Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bromo vulkaan met zusjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Bromo vulkaan met zusjes

    Een van de plaatsen op Java, die je gefotografeerd moet hebben is de Bromo vulkaan met omgeving.
    Samen met haar zussen, Batuk in de voorgrond, de Semeru (met het pluimje) zorgen ze samen voor een adembenemend schouwspel.
    Terwijl iedereen een oranje bol stond te fotograferen, had ik een andere plaats aan de afzetting ingenomen om het mooie warme licht op de rook vast te leggen. (een beetje egoïsme is daar zeker nodig)
    Erbij staan doet je pas beseffen, wat voor oerkrachten daar los kunnen komen. Ook de grootte is echt imposant als je erbij staat !
    Zeker als je hoort dat rotsblokken van 20 ton 'gewoon' 27 km worden weggeschoten.

    Bromo vukaan met zusjes.


    Graag op zwart bekijken. Dank daarvoor.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Bromo vulkaan met zusjes

    Hij is SUPER..
    Dit is denk ik wel een foto die in je top 10 beste foto's hoort lijkt me.

    De kleuren, het licht, het landschap allemaal prachtig!!
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Bromo vulkaan met zusjes

      Schitterende en tot de verbeelding sprekende locatie laat je hier zien Johan
      Prachtig vastgelegd met overal genoeg detail maar toch ook met heel veel sfeer, knap gedaan
      Zoals Jos het schrijft, één van je betere !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Bromo vulkaan met zusjes

        heel mooi

        Comment


        • #5
          Re: Bromo vulkaan met zusjes

          Zalige foto, die heb je prachtig vastgelegd. Groot gelijk om aan de andere kant te gaan staan
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: Bromo vulkaan met zusjes

            Knappe plaat hoor!
            Het woelige reliëf van de middelste vulkaan zorgt voor een soort dynamiek in combinatie met die rook (je ziet het bijna bewegen)...
            Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

            Comment


            • #7
              Re: Bromo vulkaan met zusjes

              Fascinerend en zeer indrukwekkend landschap. Heel goed gefotografeerd
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Bromo vulkaan met zusjes

                Heel speciaal landschap wat voor ons vernieuwend overkomt wat al een zekering is op succes. De foto geeft inhoudelijk een wat angstaanjagend gevoel en demonstreert de energie die intern leeft op onze Aarde
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Bromo vulkaan met zusjes

                  Mooi beeld van een prachtige locatie!
                  Enige waar ik een beetje mijn twijfels over heb zijn de bomen in de voorgrond. Die dragen wat mij betreft niet echt bij aan het beeld.
                  https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bromo vulkaan met zusjes

                    Wat een knap beeld zeg..de sfeer, de wolken, de kleuren....schoon zenne!
                    Misschien wel muggenziften...die toppen van de bomen had ik er liever niet bij gezien, maar waarschijnlijk kon je niet anders.
                    Eerlijkheid duurt het langst!!
                    Mijn website: http://www.degrafon.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bromo vulkaan met zusjes

                      Allen bedankt voor de mooie reacties. Ik moest er s'nachts om 0:00 voor uit, maar had het niet graag gemist.
                      De boompjes kon ik vanaf die plek alleen omheen met meer mm's. Anderzijds geven de boompjes nog een beetje dieptewerking. Vergis je niet : De voorste vulkaan is ca. 3km vanaf van waar ik stond !
                      En even op een andere plaats gaan staan, kan je wel vergeten, omdat er ZOVEEL met een selfie-stick in de weer zijn.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bromo vulkaan met zusjes

                        Knap, heel knap! Ik twijfelde ook over de boompjes, maar die geven inderdaad wel de nodige dieptewerking, daar volg ik je in. Misschien hadden ze nog iets meer in beeld mogen komen, nu lijken ze wat te kort afgesneden. Maar dan ben ik echt aan het muggenziften hé!

                        Fuji X-T20, Fuji X-T1, Fuji X100, Sony RX100
                        Fuji 56mm f1.2, Fuji 16mm f1.4, Fuji 35mm f1.4, Fuji 18-55mm f2.8-4.0, Fuji 55-200mm f3.5-4.8, Samyang 12mm f2

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bromo vulkaan met zusjes

                          Een droom locatie voor menig fotograaf, wat een prachtig beeld

                          Comment

                          Working...
                          X