Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 6 - 2015.7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 6 - 2015.7

    Ik heb onlangs via deze site http://www.ra***en.de/produkt/adobe-...636635045.html (welke me via idealo.de werd aangeprezen) Lightroom 6, dus de standalone, gekocht.
    Zoals de site aangeeft, is het een download, dus je krijgt enkel de code.

    Nu het rare is dat ik als ik de code ingeef bij m'n trial van lightroom cc de trialperiode verdwijnt (deze verliep sowieso gisteren) en ik gewoon verder kan werken met cc. Als ik echter naar m'n account beheren ga, zie ik de licentie nergens geactiveerd staan, noch voor LR6, noch voor LR CC.

    Ik heb net CC er ook weer afgesmeten en de gewone LR6 geïnstalleerd. Deze vroeg aan het begin van de installatie ook het serienummer en logde daarna onder mijn account in.
    Na een update zie ik echter dat LR6.0 veranderd is naar CC2015.7
    En bij systeeminfo staat dit: Lightroom-versie: CC 2015.7 [ 1090788 ]
    Licentie: Creative Cloud

    In m'n account is nog steeds geen key te zien. Iemand een idee hoe dit kan? Heb ik met een verkoper te maken gehad die dubieuze keys verkoopt?

  • #2
    Re: Lightroom 6 - 2015.7

    ik heb een thread aangemaakt bij Adobe zelf en daar geven ze te kennen dat als men een serial key heeft dat dit sowieso een standalone versie is.
    Eigenaardig genoeg blijft het dus werken als CC.

    Kan iemand met de laatste update voor LR6, dus de standalone, even zeggen wat hij of zij ziet als eerste twee regels als men 'system info' opvraagt (via help in de taakbalk van LR), aub?

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom 6 - 2015.7

      Ik heb Mac en heb LR6 aangeschaft op het moment dat ie uitkwam. Huidige versie 6.7.
      Bij mij geeft het eerste blokje van System Info de volgende info:
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom 6 - 2015.7

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik heb Mac en heb LR6 aangeschaft op het moment dat ie uitkwam. Huidige versie 6.7.
        Bij mij geeft het eerste blokje van System Info de volgende info:
        ok, bedankt om te reageren.
        Bij mij het dus cc versie. Ik snap er niets van.

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom 6 - 2015.7

          Een code is geen serienummer.

          Met een code kan je echter wel je CC trial versie activeren, dat is wat je gedaan hebt.

          Heel waarschijnlijk heb je je code (=alfanumeriek, dus met getallen en letters) ingevoerd (ingewisseld) om de CC versie te activeren/registreren, dat is perfekt mogelijk.

          Je zit dan met de CC versie betaald met de centen van je standalone versie.

          Je had dus je code (die met 24 getallen en letters) moeten gebruiken om die in te wisselen en dan een downloadlink te krijgen (of een serienummer) voor enkel Lightroom

          Kijk eens na tot welke datum je CC loopt, normaal kan dat maar voor 12 maanden zijn (en 12x12,07=144,84). Standalone LR zal je meer gekost hebben en dan zou de einddatum verderaf moeten liggen.

          Eigenlijk is de aanschaf van zo'n code niet meer of minder dan een tegoedbon ter waarde van een bepaald bedrag.
          Last edited by Empe; 12 november 2016, 21:14.

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom 6 - 2015.7

            Het verschil: als je daadwerkelijk een CC versie hebt dan kan je daarin het filter " nevel verwijderen " terugvinden, bij de gewone versie ( standalone ) heb je die niet.
            Versie 5.7 is inderdaad de nieuwste ( voor beiden ).
            Photography is an art of observation.

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom 6 - 2015.7

              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
              Een code is geen serienummer.

              Met een code kan je echter wel je CC trial versie activeren, dat is wat je gedaan hebt.

              Heel waarschijnlijk heb je je code (=alfanumeriek, dus met getallen en letters) ingevoerd (ingewisseld) om de CC versie te activeren/registreren, dat is perfekt mogelijk.

              Je zit dan met de CC versie betaald met de centen van je standalone versie.

              Je had dus je code (die met 24 getallen en letters) moeten gebruiken om die in te wisselen en dan een downloadlink te krijgen (of een serienummer) voor enkel Lightroom

              Kijk eens na tot welke datum je CC loopt, normaal kan dat maar voor 12 maanden zijn (en 12x12,07=144,84). Standalone LR zal je meer gekost hebben en dan zou de einddatum verderaf moeten liggen.

              Eigenlijk is de aanschaf van zo'n code niet meer of minder dan een tegoedbon ter waarde van een bepaald bedrag.
              het waren inderdaad 24 cijfers (enkel cijfers). In de mail staat echter niet dat het een tegoedbon is, maar 'Ihr/e Product-Key(s)/Seriennummer(n)'. Waar kan ik zien tot welke datum cc loopt, want ook in m'n account verschijnt er niets van dit product. Eigenaardig genoeg staat er bij mobile apps wel dat m'n trial verlopen is.

              Ik snap er echt niets meer van. Misschien moet ik eens een nieuwe account aanmaken en daar die key ingeven?

              Bij Adobe is het ondertussen ook muisstil. Niks support. Ik beklaag het me al dat ik dxo niet heb gekocht.

              Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
              Het verschil: als je daadwerkelijk een CC versie hebt dan kan je daarin het filter " nevel verwijderen " terugvinden, bij de gewone versie ( standalone ) heb je die niet.
              Versie 5.7 is inderdaad de nieuwste ( voor beiden ).
              ik kan dus de nevel verwijderen.


              Bedankt voor jullie reacties trouwens.

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom 6 - 2015.7

                Dan heb je inderdaad de CC versie en als het venstertje " proefperiode verloopt binnen ... dagen " niet verschijnt bij het opstarten dan is je versie ook geactiveerd via de Creative Cloud app
                De updates voor de gewone versie en de CC versie lopen gelijk en de 5.7 is de laatste nieuwe. Lopen trouwens gelijk met Camera Raw, dezelfde functies heb je ook daarin als je een CC versie van Photoshop hebt.
                Bepaalde functies zoals het filter " nevel verwijderen " zijn echter enkel actief in de CC versie ( lees : activatie )
                Als je bewust wil terugkeren naar de gewone versie met serienummer moet je eerst alles verwijderen, ook de Creative Cloud app, na verwijderen van de installatieprogramma's gebruik je de Adobe CC cleaning tool om de registersleutels te verwijderen. Herstart dan de PC en installeer de gewone versie opnieuw met de sleutel.
                Zie echter geen nut om dit te doen, zolang het werkt...
                Photography is an art of observation.

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom 6 - 2015.7

                  even verder vertellen:

                  ik heb net een ssd geïnstalleerd en heb daarbij een clean install gedaan van W10 en al mijn andere software. Dus mijn register is zo proper als maar kan zijn.
                  Ik heb bovendien een andere account gecreëerd bij Adobe zodat er helemaal geen link kan zijn naar de CC versie.
                  Toch is hij dus geüpgrade naar CC.

                  Ondertussen ben ik blijkbaar niet de enige en ook deze had zijn key gekocht bij Ra***en. Dus blijkbaar is er iets speciaals met die keys.
                  Nochtans zegt Adobe zelf dat een serienummer altijd voor standalone is. Een CC werkt niet met serienummers.
                  Linkje naar discussie op Adobe forum: https://forums.adobe.com/message/9170073#9170073

                  Ik snap er de ballen van.

                  Kan iemand zeggen waar je kan zien hoe lang CC nog zou moeten lopen (indien het zoals Empe aangaf een code was voor 'krediet')


                  Ondertussen ook mailtje gestuurd naar de verkoper.
                  Last edited by Tonerider; 30 november 2016, 09:18.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom 6 - 2015.7

                    Tja, snap er ook niks van, blijkbaar heb je nu een volume licentie ??? ( volgens het draadje op dat forum )
                    Zeker na een nieuwe windows installatie is dat een raadsel, bekend is wel dat er veel problemen zijn bij overschakelen van de gewone naar de CC versie maar dat is hier duidelijk niet het geval.
                    Verder mee werken, je ziet wel. Hoe lang die licentie loopt ???? Geen idee of je dat ergens kan zien. Als student kan je bv aan een sterk verlaagd tarief LR en PS aanschaffen, dat is dan ook een volumelicentie maar hoelang dat werkt weet ik niet. Voor Office 2016 is dat 4 jaar, daarna ???? Weet ik ook niet wat er dan moet gebeuren.
                    Probleem is dat de beveiliging bij Adobe zodanig complex geworden is dat ze er zelf niet meer uit geraken, en eigenlijk is, door die complexiteit, het geheel van CC zo lek als een zeef. Photoshop 18 ( de 2017 versie ) was reeds gekraakt voor de update uit kwam.
                    ik zou zeggen: veel plezier ermee.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightroom 6 - 2015.7

                      de reden waarom ik LR6 wou is natuurlijk net omdat het geen einddatum heeft qua gebruik. Nu heb ik dus een licentie die misschien wel ophoudt.

                      Ik probeer ondertussen m`n geld terug te krijgen van de verkoper (en anders schakelen we Paypal in). Nergens in de omschrijving stond dat het over een volume licentie ging dus dat moet wel lukken.


                      Eenmaal m`n geld terug ga ik direct naar de concurrentie. Als ik zo links en rechts reacties lees over Adobe dan zijn die dik hun eigen ruiten aan het insmijten en de concurrentie hun software wordt steeds beter (en op sommige vlakken halen ze Adobe al in).

                      Comment

                      Working...
                      X