Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC FZ2000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lumix DMC FZ2000

    De opvolger van de Lumix DMC FZ1000 is er.........maar het prijsverschil is wel groot en rechtvaardigt volgens mij niet de updates die aan het toestel toegevoegd zijn....

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


    Ik ga niet direct upgraden, ik gebruik tegenwoordig mijn Z1000 bijna evenveel als mijn Nikon D3S.
    Last edited by Franciskine; 3 januari 2017, 18:47.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Lumix DMC FZ2000

    Wel ik ga ook niet naar de FZ2000 daar de prijs op dit moment niet in mijn budget past,en om de twee jaar een nieuw fototoestel is me toch wat van het goede te veel.
    De FZ1000 doet het voorlopig zeer goed en deze gebruik ik meer dan mijn Nikon fototoestel.
    De ietwat langere afstand van 400mm naar 480mm daar moet men het niet voor doen, misschien wel voor de ND filter die er nu inzit.Maar nog steeds niet regenbestendig.
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

    Comment


    • #3
      En uiteindelijk dan toch maar de knoop doorgehakt.... Wegens aanschaf van de FZ2000 komt mijn FZ1000 dan toch te koop.
      Lang, alhoewel, getwijfeld maar vandaag toch tot aankoop over gegaan, mezelf een nieuwjaarscadeautje gedaan....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Lumix DMC FZ2000

        Ben benieuwd naar de ervaring, mijne zou deze week moeten binnenkomen
        Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Lumix DMC FZ2000

          Oorspronkelijk geplaatst door Nismo Bekijk bericht
          Ben benieuwd naar de ervaring, mijne zou deze week moeten binnenkomen
          Ik heb mijn toestel bij Kamera Express hier in België gekocht, gisteren besteld, vandaag geleverd.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Lumix DMC FZ2000

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Ik heb mijn toestel bij Kamera Express hier in België gekocht, gisteren besteld, vandaag geleverd.
            Ik heb die FZ1000 ook gehad.
            Erg fijn toestel.
            Ik ben benieuwd naar je FZ2000 ... en hoe deze aanvoelt tegenover zijn voorganger.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Lumix DMC FZ2000

              Ik heb de fz2000 ook gekocht met de bedoeling om zorgeloos en zonder veel moeite mooie foto's te maken in jpeg, zonder veel correcties achteraf. De resultaten vallen wel wat tegen, als ik ze vergelijk met de jpeg-foto's op de review-sites.
              Eens de iso boven de 400 gaat komt er ruis en verdwijnt de detail, of mag je de foto's niet op pixelniveau bekijken. In goed licht vind ik de foto's ook te weinig contrast hebben. Dit allemaal in automode getrokken.
              Voor zo'n dure camera had ik er meer van verwacht, zeker door de goeie foto's en de commentaren op de review-sites.
              Graag jullie ervaringen.

              Comment


              • #8
                Re: Lumix DMC FZ2000

                Eén goeie raad, ophouden met pixelpeeping......veel te veel gebruikers bezondigen zich daar aan, als ik dat met mijn Nikon D3S toe blijf ik ook foutjes zien.....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Lumix DMC FZ2000

                  Oorspronkelijk geplaatst door aswillem Bekijk bericht
                  Ik heb de fz2000 ook gekocht met de bedoeling om zorgeloos en zonder veel moeite mooie foto's te maken in jpeg, zonder veel correcties achteraf. De resultaten vallen wel wat tegen, als ik ze vergelijk met de jpeg-foto's op de review-sites.
                  Eens de iso boven de 400 gaat komt er ruis en verdwijnt de detail, of mag je de foto's niet op pixelniveau bekijken. In goed licht vind ik de foto's ook te weinig contrast hebben. Dit allemaal in automode getrokken.
                  Voor zo'n dure camera had ik er meer van verwacht, zeker door de goeie foto's en de commentaren op de review-sites.
                  Graag jullie ervaringen.
                  Misschien de RX10III eens proberen? Op dpreview getest en toch een pak scherper over het hele bereik en F4 tot 600mm. Maar een 1" sensor heeft zijn beperkingen en als je een pixelpeeper bent dan is ISO400 inderdaad de max.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Misschien de RX10III eens proberen? Op dpreview getest en toch een pak scherper over het hele bereik en F4 tot 600mm. Maar een 1" sensor heeft zijn beperkingen en als je een pixelpeeper bent dan is ISO400 inderdaad de max.
                    Ik denk niet dat wanneer je juist 1200€ uitgegeven hebt aan de Panasonic FZ2000, je direct opnieuw 1600€ gaat neerleggen voor de Sony.....ik heb ook getwijfeld tussen de twee, het zijn gelijkwaardige camera's met beiden hun voor en nadelen, maar de Sony kostte op het moment dat ik moest kiezen 500€ meer.
                    Last edited by Franciskine; 5 februari 2017, 19:15.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lumix DMC FZ2000

                      Hallo , zou jij mij de Panasonic FZ2000 aanraden om mee te nemen op vakantie naar Zuid Amerika ?dit houd in zowel woestijn ,dus stof , veel boven de 3000 meter en soms temperaturen onder nul .
                      er is mij aangeraden om het zware materiaal thuis te laten omdat op hoogtes van 3000 meter en meer , je zo al heel vlug buiten adem bent en dan nog eens moet sleuren ...
                      of zou dan inderdaad de RX100III beter zijn ? of een andere suggestie iemand ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lumix DMC FZ2000

                        Oorspronkelijk geplaatst door moesje Bekijk bericht
                        Hallo , zou jij mij de Panasonic FZ2000 aanraden om mee te nemen op vakantie naar Zuid Amerika ?dit houd in zowel woestijn ,dus stof , veel boven de 3000 meter en soms temperaturen onder nul .
                        er is mij aangeraden om het zware materiaal thuis te laten omdat op hoogtes van 3000 meter en meer , je zo al heel vlug buiten adem bent en dan nog eens moet sleuren ...
                        of zou dan inderdaad de RX100III beter zijn ? of een andere suggestie iemand ?
                        Tegen dergelijke weersomstandigheden zal de Sony beter bestand zijn, de RX10 III he, niet de RX100 III
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lumix DMC FZ2000

                          Aangezien je de TS bent van de FZ2000 had ik toch iets meer verwacht van je bevindingen van dit toestel.
                          Zeker in vergelijking met de FZ1000 die heel wat eigenaars heeft en .. die dus ook daar nieuwsgierig achter zijn ..
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Wel, als ik meer tijd moest hebben om het toestel te gebruiken zou ik dat zeker doen, helaas werk ik van 6.30h tot 20.00h of later en schiet er tegenwoordig zeer weinig tijd over om te testen, waarschijnlijk wordt dat zelfs pas juni dit jaar. De FZ2000 is voor mij een vakantie camera, in de weinige vrije tijd die ik nu heb gebruik ik mijn D3S.
                            Ik probeer zo gevat mogelijk te antwoorden op vragen, net zoals hierboven, de Sony is weather sealed, de Panasonic niet, daarom raad ik de vraagsteller de Sony aan, de Panasonic komt eigenlijk niet meer in aanmerking bij dergelijke weersomstandigheden.....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Bedankt Franciskine , bedoelde ook de RX10 III , als ik de reviews lees zou zijn voorganger ook goed zijn ,minder zoom maar wel een ND filter , heeft er soms iemand ervaring met de pentax K3 ? iemand die deze reis ook gedaan heeft , werkte met een Pentax K 5 en die zijn foto's zijn wel oke ,
                              Last edited by Franciskine; 7 februari 2017, 19:05.

                              Comment

                              Working...
                              X