Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootte logo bepalen in Lightroom 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grootte logo bepalen in Lightroom 5

    Mijn werkgever zal een aantal foto's van mij gebruiken om op te hangen in de grootte van 1 meter op 1 meter.
    We zijn overeengekomen dat mijn logo ook op de foto's mag. De bedoeling zou zijn dat mijn logo ongeveer 1 centimeter groot is op de afdruk van 1 meter op 1 meter.
    Ik plaats normaal mijn logo op mijn foto's bij het exporteren vanuit lightroom maar zie niet goed hoe ik dit moet aanpakken omdat het uiteindelijke resultaat een logo is van 1 cm hoog bij een afdruk op een meter. Bij het vergroten van de foto vergroot ook het logo maar niet alle foto's zijn oorspronkelijke hetzelfde formaat.

    Hoe pak ik dit best aan ? Bedankt op voorhand voor jullie advies
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

  • #2
    Re: Grootte logo bepalen in Lightroom 5

    Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
    Mijn werkgever zal een aantal foto's van mij gebruiken om op te hangen in de grootte van 1 meter op 1 meter.
    We zijn overeengekomen dat mijn logo ook op de foto's mag. De bedoeling zou zijn dat mijn logo ongeveer 1 centimeter groot is op de afdruk van 1 meter op 1 meter.
    Ik plaats normaal mijn logo op mijn foto's bij het exporteren vanuit lightroom maar zie niet goed hoe ik dit moet aanpakken omdat het uiteindelijke resultaat een logo is van 1 cm hoog bij een afdruk op een meter. Bij het vergroten van de foto vergroot ook het logo maar niet alle foto's zijn oorspronkelijke hetzelfde formaat.

    Hoe pak ik dit best aan ? Bedankt op voorhand voor jullie advies
    Denk dat dit vlot lukt met de LR/Mogrify plugin. Ik gebruik deze al een hele tijd en ben hier zeer tevreden van. Je kan je logo hiermee procentueel schalen.

    Comment


    • #3
      Re: Grootte logo bepalen in Lightroom 5

      als je weet hoeveel pixel per inch of centimeter de foto word voor de afdruk van 1m op 1m,
      dan kun je dit instellen in cs en als je dan het logo 1 cm hoog maakt, zou dit bij de afdruk ook 1 cm moeten zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Grootte logo bepalen in Lightroom 5

        Bedankt om mee te denken
        Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

        Comment

        Working...
        X