Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's online plaatsen voor bijbestelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's online plaatsen voor bijbestelling

    Hallo,

    vorige week maakte ik een hoopje foto's van de sint en zijn brave kindjes. Ik zou deze graag online zetten zodat de ouders de foto's rustig kunnen bekijken en eventueel een foto kunnen bestellen. Ik heb mijn foto's op google Photo geplaats (verkleind en watermerk aanwezig), en wou ze net sharen maar .. nu zie ik dat er geen bestandsnaam wordt weergegeven. Kan ik op een envoudige manier een nummer bijvoegen? Of hoe gaan jullie tewerk om foto's online te plaatsen voor bestelling?

  • #2
    Re: Foto's online plaatsen voor bijbestelling

    Als ik foto's maak op een soortgelijk evenement, dan kunnen ze die van mijn website halen zonder watermerk, en dat is voor mij geen probleem.
    Heel af en toe wordt er wel eens een groter bestand gevraagd, en dat stuur ik dan ook gratis door.
    Bij Smugmug wordt er onder de foto een nummer gezet (bijvoorbeeld foto 120/450, dan is dat foto 120 van de 450 in dat album), maar het is ook mogelijk om de bestandsnummering van de foto zelf terug te vinden via de "info" knop.
    Op die manier lukt het altijd wel om een bepaalde foto terug te vinden als iemand daarom vraagt.

    Foto's (laten) afdrukken op bestelling, daar steek je een heleboel tijd in, en als je die dan ook nog via de post moet versturen, dan zal je per foto al redelijk wat geld moeten vragen om er nog wat aan over te houden.
    (En als je er dan nog wat aan over houdt, dan moet je er eigenlijk ook nog belastingen op betalen...)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Foto's online plaatsen voor bijbestelling

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Als ik foto's maak op een soortgelijk evenement, dan kunnen ze die van mijn website halen zonder watermerk, en dat is voor mij geen probleem.
      Heel af en toe wordt er wel eens een groter bestand gevraagd, en dat stuur ik dan ook gratis door.
      Bij Smugmug wordt er onder de foto een nummer gezet (bijvoorbeeld foto 120/450, dan is dat foto 120 van de 450 in dat album), maar het is ook mogelijk om de bestandsnummering van de foto zelf terug te vinden via de "info" knop.
      Op die manier lukt het altijd wel om een bepaalde foto terug te vinden als iemand daarom vraagt.

      Foto's (laten) afdrukken op bestelling, daar steek je een heleboel tijd in, en als je die dan ook nog via de post moet versturen, dan zal je per foto al redelijk wat geld moeten vragen om er nog wat aan over te houden.
      (En als je er dan nog wat aan over houdt, dan moet je er eigenlijk ook nog belastingen op betalen...)
      Wat u doet of vind is geen antwoord op TC zijn vraag.
      TC kan een account nemen op b.v. Flickr en de foto's kun je in elk gewenst formaat plaatsen en met een nummer kenmerken waarop de belangstellende op kunnen reageren.
      Zet een mail adres in de foto als watermerk en als adres om bestellingen te plaatsen.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's online plaatsen voor bijbestelling

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Wat u doet of vind is geen antwoord op TC zijn vraag.
        TC kan een account nemen op b.v. Flickr en de foto's kun je in elk gewenst formaat plaatsen en met een nummer kenmerken waarop de belangstellende op kunnen reageren.
        Zet een mail adres in de foto als watermerk en als adres om bestellingen te plaatsen.
        Black B@ndit denkt gewoonlijk ook wat verder,
        Hij geeft aan dat er bij Smugmug wel nummers bij staan,
        maar ook waar je nog rekening mee moet/ kan houden,
        en ik denk ook dat je er heel wat tijd in moet stoppen voor je foto bij de klant geraakt.

        Maar je moet ook rekening moet houden met het portretrecht. ;-)
        En bij minderjarigen moet je dan ook nog toestemming vragen aan de ouders.

        Maar als de TS ermee doorgaat, dan is er ook nog Koken Photography CMS
        Dit kan hij op zijn eigen website zetten, en er is een plug-in voor het verkoop van foto's.
        Het is ook mogelijk om via lightroom de foto's naar je Koken site te sturen.
        Sommige onderdelen zijn gratis, andere betalend.

        Comment

        Working...
        X