Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peak design Everyday Messenger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peak design Everyday Messenger

    Iemand ervaring met deze fototas.
    Lijkt me een interessante degelijk tas te zijn.

    https://www.peakdesign.com/product/b...day-messenger/
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: Peak design Everyday Messenger

    Zie nu pas je post.

    De Everyday Messenger is inderdaad een erg interessante tas. Ik heb de 15inch versie, en gebruik deze al een tijdje. Je moet eens rondkijken op youtube, daar zijn wel enkele goede besprekingen te vinden. Voor een overzicht van alle mogelijkheden die deze tast biedt, kan je best op zoek naar een filmpje door Peak Design zelf gemaakt.

    De tas is er goed en degelijk zoals steeds in de filmpjes wordt aangehaald. Een enkeling die 'm moeilijk te dragen vindt (bvb Tony Northrup) heeft gewoon niet door hoe het draagsysteem werkt. Ze is immers redelijk stijf en draagt daardoor niet zo makkelijk als schoudertas aan je zij. Het is echt een messenger tas om achter je rug te dragen.

    Mijn exemplaar heeft het gebruik tot nu erg goed doorstaan en ziet er nog uit als nieuw, met als enige uitzondering de rits bovenaan in de flap (waardoor je toegang tot het hoofdcompartiment krijgt). Hier zit bij mij een "kreuk" in (en ik zag dit ook bij anderen on-line). Dit wil zeggen dat je ze even moet aantrekken om de opening volledig te openen, en dus twee handen nodig hebt. Geen probleem als je maar een stukje wil openen.

    Die toprits is overigens erg handig, maar voor grote objecten (grote opbjectieven of camera) dien je de flap toch te openen. Hetzelfde geldt als je spullen uit het accessoirecompartiment vooraan wil nemen.

    Ik vind de everyday messenger een toptas. Ben overigens fan van Peak Design. Recenter nam ik ook een Everyday Backpack 20L van hen in gebruik, en die gebruik ik nu iedere werkdag (voor m'n laptop en werkspullen, dus echt als everyday!).

    hth, Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment

    Working...
    X