Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hi-Fi kenners: is er nog veel verschil tussen bluetooth / airplay ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hi-Fi kenners: is er nog veel verschil tussen bluetooth / airplay ???

    Ik weet het: "den draad" is de allerbeste kwaliteit.

    Maar als je dan toch draadloos gaat: is er heden ten dage nog veel verschil tussen airplay en bluetooth ?

    Logischerwijs is en was Airplay beter imho doordat het gebruikt maakt van een netwerk ( op voorwaarde dat het stabiel is ).
    Maar mij lijkt dat bluetooth ondertussen ook verder ontwikkeld werd. Dus ontwijken ze mekaar nog veel ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Hi-Fi kenners: is er nog veel verschil tussen bluetooth / airplay ???

    Die vraag kan je alleen beantwoorden als je de bitrate kent.
    Als de bitrate dezelfde is als die via je netwerk wordt verzonden, dan zal er zelfs geen verschil zijn.

    Mijn ervaring is dat gebruiksgemak heel belangrijk is. Als je eerst 3 toestellen moet inschakelen, dan luister je gewoon minder naar muziek.

    Hoe ziet je installatie er nu uit?

    Comment


    • #3
      Re: Hi-Fi kenners: is er nog veel verschil tussen bluetooth / airplay ???

      Ik spreek heel even voor mezelf en dat zal voor anderen zeker anders liggen, maar in mijn geval moet ik zeggen dat de technologie al zover gevorderd is, dat mijn oor de zwakste schakel is... Maw, naar geluidskwaliteit maakt het niet uit. Ik gebruik thuis netwerk, als ik op reis ben, bluetooth.

      PS.: mijn oor is nu ook niet zo'n zwakke schakel dat ik niet het verschil hoor tussen de 'boxkes' van de tablet/GSM en de standalone box hé

      Comment


      • #4
        Re: Hi-Fi kenners: is er nog veel verschil tussen bluetooth / airplay ???

        Ik heb een "oude" installatie met kanjers van (dure) luidsprekers verbonden met dikke kabels aan de versterker ...
        Recent een Bowers & Wilkings A7 draadloze speaker gekocht, werkt met Airplay, zalig dat gebruiksgemak en ik vind de kwaliteit zeker niet slecht.
        Moet toegeven dat ik nu altijd met tablet of pc en de B & W A7 werk, zo gebruiksvriendelijk amai

        Comment


        • #5
          Re: Hi-Fi kenners: is er nog veel verschil tussen bluetooth / airplay ???

          Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
          Ik spreek heel even voor mezelf en dat zal voor anderen zeker anders liggen, maar in mijn geval moet ik zeggen dat de technologie al zover gevorderd is, dat mijn oor de zwakste schakel is... Maw, naar geluidskwaliteit maakt het niet uit. Ik gebruik thuis netwerk, als ik op reis ben, bluetooth.

          PS.: mijn oor is nu ook niet zo'n zwakke schakel dat ik niet het verschil hoor tussen de 'boxkes' van de tablet/GSM en de standalone box hé
          Oren zijn bij iedereen jong en oud de zwakste schakel maar iedereen kan het verschil horen tussen de in en uitgepakte gecomprimeerde muziek omdat er zoveel klank verloren gaat ten opzichten van het origineel.
          Niet voor niets dat grammofoonplaten weer aan populariteit beginnen te winnen bij jong en oud. Niet dat deze analoge opslag hetzelfde hoge of lage frequentie bereik hebben als de digitale media maar ze klinken aanzienlijk warmer en minder afgevlakt. Digitaal is zeer goed zolang het niet te veel gecomprimeerd is zoals mp3 en dat doet Bluetooth en Wi-Fi ook.

          Comment


          • #6
            Re: Hi-Fi kenners: is er nog veel verschil tussen bluetooth / airplay ???

            Als de bitrate van de mp3 goed is, dan hoor je geen verschil.

            Het gaat hier om het verschil tussen ethernet, wifi en bluetooth.

            Zo lang je wifi of bluetooth the bitrate aan kan, en geen onderbrekingen geeft zal je geen verschil horen in vergelijking met ethernet.
            Punt is, ethernet zal altijd stabieler zijn. Wifi zal vroeg of laat wel eens uitvallen, daar kan je zeker van zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Hi-Fi kenners: is er nog veel verschil tussen bluetooth / airplay ???

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Als de bitrate van de mp3 goed is, dan hoor je geen verschil.

              Het gaat hier om het verschil tussen ethernet, wifi en bluetooth.

              Zo lang je wifi of bluetooth the bitrate aan kan, en geen onderbrekingen geeft zal je geen verschil horen in vergelijking met ethernet.
              Punt is, ethernet zal altijd stabieler zijn. Wifi zal vroeg of laat wel eens uitvallen, daar kan je zeker van zijn.
              Thuis staat mijn muziek op de NAS, daar gebruik ik ethernet en soms AIR PLAY.
              Ben nu op het werk iets aan het installeren, maar daar zal ik wellicht bluetooth moeten gebruiken. Maar ik heb inderdaad de indruk dat ze mekaar niet zoveel meer ontlopen.
              Bluetooth durfde vroeger nogal eens een gesukkel te zijn, maar dit is nu ook veel beter.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment

              Working...
              X