Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid-Afrika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zuid-Afrika

    Hallo beste BD-ers
    Ik vertrek vrijdag naar zuid-afrika, ik neem een canon 10d mee en twee lenzen, nu draag ik deze ook in een rugzak, moet ik voorzorgsmaatregelen nemen ginder als ik mijn lenzen ga verwisselen?
    Gaat daar veel stof zijn? Moet ik ergens op letten?
    en ik heb mijn fototoestel als rugzak mag ik ook nog een andere handbagage nemen of telt mijn toestel als handbagage?

    bedankt

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Zuid-Afrika

    Ik zou zeggen, neem de voorzorgen die je ook hier neemt als je lenzen wisselt (indien mogelijk ergens binnen, daar heb je minder kans op tocht en misschien wat minder rondvliegend stof).

    Bij de meeste maatschappijen mag je 1 stuk handbagage meepakken in de cabine... En of dat nu een cameratas, handtas of iets anders is, maakt niet uit! Als je weet met welke maatschappij je gaat vliegen, kun je hen altijd eens contacteren...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Zuid-Afrika

      ik zou met south african airlines vliegen, is wel stom he,

      bedankt
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Re: Zuid-Afrika

        Alleen opletten als je uw lensen verwisselt dat er geen leeuw in uw body zit Goede reis hoor
        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

        Comment


        • #5
          Re: Zuid-Afrika

          Stof is er in Zuid Afrika in ieder geval genoeg, tenminste als je je op de zandwegen in oa. de natuurparken beweegt. Zelfs als je de hele tijd met de ramen gesloten rijdt (airco), ontkom je er niet aan. Het zeer fijne stof geraakt toch binnen en vormt overal een laagje, dat door bewegingen en luchtcirculatie regelmatig wat opdwarrelt. Lenzen wisselen in de wagen is dus niet optimaal. Buiten de wagen dan maar, maar dan beperkt je de wisselmogelijkheden tot rustplaatsen of accommodatie. En als het wat waait, kan er nog steeds stof opwaaien.

          Een paar maanden geleden stelde wimver in volgende thread nog een oplossing voor:
          http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=40910

          Oorspronkelijk geplaatst door wimver
          indien je een dslr neemt, maak ook een grote transparante plastieken zak met langs 2 zijden een gat, afgeboord met een elastische band, een soort goed aansluitende mouw die je over je 2 handen kan schuiven. dit om je lenzen te vervangen zonder dat er stof in komt. in de zak bewaar je ook 2 witte handschoentjes, want je handen gaan enorm condenseren in zo'n zak, en dan kan er condens op de sensor komen. je doet best die handschoenen aan in de zak, anders breng je stof van buitenaf naar binnen en ben je even ver.
          je kan bovenstaande natuurlijk best vermijden door een all round lens te kopen die je er gans de tijd laat opzitten. maar in elk geval, stop je camera, welk model dan ook, zoveel mogelijk in een stofvrije zak als je niet fotografeert. het stof is ginder veel fijner dan hier, en voor je het weet zit het aan de binnenkant van je LCD schermpje (s) en in al die verdomd kleine hoekjes en spleetjes van de camera.
          en hou je camera uit de zon!
          Ikzelf werkte tijdens mijn laatste Afrika-reis nog niet digitaal, dus stof was een ietwat minder probleem.

          Wat je mag meenemen op het vliegtuig staat zowat altijd heel duidelijk vermeld op je vliegtuigticket (dikwijls een pagina met symbooltjes). Heel vaak mag je buiten één stuk handbagage nog wat extra's meenemen zoals een draagbare computer, paraplu, handtas, leesmateriaal, verrekijker en een fototoestel. Of een complete fototas daar nog onder valt nog af te wachten, maar als afmetingen en gewicht (van beide tassen) niet extravagant zijn, zal het waarschijnlijk wel lukken. Maar kijk eerst eens op je ticket, dan weet je al wat meer.

          Prettige reis (en ik mis hier nu eigelijk een ietwat jaloerse smiley ),
          Danny

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: Zuid-Afrika

            ja alvast bedankt voor de uitleg! Ik hoop er wat mooie foto's te kunnen trekken, zal in ieder geval voldoende mogelijkheden hebben daar denk ik.

            bedankt
            www.knfotostudio.be

            Comment


            • #7
              Re: Zuid-Afrika

              Killerke, ik wou dat ik in je plaats was. Zuid-Afrika is een prachtige reisbestemming en zelfs met een ordinair mediontoestelleke heb ik schitterende foto's genomen aangezien leeuwen, olifanten en neushoorns zich gewoon tot op een metertje of twee lieten benaderen en de luipaard op een halve meter boven ons hoofd kwam nestelen. Alleen voor de springende walvissen in hermanus had ik liever een iets groter zoombereik gehad. Veel plezier en laat ons nadien maar meegenieten van je foto's hééé

              PS ik kan bevestigen dat het er inderdaad superstoffig kan zijn en wat de handbagage betreft: extra filmtas is normaal geen probleem maar let wel op wanneer je bijvoorbeeld eerst met cityhopper van KLM een korte afstandvlucht naar bijvoorbeeld a'dam neemt want dan mag je bijna niets van handbagage meenemen

              Comment

              Working...
              X