Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper



    In volle afdaling waar er velen onderuit gingen.

    ISO 400, 25 mm, f7,1 1/50s en ingeflitst
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

  • #2
    Re: Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper

    Mooi Beeld Peter
    Mvg,
    Gregory
    www.gvg-photo.com

    Comment


    • #3
      Re: Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper

      Duidelijk iemand met een hesje aan als je vanop die plaats foto's kunt/moogt pakken! Ik heb geprobeerd maar werd niet toegelaten.
      Heb er zo al een paar zien passeren, maar deze is zeer geslaagd!

      Comment


      • #4
        Re: Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper

        Toch vreemd dat achtergrond in strepen zit en het reclamedoek "samen straffer" niet ?
        Wel een knap shot
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Toch vreemd dat achtergrond in strepen zit en het reclamedoek "samen straffer" niet ?
          Wel een knap shot
          Peter
          In de voorgrond krijg je waarschijnlijk het "bevriezings effect" van de flitser te zien, de achtergrond is te ver weg om goed belicht te worden met de flitser.
          Het ziet er op die manier wel eigenaardig uit, maar het komt dus door de flitser.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper

            Oorspronkelijk geplaatst door Blieck Bekijk bericht
            Duidelijk iemand met een hesje aan als je vanop die plaats foto's kunt/moogt pakken! Ik heb geprobeerd maar werd niet toegelaten.
            Ik heb idd een kazuifel. Aan de andere kant stond wel publiek, maar da's aan de buitenkant van de bocht.
            Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

            Comment


            • #7
              Re: Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              In de voorgrond krijg je waarschijnlijk het "bevriezings effect" van de flitser te zien, de achtergrond is te ver weg om goed belicht te worden met de flitser.
              Het ziet er op die manier wel eigenaardig uit, maar het komt dus door de flitser.
              Alles was manueel ingesteld, flitser stond om een kleine invulflits te bekomen om zo de renner scherp te hebben. Spandoek op voorgrond is wit, dat achter de renner is wel onscherp. Wel verder weg. Er is niet in PS gefoefeld om spandoek leesbaar te krijgen. Had het liever onleesbaar gezien
              Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

              Comment


              • #8
                Re: Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                In de voorgrond krijg je waarschijnlijk het "bevriezings effect" van de flitser te zien, de achtergrond is te ver weg om goed belicht te worden met de flitser.
                Het ziet er op die manier wel eigenaardig uit, maar het komt dus door de flitser.
                Ben het deze keer niet met je eens, Bart, vind de belichting net goed. Onderwerp is goed belicht, niet over of onder en zeker niet doodgebliksemd.

                Voor mij zeer goed.

                M V G.
                BD1766BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mathieu van der Poel Superprestige Gavere-Asper

                  Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                  Ben het deze keer niet met je eens, Bart, vind de belichting net goed. Onderwerp is goed belicht, niet over of onder en zeker niet doodgebliksemd.

                  Voor mij zeer goed.

                  M V G.
                  Ik heb toch nergens gezegd dat de belichting niet goed is?
                  Ik heb gewoon een verklaring gegeven over het feit dat er geen "beweging" in de renner en spandoek zit, maar wel in de achtergrond.
                  Het is wel een speciaal effect omdat er meer beweging in de achtergrond zit dan in de renner en het spandoek.
                  De panning is in de voorgrond stilgezet door de flits (doordat de flitsduur véél korter is dan 1/50sec), een van de eigenschappen van een flitser is dat die niet dezelfde lichtsterkte geeft in de voorgrond en de achtergrond tegelijk.
                  Hoe hard of zacht de flitser werkt, verder weg geeft die veel minder licht dan vlakbij, de voorgrond is vooral belicht door de flitser (korte belichting), de achtergrond is vooral belicht door het aanwezige daglicht (redelijk lange belichting op 1/50sec).
                  Daardoor krijg je het effect dat te zien is in deze foto, de renner en het spandoek staan stil door de flits, alles op de achtergrond "beweegt" door de sluitertijd van 1/50 sec omdat de camera "meegetrokken" is met de renner.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X