Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

steadicam/gimbal voor compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • steadicam/gimbal voor compact camera

    De zoekfunctie gaf mij niet meteen een relevant topic en Google leert mij ook weinig.

    Heeft iemand ervaring met een goedkope gimbal/steadicam voor gsm en compactcamera's zoals bv de Lumix TZ serie?
    Doel is simpele maar leuke videootjes van verjaardagen, feestjes, uitstapje dierentuin... .

    Zo goedkoop/compact/steady mogelijk en ik weet best dat die combo niet bestaat maar in hoeverre zijn jullie tevreden met welk modelletje?


    Grz!
    Loes

  • #2
    Re: steadicam/gimbal voor compact camera

    Heb zelf op de IBC verscheidene modellen gezien (ik heb er zelf geen trouwens), sommige mét "robotarm" (die de schokken van het lopen op moet vangen) en sommige zonder. GlideCam heeft een aantal varianten voor compactcamera's, soms zelfs voor de iPhone of een andere smartphone (er werd nadrukkelijk iPhone bij gezegd bij de modellen die ik gezien heb omdat de houder mogelijk de cameralens blokkeert bij andere modellen).

    Van de versie voor de Iphone weet ik dat het beeld er fantastisch uitzag, aangezien je een stevige handgreep vast kon houden in plaats van zo'n wiebelig dunne smartphone waarmee je al snel gaat trillen.

    Een andere (en mogelijk een dochteronderneming) fabrikant is volgens mij PortaCam ofzoiets, er staan er meestal meerdere op de IBC die dezelfde producten verkopen, soms met hun eigen sterke punten en soms nagenoeg identiek aan elkaar.

    Comment

    Working...
    X