Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen lekke band meer ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen lekke band meer ?

    ha nee he
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Geen lekke band meer ?

    Ik had dat eerder deze week al ergens gezien, volgens mij zijn ze wel een stuk zwaarder dan conventionele fietsbanden.
    En als ze maar 5000 mijl (8000km) meegaan, dan zijn ze niet beter dan de Continental Sportcontact (versie I en II met Kevlar beschermlaag) die ik de voorbije jaren op mijn woon-werk fiets heb gebruikt.
    Die gaan ruim 10.000km mee (bij de achterband is het weefsel dan al wel zichtbaar), en ze hebben een heel goede anti lek laag.
    De enige keer dat ik lek heb gereden was omdat ik door een diepe plas reed, waardoor ik niet zag dat er een scherpe rand in het fietspad zat.
    Dat soort lek ("snake-bite") krijg je natuurlijk ook niet met die volle banden, maar ik denk dat het comfort en vooral het gewicht van die volle banden flink zullen tegenvallen.

    De banden van mijn nieuwe fiets heb ik ook al heel snel vervangen door betere (Continental Top Contact II met Vectran beschermlaag), want de eerste week had ik al een lekke band met de originele banden (daar zat geen enkele anti-lek bescherming in).
    Omdat ik dagelijks naar het werk fiets wil ik zo weinig mogelijk kans op lekke banden, ik kom niet graag te laat op het werk.
    De "dikke" antileklaag van Schwalbe, daar heb ik totaal geen vertrouwen meer in, want die lagen standaard op mijn vorige fiets.
    Het eerste half jaar heb ik zoveel lekke banden gehad dat ik die Schwalbe Marathons vervangen heb voor ze versleten waren.
    Nadien heb ik er zo eentje doorgesneden, en van die "dikke blauwe anti-lek laag" die je in de foldertjes ziet was er niets meer over (dunner dan een blad papier).
    Volgens mij wordt die "schuimlaag" gewoon platgedrukt als je de banden op een redelijk hoge druk gebruikt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Geen lekke band meer ?

      Het zijn toch niet echt "volle" banden ?
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Geen lekke band meer ?

        Michelin
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Geen lekke band meer ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik had dat eerder deze week al ergens gezien, volgens mij zijn ze wel een stuk zwaarder dan conventionele fietsbanden.
          En als ze maar 5000 mijl (8000km) meegaan, dan zijn ze niet beter dan de Continental Sportcontact (versie I en II met Kevlar beschermlaag) die ik de voorbije jaren op mijn woon-werk fiets heb gebruikt.
          Die gaan ruim 10.000km mee (bij de achterband is het weefsel dan al wel zichtbaar), en ze hebben een heel goede anti lek laag.
          De enige keer dat ik lek heb gereden was omdat ik door een diepe plas reed, waardoor ik niet zag dat er een scherpe rand in het fietspad zat.
          Dat soort lek ("snake-bite") krijg je natuurlijk ook niet met die volle banden, maar ik denk dat het comfort en vooral het gewicht van die volle banden flink zullen tegenvallen.

          De banden van mijn nieuwe fiets heb ik ook al heel snel vervangen door betere (Continental Top Contact II met Vectran beschermlaag), want de eerste week had ik al een lekke band met de originele banden (daar zat geen enkele anti-lek bescherming in).
          Omdat ik dagelijks naar het werk fiets wil ik zo weinig mogelijk kans op lekke banden, ik kom niet graag te laat op het werk.
          De "dikke" antileklaag van Schwalbe, daar heb ik totaal geen vertrouwen meer in, want die lagen standaard op mijn vorige fiets.
          Het eerste half jaar heb ik zoveel lekke banden gehad dat ik die Schwalbe Marathons vervangen heb voor ze versleten waren.
          Nadien heb ik er zo eentje doorgesneden, en van die "dikke blauwe anti-lek laag" die je in de foldertjes ziet was er niets meer over (dunner dan een blad papier).
          Volgens mij wordt die "schuimlaag" gewoon platgedrukt als je de banden op een redelijk hoge druk gebruikt.
          Ik weet niet waar je die volle banden gezien hebt? Er is zelfs geen schuimlaag.
          Volgens mij zijn ze net hol en zullen ze heel licht zijn.
          Het zijn banden die bijna meer uit gaten bestaan dan uit wanden en loopvlak.
          Volgens mij bestonddit type reeds jaaaaren geleden voor auto's, misschien nooit doorgebroken ?

          Comment


          • #6
            Re: Geen lekke band meer ?

            Voor zover ik kan zien zijn het volle rubber banden waar gaatjes in geboord zijn om ze toch nog wat lichter te maken.
            Door de gaatjes zullen ze waarschijnlijk ook wat flexibel zijn (voor het comfort).
            De ene soort toch, hoe de andere soort (op de sportieve fiets in het filmpje) er vanbinnen uitziet, dat weet ik niet.

            De schuimlaag, die zit in Schwalbe Marathon banden waarmee ik zoveel keer aan de kant heb gestaan omdat die laag helemaal niet helpt (toch niet voor de kleine steentjes die ik onderweg dagelijks tegen kom).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Geen lekke band meer ?

              Meer ...
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Geen lekke band meer ?

                Door die gaten en de soepelheid zullen putten etc. op oneffen baan waarschijnlijk wel opgevangen worden.Maar als dat soepel genoeg is,vraag ik mij af wat de stijfheid van deze band is bij zijwaartse krachten in bochten??
                Te hard wordt wegschuiven,te slap rollen over je velg.(zoals een band die te slap opgeblazen is.)
                Zou er toch eerst eens willen op rijden alvorens ze te kopen.

                Comment

                Working...
                X