Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

    Meest degelijke test door Mihael The Maven.
    Geen 5 minuten en oordelen, deze test vraagt 30 minuten van uw tijd.


  • #2
    Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

    Zeker en vast het bekijken waard. Thks
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #3
      Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

      En, wat is de conclusie? 30min pffff

      Comment


      • #4
        Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

        Het is hier opvallend stil....Er is nochtans een door Shoot (samen met Fujifilm) georganiseerde test sessie geweest bij Verbeke Foundation. Ik zie daar nog weinig reacties op. Ikzelf had het geluk om ook de nieuwe X-T2 te mogen testen.
        Wat mij is bijgebleven: ik zou heel erg moeten wennen aan de EVF, maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik al zoveel jaren vast (geroest ?) zit aan de optische zoekers van mijn Nikons. Er wordt met veel lof gesproken over de beeldkwaliteit van de Fuji, maar heeft iemand een vergelijkbare foto met de beide toestellen ? ik heb de indruk dat bij iso 800 en bekijken op 100 %, er al redelijk veel ruis te zien is op de beelden uit de Fuji. Ook in de nabewerking, vooral bij verscherping zijn de Fuji-beelden veel minder tolerant. Als ik vergelijk met beelden uit mijn Nikon Df (ik weet het, het is geen eerlijke vergelijking), dan scheelt dat toch vrij veel. Hoe zijn de resultaten (in de praktijk dan, door amateurs zoals wij) van de D 500 ?
        ikzelf heb geen APS-formaat van recente datum, dus kan ik geen échte vergelijking maken.

        Comment


        • #5
          Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
          Het is hier opvallend stil....Er is nochtans een door Shoot (samen met Fujifilm) georganiseerde test sessie geweest bij Verbeke Foundation. Ik zie daar nog weinig reacties op. Ikzelf had het geluk om ook de nieuwe X-T2 te mogen testen.
          Wat mij is bijgebleven: ik zou heel erg moeten wennen aan de EVF, maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik al zoveel jaren vast (geroest ?) zit aan de optische zoekers van mijn Nikons. Er wordt met veel lof gesproken over de beeldkwaliteit van de Fuji, maar heeft iemand een vergelijkbare foto met de beide toestellen ? ik heb de indruk dat bij iso 800 en bekijken op 100 %, er al redelijk veel ruis te zien is op de beelden uit de Fuji. Ook in de nabewerking, vooral bij verscherping zijn de Fuji-beelden veel minder tolerant. Als ik vergelijk met beelden uit mijn Nikon Df (ik weet het, het is geen eerlijke vergelijking), dan scheelt dat toch vrij veel. Hoe zijn de resultaten (in de praktijk dan, door amateurs zoals wij) van de D 500 ?
          ikzelf heb geen APS-formaat van recente datum, dus kan ik geen échte vergelijking maken.
          Je zegt zelf dat het geen eerlijke vergelijking is. Waarom doe je het dan toch ?
          Ik heb beelden van dezelfde site, zelfde omstandigheden bij een ISO 800, ideale belichtingsomstandigheden en daar merk je geen verschil op. Maar ook hier geen eerlijke vergelijking wan D4s is FF en 16 MP, terwijl X-T2 een cropke is met 24 Mpixel
          De beelden zijn duidelijk onderscheidbaar want de sensor is verschillend en de geproduceerde kleurtinten van de gebruikte optica en firmware toestellen ook.
          Dit is steeds weer appelen met peren vergelijken.
          Maar, de X-T2 doet stukken beter dan zijn voorganger de X-T1 en bij iSO 6400 scoort hij naar de normale normen heel goed tot schitterend
          Ruis ?
          Ja ik heb ruis met ISO 3200 bij de rood-bruin-secties onder moeilijke omstandigheden en bij heel lange belichting. Maar, dat doet mijn D4s ook en beelden die ik indertijd met een D500 nam ook. Jawel, de ene wat meer dan de andere maar toveren zit er bij geen enkel toestel bij.
          En zoals steeds weer. Een mes snijdt aan twee kanten. Allen hebben ze voordelen die de concurrent dan weer niet heeft en omgekeerd ook.
          Vergelijken doe ik wel, maar dat houd ik voor mezelf omdat ik nu éénmaal en ge gebruiker en de beoordeler ben en ergens is dat niet toegestaan.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

            Vergelijken doe je omdat je bv. een aankoop wil doen en twijfelt tussen twee toestellen. En omdat je meestal die twee niet in huis hebt voor je ze gekocht hebt, is dit forum een van de middelen om ervaringsdeskundigen aan het woord te laten. En ervan te leren.

            Comment


            • #7
              Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

              sja .. als men een auto wil kopen kan men idd vergelijken tussen een Axam en een Ferrari, gebasserd op "gelijke/gemeenschappelijke eigenschappen" ... als men zelf enkel een Mercedes heeft dan is advies niet echt waar de gemeenschap zit op te wachten vrees is, en of men daar wat van leert is maar zeer de vraag ...

              Comment


              • #8
                Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

                Dat zullen ze bij Fujifilm niet graag horen...of is het omgekeerd ? Axam en Ferrari.....Maar als je nu Porsche en Ferrari zou vergelijken, en je maar een van beiden zou kunnen testen, is het dan niet normaal dat je mensen wil horen die de andere getest hebben , of nog liever allebei ?

                Comment


                • #9
                  Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                  Dat zullen ze bij Fujifilm niet graag horen...of is het omgekeerd ? Axam en Ferrari.....Maar als je nu Porsche en Ferrari zou vergelijken, en je maar een van beiden zou kunnen testen, is het dan niet normaal dat je mensen wil horen die de andere getest hebben , of nog liever allebei ?
                  Enkel diegene die ze beiden hebben getest met evenveel kennis van beide toestellen en kennis van de gebruikte lenzen en tenslotte fotografische kennis zelf.
                  En dan nog zal veel subjectiviteit het argument staven en bepalen.
                  Ik heb beide toestellen getest en ik kan voor mezelf een oordeel vellen maar het is en zal subjectief gekleurd zijn. Mijn werkervaring met Nikon is immers pakken groter dan die van Fuji en de tools die ik gebruik om foto's te verwerken zijn minder voor Fuji-materiaal. Dus, neen, niet correct verglijkbaar. De betere Fuji-tools ken ik helaas niet goed genoeg.
                  Dus je ziet, vergelijken ja, maar steeds gekleurd.
                  En om het bij je wagens te houden. Jij hebt een Porsche waar je kontent van bent en ik heb een Ferrari waar ik ook kontent van ben. Wat wil je nu vergelijken ? Techniek ? Dat staat in de handleiding, beschrijving.
                  Rijgedrag ? Daar heb jij je mening over over het door jouw gebruikte toestel, en ik het mijne. He kan je dat nu vergelijken ? We hebben elk onze eigen stijl van rijden en dat alleen al vertekent de beoordeling.
                  Als je ze beiden hebt is dat andere koek maar ook daar weer zal je rijgedrag een zeer voorname rol spelen in de beoordeling.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Dat zullen ze bij Fujifilm niet graag horen...of is het omgekeerd ? Axam en Ferrari.....Maar als je nu Porsche en Ferrari zou vergelijken, en je maar een van beiden zou kunnen testen, is het dan niet normaal dat je mensen wil horen die de andere getest hebben , of nog liever allebei ?
                    U snapt het echt niet he ? ... laat maar hoor ! ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: FUJI X-T2 vs Nikon 500, welke kopen ?

                      Conclusie, ze zijn beide goed...
                      De keuze is afhankelijk van het type fotografie wat jezelf het belangrijkste vindt en welke lenzen je wil gebruiken (kan betalen).
                      En dan zijn er ook nog onmeetbare persoonlijke voorkeuren, design, grip, ...

                      Comment

                      Working...
                      X