Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inkttanks vervangen Canon Pro-1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • inkttanks vervangen Canon Pro-1000

    Weet iemand of de inkttanks bij de Canon Prograf pro-1000 reeds leeg zijn en kunnen vervangen worden als er een ! als waarschuwing verschijnt of kan men wachten met vervangen tot er een X verschijnt zoals met de 9500 pro markII ????
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

  • #2
    Re: inkttanks vervangen Canon Pro-1000

    Het uitroepteken komt een tijdje voor de inkt op is, als waarschuwing om een nieuwe cartridge in huis te halen.

    Bij kleurstofprinters wordt het gele ! gegeven nadat de inktkamer leeg is, daarna kan je de spons nog leegdrukken.
    Bij pigmentprinters zoals de PRO-9500 zit er een zakje met inkt in.
    In beide gevallen houdt de printer via een aantal methoden de stand van de inkt bij.

    Maar je kan altijd doorgaan tot rode X.

    Bij de Canonprinters die ik ken ook verder na de error-knop 5 seconden ingedrukt te houden (er zit altijd nog een beetje in), maar dit wordt wel gelogd zodat je geen verhaal hebt als je printkop vervroegd kapot gaat.

    Geen ervaring met de PRO-1000, de cartridges zitten niet in de kop, er zijn lange inktkanalen (waar een flink deel van je eerste cartridges in gaat), maar ik zie niet in waarom het daar anders zou zijn.

    Comment


    • #3
      Re: inkttanks vervangen Canon Pro-1000

      bedankt hoor.
      Ik heb ondertussen dezelfde vraag ook aan Canon gesteld,ben benieuwd naar het antwoord. Mij lijkt het logisch dat je de cartridge vervangt zo snel ze leeg is dan komt er ook geen lucht in de kanalen maar dan wil ik wel weten wanneer ze echt leeg zijn want met bv 10 of 20% nog in de cartridge wordt het wel een dure zaak.

      Morgen namiddag heb ik in Machelen een workshop van Canon met deze printer, zal ze daar ook de vraag stellen.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: inkttanks vervangen Canon Pro-1000

        Ik heb heb zelf een Epson Pro 3880: ook met stationaire inkttanks. Je kunt gewoon blijven doorprinten totdat de printer gewoon weigert om door te printen. Er zit een bufferhoeveelheid van zeker 10-15 ml in de zak in de inkttank, die NOOIT wordt gebruikt. Die buffervoorraad zit bovenop de nominale hoeveelheid die vermeld staat op de verpakking. Als de verpakking staat: 80 ml betekent dat er dus 90-95 ml in de inkttank zit.

        Je kunt gerust zijn: er komt GEEN lucht in de leidingen, want de inkt wordt via druk op de zak (die wordt fijngeknepen) de leidingen ingeperst. Bovendien zit op de printkop meerdere bufferkamers, die ook nog voorkomen dat er lucht naar de printkop wordt gepompt
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: inkttanks vervangen Canon Pro-1000

          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          bedankt hoor.
          Ik heb ondertussen dezelfde vraag ook aan Canon gesteld,ben benieuwd naar het antwoord. Mij lijkt het logisch dat je de cartridge vervangt zo snel ze leeg is dan komt er ook geen lucht in de kanalen maar dan wil ik wel weten wanneer ze echt leeg zijn want met bv 10 of 20% nog in de cartridge wordt het wel een dure zaak.

          Morgen namiddag heb ik in Machelen een workshop van Canon met deze printer, zal ze daar ook de vraag stellen.
          En heb je antwoord gehad?

          Comment

          Working...
          X