Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opslag foto's: wat te kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opslag foto's: wat te kiezen?

    wie kan goede raad geven.
    Gebruik Canon Pro1 dikwijls op reis om te fotograferen. Hoewel ik twee Gig-memcards ter beschikking heb, denk ik er toch aan een andere wijze voor het opslaan van de foto's te gebruiken. In de handel zijn opslagtoestellen verkrijgbaar, sommige zelfs met de mogelijkheid om ook nog muziek mee af te spelen. Wat is een goede keuze van toestel en waar koop je die het goedkoopst?

  • #2
    Re: opslag foto's: wat te kiezen?

    Persoonlijk neem ik mijn portable mee. Net een reis naar thailand achter de rug en 4000 foto's rijker. Voordeel : je kan de foto's onmiddellijk bekijken en eventueel bewerken. Nadeel : gewicht, alhoewel dat relatief is. De portable gaat nooit mee tijdens de dag. Blijft altijd in het hotel in de safe.

    Groeten,

    Sim.
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: opslag foto's: wat te kiezen?

      dank je

      maar wel wat 'zware' oplossing. Als reisbegeleider reis ik wat af (Laos, Cambodja, Myanmar en Indië dit jaar), en dan moet alles zo licht mogelijk zijn. Zijn er nog andere oplossingen?

      Comment


      • #4
        Re: opslag foto's: wat te kiezen?

        de Archos Gmini220, 20Gb, heel klein en licht (en een goede mp3 speler ook)
        Panoramix

        Comment


        • #5
          Re: opslag foto's: wat te kiezen?

          ik vertrek over minder dan 24 uur voor 2 weken rondreis naar Ecuador.
          ik heb ook lang getwijfeld over opslag van foto's. we zijn tenslotte met 2 nikon Reflexfreaks waaronder mijn D70. We hebben uiteindelijk gekozen om
          die kaartlezer/cd-writer mee te nemen van Hama.

          we hebben ook tiental lege cd-r's mee. hopelijk komen we der mee toe voor 2 weken fotoplezier. Samen met 1 kg Silicagel da we ook wensen mee te smokkelen voorbij de douane
          www.loft6.be

          Comment


          • #6
            Re: opslag foto's: wat te kiezen?

            De Apple iPod!
            Uitstekende mp3-player met een optionele kaartlezer voor opslag van foto's. 40 GB in zakformaat. Een aanrader!
            Fuji FinePix S100fs

            Comment


            • #7
              Re: opslag foto's: wat te kiezen?

              Oorspronkelijk geplaatst door RuZ
              De Apple iPod!
              Uitstekende mp3-player met een optionele kaartlezer voor opslag van foto's. 40 GB in zakformaat. Een aanrader!
              Sorry Ruz maar die kaartlezer die je kan aansluiten op de ipod is zo pokketraag dat je het toch echt geen aanrader meer kan noemen.

              De iPOD is een aanrader maar niet als backupsysteem voor digitale foto's.

              Ga maar voor een xdrive of een cd-schrijver oplossing veel handiger in gebruik. Die archos gmini zou ook goed zijn.

              Comment


              • #8
                Re: opslag foto's: wat te kiezen?

                Okee, een iPod en een X-drive dan! Ik ga nooit op reis zonder m'n iPod! ik moet toegeven dat ik met die kaartlezer geen ervaring heb, ik weet alleen dat dat bestaat. Ik heb enkele CF-kaartjes van 512 Mb en voor mij is dat voldoende.

                Maar toch nog ff zeggen dat ik content ben met m'n 40 GB iPod...
                Fuji FinePix S100fs

                Comment


                • #9
                  Re: opslag foto's: wat te kiezen?

                  ben nog altijd vree content van mijn X-driveII

                  www.powerinnumbers.com.au

                  is de hofleverancier van BD
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: opslag foto's: wat te kiezen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                    ben nog altijd vree content van mijn X-driveII

                    www.powerinnumbers.com.au

                    is de hofleverancier van BD
                    Kijk ook eens naar de COMPACT DRIVE PD7X (ook bij PIN). Goedkoop, snel en met een vers pak van 4 AA batterijen kan je vele malen je CF-kaartje downloaden.

                    Heb zelf de X-Drive en ben er tevreden van op twee zaken na: snelheid om je CF leeg te maken en het aantal downloads van je CF-kaartje dat je met een volle batterij kan doen. De compact drive schijnt daar de kampioen te zijn. Als ik de stap zet naar de 20D zullen daar een paar 1G CF-kaartjes moeten bijhoren en deze compact drive.
                    Canon EOS 5D

                    Comment


                    • #11
                      Re: opslag foto's: wat te kiezen?

                      dank aan allen voor de adviezen.
                      Ik ga op zoek

                      Comment


                      • #12
                        Re: opslag foto's: wat te kiezen?

                        http://www.photozone.de/7Digital/portableHD.htm

                        en

                        http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm
                        Last edited by Dirtyharry71; 9 september 2004, 08:32.
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: opslag foto's: wat te kiezen?

                          Interessant Dirtyharry71, bedankt voor de links.

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment

                          Working...
                          X