Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegenvignet Keulen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wegenvignet Keulen

    Hallo iedereen,

    Ik ga volgende week voor enkele dagen naar Keulen en heb inmiddels gelezen dat er een wegenvignet dient aanwezig te zijn om daar rond te rijden.
    Ik vroeg me af of dit echt nodig is? Zijn er veel controles? Mijn hotel ligt redelijk op de rand, dus ik rij maar een klein stukje in de zone waar de groene sticker verplicht is.
    Verder vroeg ik me af of ik die dan best koop terwijl ik richting Duitsland rij in een tankstation of is die prijs gelijklopend met de prijs hier?

    Bedankt!
    https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

  • #2
    Re: Wegenvignet Keulen

    Ik zou het risico niet nemen. Het is nu eenmaal verplicht..
    Er zijn wel degelijk controles op en een boete begint van €85 als ik mij niet vergis.

    Je koopt ze best in belgie bij VAB, kost je een kleine €15 en je hebt garantie. (Als je een nieuwe ruit laat zetten krijg je op vertoon van je aankoop bewijs een nieuwe)
    Life through a lens..

    Comment


    • #3
      Re: Wegenvignet Keulen

      In augustus dit jaar schreven en ik en anderen ook reeds één en ander hierover.
      Topictitel doet misschien iets anders vermoeden, maar toch wordt in dit topic één en ander over Keulen geschreven.

      Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


      Wij gaan wel altijd in hetzelfde hotel (Mercure Hotel Severinshof) en dat ligt wel pal in het centrum en heeft een ondergrondse parkeergarage (betalend wel) wat heel makkelijk is.
      Last edited by Guest17; 25 november 2016, 10:32.

      Comment


      • #4
        Re: Wegenvignet Keulen

        Heb de mijne in een Dekra station in Duitsland gekocht. Koste 4 euro. De Dekra stations kan je op internet opzoeken. Je kan het ook in merken garage 's kopen en op nog andere plaatsen gewoon eens in Google milieuvignet ingeven. Als je toch naar daar gaat kan je het beter ter plaatse kopen.

        Comment


        • #5
          Re: Wegenvignet Keulen

          Volgens dekra is het 15 euro.
          Ik heb de mijne in een TUV keuringsstation gekocht, voor 8 euro dacht ik. Ik ben wel eerst een umweltzone binnengereden zonder sticker, maar dus buitengereden met een groene.
          Daarvoor was ik een merken garage binnengereden, maar daar vertelden ze me dat ze het niet deden voor buitenlandse wagens.

          Comment


          • #6
            Re: Wegenvignet Keulen

            Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht
            Volgens dekra is het 15 euro.
            Ik heb de mijne in een TUV keuringsstation gekocht, voor 8 euro dacht ik. Ik ben wel eerst een umweltzone binnengereden zonder sticker, maar dus buitengereden met een groene.
            Daarvoor was ik een merken garage binnengereden, maar daar vertelden ze me dat ze het niet deden voor buitenlandse wagens.
            Heb de rekening hier nog liggen van een Dekra station in Monschau waar ik 4 euro betaald heb in juli. Raar, heb hetvan die 15 euro op uw link gelezen maar heb dat dus niet betaald. Raar.....

            Comment


            • #7
              Re: Wegenvignet Keulen

              Bedankt alvast voor de reacties!
              https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

              Comment


              • #8
                Re: Wegenvignet Keulen

                Toch even melden: ik heb mijn vignet gekocht in een Dekra in Duitsland zelf en dat was slechts 5 euro
                https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

                Comment

                Working...
                X