Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VTM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VTM

    Op onze helpdesk kregen we volgende oproep binnen voor de opnames van de serie 'Spitbroers seizoen 2' op VTM.
    We willen deze dan ook met onze leden

    OPROEP:

    Beste,

    Voor de opnames van de serie 'Spitsbroers seizoen 2', een topvoetbal-reeks van Belgische makelij, zijn wij nog op zoek naar figuranten die als journalisten, cameramannen en fotografen willen mee figureren. Meer specifiek zijn we op zoek naar mannen en vrouwen tussen de 25 jaar en de 55 jaar met een sportieve ingesteldheid voor volgende dagen:

    - dinsdag 15 november : 08u00 - 20u30 (HEUSDEN-ZOLDER)
    - woensdag 16 november: 11u30 - 23u30 (HEUSDEN-ZOLDER)
    - woensdag 7 december: 15u30 - 05u00 (locatie nog niet bekend)
    - maandag 12 december: 07u30 - 20u00 (GENK)

    De vermelde uren zijn nog voorlopig en kunnen dus nog veranderen, maar dit zal niet al te veel zijn.
    De vergoeding is 25 euro per persoon.
    We hebben vooral veel scènes met persconferenties na de match, voetbal match scènes waarbij de pers nodig hebben voor tijdens de match en pers voor bij een autorace wedstrijd op het circuit van Zolder. Want niet alleen de voetbal komt aan bod, ook het racewereldje is aanwezig in de reeks.
    En wij zoeken voor deze draaidagen en scènes nog fotografen, cameramannen en journalisten, die willen mee figureren en ons willen helpen om alles er zo realistisch mogelijk te doen uitzien. Wij verwachten niet dat je met jouw eigen toestel naar de set komt (dit mag zeker als je dat hebt), maar wij zouden vooral mensen op set willen die hier kennis van hebben, en het er naturel uitziet als je een camera of persfototoestel vast hebt.

    Heb jij zin en tijd om mee te doen? Schrijf je dan rechtstreeks in via In The Picture via http://spitsbroers.inthepicture.tv/opdrachten.php
    Hierop staan al onze rollen, en dus ook zeker en vast onze pers rollen.
    Moest je nog mensen kennen tussen de 25 en de 55 jaar, die willen mee figureren, laat ze zich dan ook snel aanmelden.
    Moest de link niet werken, bezorg ons dan jouw volledige naam, mailadres en telefoonnummer via mail op spitsbroersfiguratie@gmail.com

    Wij nodigen je graag uit bij ons op set.

    Alvast enorm hard bedankt.

    Groetjes,
    Tiffany en Ilke

    --
    Tiffany van Turenhout
    Figuratie-verantwoordelijke : 'SPITSBROERS 2 - blok 2 en 3'
    spitsbroersfiguratie@gmail.com
    deMENSEN

    Ilke Schelfthout
    Figuratie-assistent : 'SPITSBROERS 2 - blok 2 en 3'
    deMENSEN
    Last edited by zunoel; 11 november 2016, 10:09.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

  • #2
    Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

    tiens, ik wist niet dat mensen boven de 55 niet meer sportief kunnen zijn en ook niet dat er zo op leeftijd mag gediscrimineerd worden. Er zijn toch genoeg oudere sportfotografen dacht ik
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

      100 figuranten @ 25€ per figurant kost 2500€.
      Een reclameblok van 30 seconden kost aan een adverteerder (afhankelijk van het tijdstip waarop het wordt uitgezonden) tussen 3000€ en 20000€.

      woensdag 7 december 15h30-05h00 = 13,5 h
      25€ : 13,5h = 1,8€/h. Wordt dat in het wit, het grijs, of in het zwart betaald ?

      Comment


      • #4
        Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

        25 € voor +- 12hr werken .....tjah schandalig hé ....

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Op onze helpdesk kregen we volgende oproep binnen voor de opnames van de serie 'Spitbroers seizoen 2' op VTM.
          We willen deze dan ook met onze leden
          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          tiens, ik wist niet dat mensen boven de 55 niet meer sportief kunnen zijn en ook niet dat er zo op leeftijd mag gediscrimineerd worden. Er zijn toch genoeg oudere sportfotografen dacht ik
          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          100 figuranten @ 25€ per figurant kost 2500€.
          Een reclameblok van 30 seconden kost aan een adverteerder (afhankelijk van het tijdstip waarop het wordt uitgezonden) tussen 3000€ en 20000€.

          woensdag 7 december 15h30-05h00 = 13,5 h
          25€ : 13,5h = 1,8€/h. Wordt dat in het wit, het grijs, of in het zwart betaald ?
          Wat is het fijn om in dit gezelschap te vertoeven. :-)
          Wachten is niet werken, en opportuniteiten (bekende mensen, unieke foto's) worden zomaar weg gehoond. Foei.
          't Is dat ik niet kan want ik moet als +55 nog werken. Anders was ik er graag eens bij.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            tiens, ik wist niet dat mensen boven de 55 niet meer sportief kunnen zijn en ook niet dat er zo op leeftijd mag gediscrimineerd worden. Er zijn toch genoeg oudere sportfotografen dacht ik
            Ik ben dit jaar ook 55 geworden, en toch maak ik nog geregeld sportfoto's...
            Ik rij zelfs nog redelijk wat kilometers per jaar met de fiets (een fiets op spierkracht, geen elektrische).

            Maar de dagen dat ze figuranten nodig hebben moet ik toch werken, ik heb er dus geen tijd voor, en het is toch een eindje uit de buurt (de 25 euro zal dan al voor een groot deel opgebruikt zijn aan de verplaatsing).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              .... Wachten is niet werken, en opportuniteiten (bekende mensen, unieke foto's) worden zomaar weg gehoond. Foei.
              Onze ministers worden toch ook dik doorbetaald terwijl ze niks doen dan wachten en sms'en, twitteren ....enz .. , dus wachten is wel werken hé Lieven

              Wat die bekende mensen betreft, veel kans in dat je niet eens echte foto's mag maken hoor !
              En laat ons eerlijk zijn, onze bekende belgen zijn nu ook niet zo interessant hé ;-)

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Onze ministers worden toch ook dik doorbetaald terwijl ze niks doen dan wachten en sms'en, twitteren ....enz .. , dus wachten is wel werken hé Lieven

                Wat die bekende mensen betreft, veel kans in dat je niet eens echte foto's mag maken hoor !
                En laat ons eerlijk zijn, onze bekende belgen zijn nu ook niet zo interessant hé ;-)

                grts
                Sieg
                Oei, mag ik dat een rare houding vinden?
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

                  Dat mag Lieven, waarom zou dat niet mogen
                  Ik heb het gewoon niet zo voor onze vlaamse "sterren", dat mag ik toch ook of niet ?

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

                    Woensdag 07 December 2016
                    Locatie: Nog te bepalen
                    Uur: 15u30 kan nog veranderen maar hou rekening met dit uur
                    Einduur: 04u00 kan nog veranderen, maar hou rekening met dit uur
                    Type: Figuratie
                    Vergoeding: 50,00 EUR
                    Haha, de vergoeding is niet 25€ voor 13h "aanwezigheid", maar bedraagt volgens de website 50€.

                    Dat verandert de hele zaak, want je krijgt nu een vette 3,5€/h !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

                      Wat mij hier verrast,is de reactie op de vergoeding.Natuurlijk gaat het hier over figuranten.Niet over prof-fotografen,maar mensen die niet onwennig met een toestel in hun handen staan.Je moogt van geluk spreken dat je iets krijgt.
                      Je vraagt soms af, hoeveel mensen zich gratis aanbieden.
                      Mijn jongste dochter heeft Ritz gevolgd,en zou je versteld staan hoeveel mensen zich belangeloos aanbieden.Voor een werkje:aannemer die zich aanbiedt om met zijn hoogtewerker een shot te kunnen opnemen(en zich nadien vast rijdt),een garage en stuntman die een wagen in de prak rijdt(wel niet bijster gelukt).De politie of hoe heet dat daar in Terneuzen,die gewoon een verklaring aflegt;filmen in het decor van het VRT-journaal met een nieuwslezer.(heb toen beseft dat je iets kunt ensceneren wat echt blijkt).Verschillende acteurs (toch niet van de minste) die gratis komen.(Zoek eventueel Helsinki trailer en andere).
                      Is wel enkele jaren geleden.Nu nog mogelijk ??
                      Die mensen hebben een beperkt budget,ook al ben je VTM.En ik voel mee met deze twee dames die moeten zorgen dat hun figuranten er zijn.
                      Filmen is iets,maar budget is iets anders.
                      Wil je dat eens beleven OK,maar figuranten zijn figuranten en maar beeldvulling.En je wordt van hier naar daar verplaatst,zoals een kudde koeien,omdat de beeldcompositie dan beter is.Verwacht daar dus niet te veel van.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Dat mag Lieven, waarom zou dat niet mogen
                        Ik heb het gewoon niet zo voor onze vlaamse "sterren", dat mag ik toch ook of niet ?

                        grts
                        Sieg
                        Natuurlijk mag dat.
                        ...leeg...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

                          De bejaarde Jan Mulder vangt voor een uurtje mee zeveren in een sporttalkshow op de tv al 2500 euro.
                          De figuranten die ze vragen voor een TV serie mogen acht uur figureren voor 25 euro.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

                            Maar waar jullie zich toch druk over ?
                            1) Er wordt hier enkel gevraagd naar figuranten, maw bladvulling, decorvulling. Men vertelt er zelfs bij dat je helemaal over geen fototoestel dient te beschikken, enkel te weten hoe je het moet vast houden. Dus hier komt niet je echte fotografische kennis naar de voorgrond. Ik stel me zelfs de vraag of je je vrij zal kunnen bewegen.
                            2) Figuranten of beter bladvulling krijgen zo wie zo minder dan de echte hoofdrolspelers (of wat dacht je ?). Dit is ook zo bij filmopnames ... Toen indertijd voor het programma 'Fata Morgana' men een beroep deed op fotoamateurs voor een walkshoot is dit hier ook op het forum gekomen en werd daar helemaal GEEN vergoeding voor gegeven en had het ook minder animo ... Wel veel geïnteresseerden. Trouwens 'Fata Morgana' was een product waarbij in feite een hele gemeenschap werd uitgedaagd (op vrijwillige basis) en werden er massa mensen gemobiliseerd.
                            3) Wie de vergoeding te laag vindt is ook nu niet verplicht om er naar toe te gaan en het hier continue zeveren over het teveel of te weinig is niet aan de orde omdat hier nergens een eis is gesteld. Je doet het of je doet het niet.
                            4) Wat kwaliteit of bekendheid van de hoofdrolspelers betreft is dit ook hier ter zijde. Men vraagt figuranten. Mocht men dan nog effectief fotografen hadden gevraagd en los zijnde van de prijs, wedde, dan nog heeft de kwaliteit van de hoofdrolspeler, bekendheid geen betekenis. Indien je je wil gedragen als een professioneel fotograaf dan moet je zo flauwe, mislukte, succesvolle personen even goede of even slechte foto's kunnen nemen, voor figuranten geldt dit eveneens zo.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oproep voor Fotografen en cameramannen om te figureren in serie Spitsbroers op VT

                              Er is wel een verschil tussen Fata Morgana en Spitsbroeders.
                              Fata Morgana is een programma van staatszender Eén, en heeft zo goed als geen reklame-inkomsten.
                              Spitsbroeders is een programma van VTM en wordt om de 8 minuten onderbroken voor een rekameblok @ ongeveer 10000€/30 seconden.

                              Comment

                              Working...
                              X