Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro flash bracket

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro flash bracket

    Ik ben op zoek naar een Macro flash bracket. Ik had zelf deze op het oog:
    ★ Design for Macro Shooting. It has two Arms with Flash Mount, free to Distort at any Angle. DUAL ARM & Dual Shoe Flash Bracket Holder x1. Dual Arm & Dual Shoe. ★ Flexible Joints Arm, Bend and Rotate 360 Degree to form Perfect Shape.


    Maar ik weet niet of dat iets is. Ik ga het gebruiken met een Nissin Di700A in combinatie met een softbox en een shoe cord.


    Ik wil er natuurlijk ook geen fortuin aan geven.

    Alvast bedankt
    Natuurfotografie Ruben Van Der Steen

  • #2
    Re: Macro flash bracket

    Om te beginnen ben ik helemaal geen referentie op dit gebied,dus persoonlijke mening.
    De link gaat over een dubbele bracket.
    Mijn insziens is je flitser te zwaar voor dit spul.Richtgetal kan ook te hoog zijn.
    Welke shoe-cord gebruik je??
    Als het een is met ETTL of andere meting,waarschijnlijk geen probleem,omdat de onderzijde van de shoe waarschijnlijk alleen een schroef vertoont om op een statief te zetten.
    Zijn het echter de contactpuntjes,een vijftal aan de onderzijde,dan kun je problemen krijgen hiermee,omdat als je in detail bekijkt,dit geen shoe is om dit te kunnen doen.(dus kortsluitingen niet uitgesloten)
    Eigenlijk is dit spul gemaakt om bv.een Canon 24 EX flitser,zijn twee belichtingsbuizen (die klein zijn en hun eigen verbinding hebben)meer beweeglijkheid te kunnen geven).Denk ik.
    Op dit site zijn er ook enkel brackets,maar probleem met die contactpunten blijft(je kunt natuurlijk ook altijd een papiertje als isolatie hiertussen steken,maar dat wil niet zeggen dat je flitser er vlot op gaat schuiven.Je moet meestal manueel die puntjes indrukken voor je flits erop krijgt.(En dat doe ik niet graag,hoelang gaat dit mee?)
    Mijn inziens is dit niet direct de aanrader,tenzij je bereid bent om wat te prutsen.
    Dit is mijn idee hierover,anderen zullen er misschien een ander idee hebben.

    Comment


    • #3
      Re: Macro flash bracket

      Het richtgetal is geen probleem (de lichtsterkte kan je aanpassen) maar het totaal gewicht is te hoog voor deze bracket.

      Een Nissin Di700A weegt 350g, zonder batterijen en diffuser, met batterijen en diffuser ga je richting de 500gr en een
      arm van deze bracket kan tot max. 350g belast worden.

      Groeten,
      Eric

      Comment


      • #4
        Re: Macro flash bracket

        Richtgetal zou inderdaad geen probleem mogen zijn.(Even uitgetest met een Canon EX580 en st2)Flits op korte afstand gezet.
        Gewicht ja

        Comment


        • #5
          Re: Macro flash bracket

          Een shoe cord van pixel dus met ettl.

          En welke bracket zouden jullie dan voorstellen.
          Natuurfotografie Ruben Van Der Steen

          Comment


          • #6
            Re: Macro flash bracket

            Hangt er een beetje vanaf welke brandpuntafstand je gebruikt,vergrotingsfactor en wat je wilt fotograferen.Met een softbox ga je toch wat ruimte nodig hebben.Normaal moeten die klassieke brackets,flits naast de camera het wel doen.(Paddestoelen etc.)
            Wil je 4-5x vergroting,dan moet je wel iets anders uitvinden.Hangt vnl. af van de afstand tussen objectief en je onderwerp.Je moet je licht ertussen krijgen.
            Werk je binnen,dan kan uiteraard één van die goedkope lichttentjes je wel helpen.
            Ik heb geen cord meer die ETTL ondersteund,maar gebruik een ST-2 en losse flits of meer als slave.Kan mijn flits houden waar ik wil.Ook wel handig,maar wel wat duurder..(Tweedehands vind je die nu wel soms,als je tenminste met Canon werkt).
            Vergat te zeggen dat je bij die klassieke brackets,wel een neigkopje of hoe heet dat,nodig hebt om je flits te kunnen kantelen.Meestal zijn die uit kunststof,zodat je geen probleem meer hebt met de contacten van de flits,en de metalen onderdelen van de bracket.
            Anders eens googlen op macrofotografie.Je ziet daar de meest eigenaardige constructies om diffuus licht te krijgen.Een wit stuk tekenpapier,of karton kun je plooien etc.Maar bij wat regen etc.kan dit wel veranderen in een slappe vod papier of karton,en heb je er niets meer aan.
            Uiteindelijk eindigt je toch bij bedrijfszeker materiaal,tenminste als macro je ding is.
            Last edited by demuro; 2 december 2016, 11:34. Reden: toevoeging neigkopje

            Comment

            Working...
            X