Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onvoldoende schrijfruimte Canon 650D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onvoldoende schrijfruimte Canon 650D

    De laatste tijd krijg ik steeds de melding "onvoldoende sch(r)ijfruimte" als ik mijn Canon 650D rechtstreeks op mijn pc aansluit met kabel. Er is nochtans voldoende ruimte, zowel op de SDkaart als op de HD. Als ik de SDkaart dan in een kaartlezer steek, heb ik geen probleem.

    Iemand een idee hoe dat komt?

    thx
    Alpha male no more.
    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
    FB: Joska Joska.

  • #2
    Re: onvoldoende schrijfruimte Canon 650D

    Hebben alle partities voldoende geheugen? Of alleen de data partitie?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: onvoldoende schrijfruimte Canon 650D

      Deze situatie ben ik nog nooit tegen gekomen.

      Comment


      • #4
        Re: onvoldoende schrijfruimte Canon 650D

        Hoe is de kaart geformatteerd? Hoe groot is de kaart, hoe oud en hoe oud is de kaartlezer? Welk besturingssysteem gebruik je? Verwijder je de foto's door deze als de camera aangekoppeld is op het schijfstation dat de camera vormt te verwijderen of doe je dat op de camera?
        Een oude Powershot die we soms aan de computer knoopten deed dit ook wel eens, maar dat kwam dan omdat de bestandsindex (een soort database die bijhield welke foto's er op de kaart stonden) in de war raakte van het feit dat we foto's verwijderden van de kaart via de computer in plaats van de foto's via de camera te verwijderen.

        In het laatste geval was de camera op de hoogte van de te verwijderen indexbestanden die, op het moment dat de kaart redelijk vol was bleven staan als we de foto's verwijderden via de computer en daarmee een vals signaal aan de computer afgaf dat het opslagmedium bijna vol was.

        Heb je de kaart per ongeluk geformatteerd in het exFAT bestandssysteem? Ik weet niet of de 650D daarmee over weg kan overigens.

        Comment

        Working...
        X