Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spelen in de avondzon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] spelen in de avondzon

    DSC_9223 by Raf Strobbe, on Flickr

    Deze bultrug geniet van het avondzonnetje nadat hij de hele dag op capelin gevist heeft.

    ISO 200 170 mm f 5.6 1/1000

    Bedankt voor het kijken en uw commentaren,

    Raf.

  • #2
    Re: spelen in de avondzon

    Leuke waarneming,

    Groeten,
    Raf
    Instagram

    Comment


    • #3
      Re: spelen in de avondzon

      Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
      Leuke waarneming,

      Groeten,
      Raf
      Bedankt, naamgenoot.
      Eigenlijk is dit geen spel maar een methode om de scholen capelin uit elkaar te drijven. De bultrug duikt door de aaneengesloten school vissen omhoog, springt hoog uit het water en laat zich dan op zijn/haar rug vallen. Ik heb dat gedrag honderden keren gezien. Deze foto is niet genomen vanop een boot maar gewoon van op het "strand" als je dat een strand noemen kunt.
      Grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: spelen in de avondzon

        Mooi moment vastgelegd Raf, indrukwekkend om te zien
        Lijkt me wel een redelijke crop te zijn ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: spelen in de avondzon

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Mooi moment vastgelegd Raf, indrukwekkend om te zien
          Lijkt me wel een redelijke crop te zijn ?

          grts
          Sieg
          Hallo Sieg,
          Neen, slechts een kleine crop. De foto werd gemaakt met mijn 70-200 + de 1.4 convertor erop maar op 170mm. Anders zou ik die wel op 280 genomen hebben. Ik denk dat er wat kwaliteitsverlies is door die converter (vandaar ook de 5.6 ipv de f 4).
          Ik zat deze walvis te bekijken van op de kant en die was aan het spelen of jagen in de verte. Vandaar de 1.4 erbij. Af en toe duiken de dan onder en blijven minutenlang onder water. Plots duiken ze dan weer op en je weet nooit waar. Deze dook plots veel dichterbij op.
          Nog een kleine anekdote: mijn buurman was met zijn zodiac naar de walvissen aan het kijken deze zomer als er plots een op minder dan één meter van zijn boot opdook!
          Grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: spelen in de avondzon

            Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
            Hallo Sieg,
            Neen, slechts een kleine crop. De foto werd gemaakt met mijn 70-200 + de 1.4 convertor erop maar op 170mm. Anders zou ik die wel op 280 genomen hebben. Ik denk dat er wat kwaliteitsverlies is door die converter (vandaar ook de 5.6 ipv de f 4).
            Ik zat deze walvis te bekijken van op de kant en die was aan het spelen of jagen in de verte. Vandaar de 1.4 erbij. Af en toe duiken de dan onder en blijven minutenlang onder water. Plots duiken ze dan weer op en je weet nooit waar. Deze dook plots veel dichterbij op.
            Nog een kleine anekdote: mijn buurman was met zijn zodiac naar de walvissen aan het kijken deze zomer als er plots een op minder dan één meter van zijn boot opdook!
            Grts,
            Raf.
            Dan zal het inderdaad door de convertor komen vermoed ik Raf.

            Leuke anekdote hoor, woon jij in dat prachtige landschap ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: spelen in de avondzon

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Dan zal het inderdaad door de convertor komen vermoed ik Raf.

              Leuke anekdote hoor, woon jij in dat prachtige landschap ?

              grts
              Sieg
              Ja, maar alleen gedurende de zomermaanden sinds ik met pensioen ben. Nu is het daar zo aangenaam niet. En de walvissen komen maar gedurende een korte periode (normaal van begin juli tot midden augustus) wanneer de capelin daar komt paaien. Wanneer ze volgepropt zijn keren ze terug naar tropische wateren.

              Comment

              Working...
              X