Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

16-85 of upgraden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 16-85 of upgraden

    Dag allemaal,
    Ik heb een Nikon D610 met de 16-85 lens.
    Ik twijfel om deze te upgraden naar de Nikon 24-70 f2.8 of de Tamron 24-70 f2.8, de prijs weet je wel.
    Eigenlijk ben ik best wel tevreden met die kitlens, maar vraag me toch af of de kwaliteit niet beter kan?! Ik heb immers geen ervaring met die andere objectieven.

    Bij FotoNelissen in Mechelen kan je die nikon 24-70 tweedehands kopen. Heeft iemand daar ervaring mee?



    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Beelden maken is plezant!

  • #2
    Re: 16-85 of upgraden

    Er klopt iets niet denk ik ?

    Je gebruikt een fullframe camera (D610) met een APS-C lens (16-85) ?
    Waarom zou je dat willen doen ? Dat is handig als je niet anders kan, maar ik zou die gewoon te koop zetten.

    Ben je zeker dat je niet de 24-85 bedoelt ? Dat is een fullframe lens.

    Voor verder nuttig advies ivm een nieuwe lens zal je best eerst even zeggen waar jouw interesses liggen
    Last edited by Eanx; 16 november 2016, 10:27.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: 16-85 of upgraden

      Oei. Ik bedoel inderdaad de 24-85
      Interesse is eigenlijk stilleven en daarvoor gebruik ik de primes 50, 85 en 105 mm naar gelang de situatie.
      De 24-85 gebruik ik als walk-around, vakantie en landschap. Soms beetje reportage van gebeurtenissen (geen dopen/huwelijken) in onze parochiekerk voor in het parochieblad.


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
      Beelden maken is plezant!

      Comment


      • #4
        Re: 16-85 of upgraden

        Ik zie dan eigenlijk geen reden om je standaardlens te vervangen. Je hebt al de 50mm en 85mm primes (ik veronderstel de 1.8s?).