Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretlens voor de Canon 10D.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portretlens voor de Canon 10D.

    Wat raden jullie mij aan ?
    Ik ben zinnens een 10D tweedehands te kopen, dus ik kan wat spenderen aan een lens. Wat is de allerbeste optie ?
    Is 70-200 al niet een beetje te veel tele ?
    Op een 10D moet je immers alles x1.6 doen dacht ik.

    Of een prime ? 85 mm 1.8 of 1.2 ( is deze laatste het prijsverschil waard ? )
    Last edited by johan; 6 september 2004, 17:44.

  • #2
    Re: Portretlens voor de Canon 10D.

    Indien je voldoende over hebt, overweeg dan een Canon 24-70mm L f 2,8 objectief. Nieuw kost deze lens zoveel als je camera. Tweedehand kost ze zeker evenveel als een tweede hands 10D. Maar de lens is super. Volgens mij is de 70 mm ideaal voor partretfotografie met je 10D. Maar meningen kunnen verschillen.

    Comment


    • #3
      Re: Portretlens voor de Canon 10D.

      Voor 100euro's heb je een zeer goeie 50mm standaardlens van Canon zelf. Met de 10D kom je daarmee aan 80mm, een mooi brandpunt voor portret. Om dezelfde kwaliteit te halen uit een zoomlens zul je deze prijs minstens moeten vervijfvoudigen.
      t' Is maar een idee,
      fredje

      Comment


      • #4
        Re: Portretlens voor de Canon 10D.

        overweeg ook de 100 MM macro : is bijzonder scherp, te gebruiken als kleine tele (160 MM) en zeer goede portretlens (hoewel zij misschien details iets te veel weergeeft)

        Is niet duur...

        Comment


        • #5
          Re: Portretlens voor de Canon 10D.

          Oorspronkelijk geplaatst door fredjefriet
          Voor 100euro's heb je een zeer goeie 50mm standaardlens van Canon zelf. Met de 10D kom je daarmee aan 80mm, een mooi brandpunt voor portret. Om dezelfde kwaliteit te halen uit een zoomlens zul je deze prijs minstens moeten vervijfvoudigen.
          t' Is maar een idee,
          fredje
          Ik deel de opinie van Fredje - de Canon 50mm f1.8 is een prima, erg scherpe en daarenboven ook erg goedkope portretlens
          http://www.razziphoto.com/

          Comment


          • #6
            Re: Portretlens voor de Canon 10D.

            Kunnen jullie nu niet allemaal hetzelfde zeggen ? - lol!
            Ze maken het me weer moeilijk....
            Alhoewel: die 50 mm, daar kan ik niet voor sukkelen.
            Macro's zou ik ook graag nemen, maar je moet ergens beginnen, niet ?
            Van mijn camera ben ik echter al zeker: het wordt een 10D !
            Toch bedankt voor jullie raadgevingen.

            Comment


            • #7
              Re: Portretlens voor de Canon 10D.

              Canon 85mm f/1.2 L USM is de beste koop als het om kwaliteit gaat. Bijkomend nadeel, dat kreng kost zo'n 1.600,- ....
              Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

              Comment


              • #8
                Re: Portretlens voor de Canon 10D.

                Is die niet second hand te vinden ?
                Maar zou dat geen overkill zijn ? Een blurred achtergrond is wel mooi, maar met 1.2 heb je haast geen speling meer.
                Is die niet ontzettend moeilijk om te gebruiken ?

                Comment


                • #9
                  Re: Portretlens voor de Canon 10D.

                  Je kan anders ook de 50mm f1.4 USM kopen, deze lens is minder extreem dan de 85 f1.2, maar toch wel superieur aan de 50mm f1.8. Ze kost 350€, hetgeen ik persoonlijk heel schappelijk vind.

                  Jeroen
                  http://www.jvermeulen.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portretlens voor de Canon 10D.

                    Ik heb net een canon 50mm f/1.4 gekocht en ben daar zéééér tevreden van. Een beetje soft bij 1.4 maar dat is allemaal relatief hoor. Eens je boven de 2 zit is die lens pokkescherp, en dan bedoel ik scherp zoals in vlijmscherp en zo. Ik heb de 50mm f/1.8 nog niet geprobeerd, dus ik weet niet of het prijsverschil in verhouding is tot de kwaliteit. Ik heb de 50mm f/1.4 350 euro betaald. De f/1.8 moet je (nieuw) kunnen vinden voor een dikke 100 euro. Als je reviews/vergelijkingen wil lezen:
                    http://www.photo.net/equipment/canon/ef50/
                    http://www.traumflieger.de/desktop/f...objektiv50.htm
                    Misschien kan je ook de 35mm f/2.0 overwegen? Dat komt overeen met 56mm analoog. Nieuw voor 299 bij bv geheugenkaart.be
                    En wat de DOF betreft, dat is wel mikken geblazen als je werkt met f/1.4, maar dat maakt het er niet minder plezant op.
                    Als er nog vragen zijn, laat maar komen. Ik heb me de laatste drie weken bezig gehouden met het lezen van reviews en nog eens lezen en nog eens en tussendoor nog eens een keertje.
                    Last edited by naxx; 6 september 2004, 19:40.
                    NaXX

                    Comment

                    Working...
                    X