Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede all-round printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede all-round printer

    Na veel gepruts en gerommel ben ik mijn HP printer nu wel echt beu. Doet het nooit wanneer ik hem echt nodig heb.
    Ik zoek een printer die moet dienen voor gewoon tekst te printen en waarmee ik af en toe eens een kwalitatieve 10x15 afdruk mee kan maken. Groter laat ik toch online afprinten.
    Dus ik zoek geen professionele printer, wel eentje die mij af en toe eens uit de nood kan helpen.
    Wat kunnen jullie mij aanraden? (geen HP meer aub) Budget: geen 500 euro
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Goede all-round printer

    Deze ervaring heb ik nog nooit met HP gehad, wel met andere merken. Te weinig printen is vak de oorzaak van problemen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Goede all-round printer

      Een Canon Selphy om een kwalitatieve (Dye Sublimation) 10x15 te maken.
      Een Brother laserprinter voor je dagelijks printwerk op A4tjes.
      Kosten samen geen 200 Euro en qua printkost betaal je je niet blauw aan inktcartridges.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #4
        Re: Goede all-round printer

        bekijk de huidige Canon printers van rond de honderd euro even. Doen net wat je vraagt en wanneer je het vraagt.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Goede all-round printer

          In ieder geval een printer met minstens 5 inktpatronen: Een zwarte tekstzwart (pigment) en 4 kleuren kleurstof: fotozwart, geel, magenta en cyaan. Let op: er zijn ook Canon printers met 4 aparte inktpatronen, zonder die noodzakelijke fotozwart voor mooi diep contrast in foto's. De foto's zijn niet slecht, maar zijn met die contrast verbeterende fotozwart bij fotodruk toch niet zo goed als een printer met 5 inktpatronen. Nog beter zijn Canon printers met 6 inktpatronen met een extra grijs patroon, waardoor je heel neutrale z/w-afdrukken krijgt.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Goede all-round printer

            Thanks voor jullie reacties.
            Ik zie hier bvb de pixma mg5751 staan, met 5 patronen, maar die is wel heel goedkoop (+/- 60 euro).
            Of de mg7750, die heeft er 6 en staat ongeveer aan 130 euro.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Goede all-round printer

              ik gebruik al enkele jaren de canon MG6250 met 6 inktpatronen en ben er best tevreden over.
              D 7500 > 16/85 > 70/300>105
              https://www.behance.net/joscaeymae0afa
              Grt. Jos

              Comment


              • #8
                Re: Goede all-round printer

                Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                Thanks voor jullie reacties.
                Ik zie hier bvb de pixma mg5751 staan, met 5 patronen, maar die is wel heel goedkoop (+/- 60 euro).
                Of de mg7750, die heeft er 6 en staat ongeveer aan 130 euro.
                Duurdere printers hebben soms grotere inktpatronen, daardoor wordt de inktprijs per afdruk meestal lager.
                Probeer ergens te vinden welke inktpatronen er gebruikt worden, en wat de inhoud daarvan is.
                Dat kan een indicatie geven van de kostprijs per afdruk.

                Epson heeft een paar printers met vrij grote inkttanks, die kan je gemakkelijk bijvullen.
                Die printers zouden goedkoper moeten zijn per afdruk, maar het zijn geen echte fotoprinters (3 kleuren + zwart).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Goede all-round printer

                  Eerste keer dat ik dit hoor over een HP printer. Ik heb er van meer dan 14 jaar oud (HP 4600 heb ik 5 stuks), daarvan werken er nog 3 na 14 jaar! Allemaal meer dan een miljoen pagina's gedrukt en diegene die kapot zijn is door menselijke fout. (waterschade en touw in machine gedraaid) De nieuwere gaan ook reeds een hele tijd mee.
                  HP heeft zeer goede laserprinters. Epson en Canon zijn dan weer een stuk beter voor fotoprinters.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede all-round printer

                    Ik heb ook de canon MG6250 en ben er nog steeds super tevreden over!
                    Reviewer bij Ervaringenreview

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede all-round printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                      Een Canon Selphy om een kwalitatieve (Dye Sublimation) 10x15 te maken.
                      Een Brother laserprinter voor je dagelijks printwerk op A4tjes.
                      Kosten samen geen 200 Euro en qua printkost betaal je je niet blauw aan inktcartridges.
                      Een printer die voor alles goed is bestaat niet.
                      Als je met zwart-wit tevreden bent is een laserprinter niet alleen goedkoop maar heeft ook geen problemen met opdrogende inkt.
                      Ik weet niet hoe zo'n Selphi daarmee omgaat.

                      Als je een inkjet bijkoopt voor foto's ga je die niet elke dag gebruiken en zal er meer inkt worden doorgespoeld dan er op het papier terecht komt.
                      Maar als je hem bijna dagelijks gebruikt is een consumer printer zoals de aangehaalde MG6250 betrouwbaar, levert goede afdrukken en blijkt betaalbaar in verbruik (de meeste compatiebele patronen werken zeer goed).
                      Hou er wel rekening mee dat de printkop op elk moment de geest kan geven (ergens tussen 6 maanden en 6 jaar).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede all-round printer

                        Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                        Eerste keer dat ik dit hoor over een HP printer. Ik heb er van meer dan 14 jaar oud (HP 4600 heb ik 5 stuks), daarvan werken er nog 3 na 14 jaar! Allemaal meer dan een miljoen pagina's gedrukt en diegene die kapot zijn is door menselijke fout. (waterschade en touw in machine gedraaid) De nieuwere gaan ook reeds een hele tijd mee.
                        HP heeft zeer goede laserprinters. Epson en Canon zijn dan weer een stuk beter voor fotoprinters.
                        1 miljoen pagina's, dat is 150 a 200 pagina's per dag,
                        ik denk dat deze wel niet te vergelijken zijn met de series voor huis tuin en keuken gebruik ;-)

                        Maar zoals ze hier al aanhaalde, een printer die stil staat, heeft geen gezond leven.
                        Ook de keuze van papier kan problemen opleveren,
                        of de plaats waar deze staat , temperatuur, vochtigheid

                        En ik ben er zeker van dat een bedrijf dat miljoenen printers verkoop er altijd ook wel slechte heeft tussen zitten.
                        15 jaar geleden, zou ik ook hp aanraden, maar sinds canon de ip4000 uitbracht (heeft het bij mij toch een 10 jaar uitgehouden),
                        vind ik de kwaliteit van hun printers sterk verbeterd. Daarvoor was ik Epson fan
                        Maar ik ga zeker niet zeggen dat HP slecht is.

                        @zibro, welk type printer heb je?

                        Comment

                        Working...
                        X