Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's met compacttoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's met compacttoestel

    Als ik op stap ga neem ik meestal een compact fototoestel mee, hoewel ik een reflex en een prima Canon G6 heb.
    Toch neem ik de meeste foto's met dat simpel compactje , een Panasonic DMC-FS45, steek je zo in je jas of broekzak en een meetzoekercamera is mij te duur
    Smartphone (Huawei) heeft te weinig geheugen en heeft geen houvast.

    Vraag: wie van jullie doet dat ook zo ?

    Laatst het havenhuis bezocht (van binnen) en een boel foto's genomen met dat compactje.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Foto's met compacttoestel

    Ik steek mijn Sony RX100M2 in mijn zak

    Comment


    • #3
      Re: Foto's met compacttoestel

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Ik steek mijn Sony RX100M2 in mijn zak
      Da's al geen simpel compactje meer hé (+ 500 Euro) ik vergelijk dat met mijn G6 die ook een compact is (noemden ze dat geen prosumer camera of zoiets ?), maar toch nog te groot voor de broekzak. Mijn compactje kostte rond de 200Euro (2012) .
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Foto's met compacttoestel

        Aaijfoon. Mijn GR komt al maanden niet meer uit de kast.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's met compacttoestel

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Da's al geen simpel compactje meer hé (+ 500 Euro) ik vergelijk dat met mijn G6 die ook een compact is (noemden ze dat geen prosumer camera of zoiets ?), maar toch nog te groot voor de broekzak. Mijn compactje kostte rond de 200Euro (2012) .
          Hoe dan wel is dat geen "simpel compactje" ? Die Sony RX100, da's een heel klein compactje hoor ! .. Ik heb destijds ook nog een Canon G6 gehad en die is een héél stuk groter dan de Sony hoor ! Ik wist niet dat een "compactje" een functie was van de prijs !

          Comment


          • #6
            Re: Foto's met compacttoestel

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Hoe dan wel is dat geen "simpel compactje" ? Die Sony RX100, da's een heel klein compactje hoor ! .. Ik heb destijds ook nog een Canon G6 gehad en die is een héél stuk groter dan de Sony hoor ! Ik wist niet dat een "compactje" een functie was van de prijs !
            Wel die 500 Euro+ is al meer dan de kostprijs van mijn Canon 1200D ...
            Maar ik wil wil bijleren hoor, zeg mij wat is een goed compactje , moet je dan meer dan 200 Euro neerleggen ?
            Eerlijk gezegd ik had beter mijn G6 meegenomen (mooiere foto's), wel ander formaat.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Foto's met compacttoestel

              Zoals wijlen mijn moeder placht te zeggen "men krijgt waar men voor betaalt" (nu ja, meestal toch ...) .. er zijn hier trouwens ellenlange discussies gevoerd over "wat is de beste compact" ...

              Comment


              • #8
                Re: Foto's met compacttoestel

                Hallo toerist,

                Mijn compactje is nog steeds de Sony RX100MkI (het oermodel dus).
                Hier een albumpje van gisteren op de Night of the Proms vanop het middenplein.
                https://www.flickr.com/photos/jajabd...57676520688015
                't Is maar om je een idee te geven ... Met de DSLR's zijn de foto's (uiteraard) een pak beter, maar voor een compactje ...
                En ja, meestal ISO3200 ...

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's met compacttoestel

                  Mijn alledaagse camera is de fujifilm X70.
                  Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's met compacttoestel

                    inderdaad goeie kwaliteit, het is maar, ik sleur niet altijd graag een DSLR mee ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Hallo toerist,

                    Mijn compactje is nog steeds de Sony RX100MkI (het oermodel dus).
                    Hier een albumpje van gisteren op de Night of the Proms vanop het middenplein.
                    https://www.flickr.com/photos/jajabd...57676520688015
                    't Is maar om je een idee te geven ... Met de DSLR's zijn de foto's (uiteraard) een pak beter, maar voor een compactje ...
                    En ja, meestal ISO3200 ...

                    Jaja
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's met compacttoestel

                      Ik spaar ff door naar een goeie compact (of een meetzoekercamera) met de kans dat mijne DSLR altijd in de kast zal blijven liggen...
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's met compacttoestel

                        Een RX100 I of II is gemakkelijk tweedehands te vinden voor niet al te gekke prijs.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's met compacttoestel

                          Niet het nieuwste model, maar eveneens compact (past in mijn jaszak...), met degelijke en compacte standaardlens, prima beeldkwaliteit, en tegen een prijs waarvoor je normaal niet eens de lens krijgt:

                          NEX-3 + 16-50 pancake @ Amazon: €199,95
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's met compacttoestel

                            bedankt voor de info
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's met compacttoestel

                              Heb zelf een Nex-3 en die zou ik toch niet nemen. Zonder zoeker zie je vaak niets op het scherm, de batterij is leeg als je een week niet gebruikt en om door dat menu te geraken heb je een diploma en prozac nodig.

                              Je hebt een 1200D, wat is er mis mee? Als je daar nu eens de 24/2.8 stm opzet, is dat dan zo groot? Wat betreft batterij, stevig/stabiel vasthouden, zien wat je wil fotograferen in volle zon en andere mogelijkheden zit je goed. Ja, een compact zal kleiner en lichter zijn. Maar als je die na 3x niet meer meeneemt omdat het niet is wat je verwacht, ben je dan beter af?

                              Als je echt een "compact" wil, ga dan naar de eerste de beste fotozaak en koop een compact en leer tevreden te zijn met de resultaten. Of gebruik je telefoon. Anders ga je meer geld uitgeven en waarschijnlijk hier binnen de kortste keren terugstaan.

                              Een meetzoeker camera? Ga dan voor een echte en geen die er uitziet alsof. Het is echt niet te vergelijken.

                              Comment

                              Working...
                              X