn en alle aandacht naar daar gaat

            Comment


            • #7
              Re: Boom en Bui

              Prachtige wolkenlucht met zeer mooie kleuren Johan
              Ergens kan ik de rest wel volgen wat betreft die boom, mss had hij beter links in het beeld gestaan met daarnaast die donkere bui

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Boom en Bui

                Ik denk altijd na wat er in de opmerkingen geschreven wordt, dus ook deze keer. Maar in dit geval hou ik er een eigenwijze gedachte op na.
                De gedachtegang dat de boom de bui in 2-en snijdt, kan ik zeker volgen en niet ontkennen.
                Maar de bleke boom komt nu tegen de donkere lucht op zijn fraaist tevoorschijn, en de titel is: Boom en bui. Dus de boom mocht van mij hoofdrolspeler zijn.
                Dat is ook te zien aan de "lijnen" vanuit de hoeken.
                Als ik de boom voor een lichte lucht had gezet was de boom volledig weggevallen. Daar zou dan (terecht) een reactie over gekomen zijn.
                Alternatief : Een foto zonder boom, maar die had ik al een paar.
                Maar zoals altijd bedankt voor jullie eerlijk mening, hoor. Zeer gewaardeerd !
                @ Olivetti : De lucht en boom heb ik inderdaad met wat clarity meer contrast gegeven. Op de voorgrond heb ik wat dodge en burn-schilderwerk gedaan.
                Last edited by Johan1956; 27 november 2016, 18:50. Reden: typo
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Boom en Bui

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Ik denk altijd na wat er in de opmerkingen geschreven wordt, dus ook deze keer. Maar in dit geval hou ik er een eigenwijze gedachte op na.
                  De gedachtegang dat de boom de bui in 2-en snijdt, kan ik zeker volgen en niet ontkennen.
                  Maar de bleke boom komt nu tegen de donkere lucht op zijn fraaist tevoorschijn, en de titel is: Boom en bui. Dus de boom mocht van mij hoofdrolspeler zijn.
                  Dat is ook te zien aan de "lijnen" vanuit de hoeken.
                  Als ik de boom voor een lichte lucht had gezet was de boom volledig weggevallen. Daar zou dan (terecht) een reactie over gekomen zijn.
                  Alternatief : Een foto zonder boom, maar die had ik al een paar.
                  Maar zoals altijd bedankt voor jullie eerlijk mening, hoor. Zeer gewaardeerd !
                  @ Olivetti : De lucht en boom heb ik inderdaad met wat clarity meer contrast gegeven. Op de voorgrond heb ik wat dodge en burn-schilderwerk gedaan.
                  Ik dacht al wat te herkennen

                  Voor mij maakt de boom ook voor een belangrijk deel de sfeer van de foto
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boom en Bui

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Prachtige wolkenlucht met zeer mooie kleuren Johan
                    Ergens kan ik de rest wel volgen wat betreft die boom, mss had hij beter links in het beeld gestaan met daarnaast die donkere bui

                    grts
                    Sieg
                    Weer knappe opname en bewerking Johan Het blijft daar maar "buien"
                    Wat de compo betreft deel ik de mening van Sieg, m.a.w. de boom in dialoog met de bui, ook voor de balans Maar je verdediging is voldoende geweest laat het nu maar rusten !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boom en Bui

                      Ik kan me helemaal vinden in de visie van de fotograaf. Mooi werk wat mij betreft.

                      Comment

                      Working...
                      X