Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop Accu Voor HP Compaq 6710b

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop Accu Voor HP Compaq 6710b

    Heel lang ben ik weggeweest. Maar ik heb weer een interessant vraagstuk!
    Ik heb een wat oudere laptop, een HP Compaq 6710b Notebook PC, .
    Er zat al een paar maanden geen accu meer in, omdat die gewoon versleten was.
    Sinds enige tijd een nieuwe HDD, en hij werkt perfect.
    Dus werd het tijd voor een accu, want altijd aan een draadje werken is ook niet alles.
    Via internet een accu gevonden die, volgens de website in ieder geval, compatibel zou zijn met die van mij.
    Probleem: Als ik meer doe dan alleen surfen, dan klapt hij ineens uit. Bijvoorbeeld bij een simpel spelletje op Facebook (Candy Crush) Zelfde effect als de stekker eruit trekken als hij alleen op netstroom draait.
    Kalibreren van de accu al geprobeerd, dan geeft Accu HP Compaq 6710b aan dat de accu OK is. Daarna gebeurd het weer, en is de status van de accu wederom: kalibreren.
    Zou het zo kunnen zijn dat mijn laptop de accu niet snapt? Of dat de accu niet genoeg spanning afgeeft of zo?
    Ik heb overigens van de leverancier een 2e accu gekregen om te testen of het aan de accu lag, en deze geeft dus hetzelfde probleem.

    Ik ben erg benieuwd of iemand raad weet met mijn probleem!

  • #2
    Re: Laptop Accu Voor HP Compaq 6710b

    Tijdens het spelen van spelletjes verbruikt een computer (laptop) veel meer stroom, misschien levert die nieuwe accu minder stroom dan wat de laptop nodig heeft.
    Als de inwendige weerstand van de accu te hoog is, dan zakt de spanning ook te ver, waardoor de laptop zichzelf uitschakelt.
    Onbelast (of met een beperkte belasting) zal zo'n accu een spanning geven die voldoende is om de laptop te laten werken, maar als de processor en de grafische kaart wat harder moeten werken, dan wordt er meer stroom gevraagd uit de accu, en dan is het mogelijk dat de spanning onder een bepaalde waarde komt.
    Een versleten accu geeft net na het laden ook eventjes de maximale spanning (als er geen cellen in kortsluiting liggen), maar die spanning zakt dan wel heel snel als de laptop wordt gebruikt.
    Het is ook mogelijk dat er een slechte elektrische verbinding zit tussen de accu en de laptop.

    Het is dus geen originele accu die je hebt gekocht?
    In sommige goedkope laptop accu's worden naar het schijnt zelfs "gerecycleerde" cellen gebruikt die uit oude laptop accu's worden gehaald.
    Ik heb het zelf nog niet gezien, maar ik heb er al wel over gelezen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X