Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bevindingen spotprijzen Digitaland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bevindingen spotprijzen Digitaland

    Goedenavond beste forumleden

    Aangezien ik vind dat mijn materiaal wat verouderd is (Canon 450D + Canon EF-S 18-200 IS f 3.5-5.6), sta ik op het punt te vernieuwen.

    Graag had ik mijn body vervangen door een Canon 7D Mark ii en als objectief de Canon EF 24-70 f 2.8 ii USM. Nu twijfel ik tussen twee gevallen:

    - Ik behoud (tijdelijk) mijn 450D en schaf als eerst de Canon 24-70 aan
    - Ik behoud mijn Canon 18-200 en schaf als eerst de Canon 7D Mark ii aan

    Wat denken jullie hiervan?

    Na wat research op internet ben ik de volgende website tegengekomen: http://eu.mydigitaland.com. Deze website heeft wel erg voordelige prijzen. Hebben jullie reeds ervaring met deze site?

    Alvast bedankt voor jullie advies
    Vriendelijke groeten

  • #3
    Re: Bevindingen spotprijzen Digitaland

    Hartelijk dank voor de informatie Tonerider. Niet slim van mij, had beter de zoekfunctie gebruikt.

    Iemand nog extra advies in mijn geval wat betreft de andere vraag over de lens of body inwisselen voor een andere?

    Alvast bedankt!

    Comment


    • #4
      Re: Bevindingen spotprijzen Digitaland

      Ik denk dat je het meeste wint met eerst de betere lens te kopen.

      Slecht glas "bij wijze van spreken" op een goede body haalt niet zo veel uit.

      Comment


      • #5
        Re: Bevindingen spotprijzen Digitaland

        In jouw geval is het moeilijk kiezen, geen van beide zijn echt goed te noemen
        Die 18-200 is sowieso een niet al te scherpe lens, gelijk op welke body je deze gaat gebruiken.
        De 450D met een heel goede lens heeft ook zijn beperkingen (is toch al een body van vele generaties terug), maar zal de betere keuze zijn vermoed ik

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #6
          Re: Bevindingen spotprijzen Digitaland

          Ik heb veel plezier gehad aan mijn 450D.
          Ondertussen heb de 7D en de 24-70L maar dus ook nog de 450D.

          De 24-70 doet het heel goed op de 450D.
          Je zal plat achterover vallen als je het vergelijkt met je 18-200. Vooral op plaatsen waar minder licht is zoals woonkamers bv.

          Echter de beperking op de 450D is vooral zijn ISO. Dus op plaatsen waar je echt hoog in ISO moet gaan blijf je aan die beperking vast zitten zolang je de body niet gaat opwaarderen.
          Toch ben ik ervan overtuigt dat goed glas je de meeste winst zal geven nu en verloren geld is het zeker niet.

          Een pijnpunt van de 450D is ook zijn scherpte. Je zal maar het beste uit die lens halen door ook de body op te waarderen met de tijd.

          Alternatief zou je ook kunnen uitkijken naar de Tamron 24-70 2.8 die ook een zeer goede lens is maar wel 1000euro goedkoper.
          Hij is even scherp als de Canon en heeft ook nog eens beeldstabilisatie aan boord.

          Comment

          Working...
          X