Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma-Canon 28-300mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma-Canon 28-300mm

    Dag iedereen,

    ik ben alvast aan't uitkijken om binnenkort de Canon 20D te kopen. Nu had ik gedacht daar een ferme zoom op te zetten. Ik heb gezien dat zowel Sigma als Canon zelf een 28-300 in het gamma heeft. Welke is hiervan de beste? En niet alleen omdat de Canon er beter uitziet. Ik zou graag wat info hebben over contrast, kleurtemperatuur en scherpte...
    De lichtsterke is namelijk nagenoeg gelijk alleen de prijs is anders voor zover ik tot nu toe weet.(275€ tov 2495€)


    Alvast bedankt


  • #2
    Re: Sigma-Canon 28-300mm

    Met dit prijsverschil kan je moeilijk verwachten dat beide lenzen gelijk zijn hé dus de Canon zal duidelijk beter zijn en is eigelijk de enige kwaliatief bruikbare superzoom die ik ken. Ik werkte met een voorganger namelijk de 35-350 mm van Canon, toch verkoos ik deze lens te verkopen wegens niet handig in gebruik. Ik zou je dus ook willen aanraden eens een optelsommetje te maken en eens te zien welke lenzen (L lenzen) je kan kopen voor 2500 Euro.
    Voorbeeld : 17-40mm F4L USM + 24-70 mm F2.8 L USM+ 70-200 F4 L USM
    dan heb je een bereik van 17 naar 200 mm in zeer goede kwaliteit, drie lenzen zodat je niet constant met een 1.3 kg zware lens hoeft te sleuren. En je heb minder uitgegeven, je beschikt dan ook over een 24-70 met constant 2.8 opening, een lens waar je héél veel gebruik van gaat maken.

    Dit is mijn suggestie.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Sigma-Canon 28-300mm

      Goe, ik heb de optelsom gemaakt. Met als volgende resultaat:

      Sigma 12-24mm (f4,5-5,6)(die wilde ik sowieso)
      24-70mm (f2,8)
      70-200mm (f2,8)

      Dan kom ik op bijna 2000 €

      Doe ik ditzelfde met Canon dan kom ik op
      10-22mm (f3,5-4,5 de nieuwe)
      24-70mm (f2.8)
      70-200mm (f2,8)

      Dan kom ik op 3425€

      Gaat mijn beeldkwaliteit dan ook voor bijna 1500€ er op vooruit? (Laat me voor dit geld dan een fatsoenlijke PC of Mac erbij kopen...)

      Wie weet raad?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma-Canon 28-300mm

        Wel alleen jij kan die vraag beantwoorden he.

        Je zal met de canon outfit de beste outfit hebben maar of de verschillen voor jou 1500€ waard zijn dat kan niemand buiten jijzelf beantwoorden.

        Zoals met alles is hoe hoger in kwaliteit je gaat hoe duurder verschillen worden.

        Sommigen zouden zeggen waarom al die lenzen ik ben tevreden met enkel een 28-300 Sigma. En die kost 1500€ minder dan die sigma set die jij voorstelt.

        Het hangt ervan af wat je wil he.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma-Canon 28-300mm

          Zou ik dan kunnen stellen dat de Sigma-set een goede 'tussenoplossing' is? Vrij veel kwaliteit voor niet buitensporig veel geld...in vergelijking met de canon-set?

          Comment


          • #6
            Re: Sigma-Canon 28-300mm

            vergeet de tamron 28-300 niet te overwegen, is zeker zijn geld waard.
            is een stuk beter dan de sigma
            Groetjes Cy.
            lidnummer:BD0234BE
            een Canon 20d met sigma 18-125 + een canon 100-400 IS en een canon A 75

            Comment

            Working...
            X