Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

    Ik heb me zeker al een jaartje geleden Affinity Photo aangeschaft, om te onderzoeken of het een waardig alternatief is voor Photoshop. Affinity Photo was toen nog enkel voor Mac beschikbaar, en na een gratis beta-versie of 2-3 kon ik het voor minder dan 50,- euro aanschaffen via de App Store.

    Nu komt het programma, dat echt wel de moeite waard is om te bekijken, ook voor 'het andere platform' ter beschikking, eerst als gratis beta, daarna tegen een prijsje dat heel interessant is. Ik wil niemand overtuigen of beïnvloeden, bekijk het dus zelf maar: https://affinity.serif.com/blog/affi...available-now/
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

    bedankt om het te laten weten. Ik ga het eens uitproberen.

    Comment


    • #3
      Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

      Lijkt mij heel interessant!.
      Prijs van Photoshop zal wel dalen nu.

      Comment


      • #4
        Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

        Probleem is dat Photoshop niet langer als apart product verkocht wordt, enkel 'verhuurd' als CC...
        Maar de prijs van Elements zou bv kunnen zakken.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

          Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
          bedankt om het te laten weten. Ik ga het eens uitproberen.
          Heb het programma eens vluchtig doorlopen maar ik stel mij de vraag: Is het mogelijk een foto op te slaan als bv. JPEG ?

          Comment


          • #6
            Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

            Oorspronkelijk geplaatst door bertone Bekijk bericht
            Heb het programma eens vluchtig doorlopen maar ik stel mij de vraag: Is het mogelijk een foto op te slaan als bv. JPEG ?
            Save-n is in het Affinity Photo specifiek formaat, maar je kunt je bewerkte foto exporteren in een hele reeks verschillende formaten (ik heb wel de Mac versie):
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Save-n is in het Affinity Photo specifiek formaat, maar je kunt je bewerkte foto exporteren in een hele reeks verschillende formaten (ik heb wel de Mac versie):
              OK. Bedankt

              Comment


              • #8
                Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

                Les, ik heb de beta versie ook geïnstalleerd. Is wel iets anders dan PS maar het gelijkt er goed op.
                Ook een redelijk steile leercurve heb ik de indruk.
                En nog een specifieke vraag, kunnen daar plugins aan gekoppeld worden, ik denk aan de NIK suite, Topaz suite, portraiture enz.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

                  De meeste plugins voorlopig nog niet (hoewel, bekijk onderstaande quote, uit de release notes voor de nieuwe Mac-beta), al wordt daar hard aan gewerkt.

                  Improved Photoshop Plugin Support

                  We have found a significant bug with our plugin code - it has been fixed We are now finding the majority of plugins work properly.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

                    Bedankt, ga het ook eens testen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

                      Heb de beta geïnstalleerd Les en dat ziet er gelikt uit, nu nog het programma wat beter leren kennen.
                      Het heeft nog niet alle mogelijkheden van een CS6, of ik heb ze nog niet gevonden, maar het ziet er prachtig uit.
                      Volgens mij heeft Adobe een ferme concurrent op de markt nu ze enkel nog abonnementen aanbieden.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        Heb de beta geïnstalleerd Les en dat ziet er gelikt uit, nu nog het programma wat beter leren kennen.
                        Het heeft nog niet alle mogelijkheden van een CS6, of ik heb ze nog niet gevonden, maar het ziet er prachtig uit.
                        Volgens mij heeft Adobe een ferme concurrent op de markt nu ze enkel nog abonnementen aanbieden.
                        Bij Adobe hoef je niet per sé te huren.
                        LR6 kan je ook kopen voor 130€. en 75€ als upgrade van vorige versies.
                        Wel heb je dan niet het mobiele pakket erbij.
                        MVG. Hugo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

                          Ik heb LR6, meteen gekocht toen ie uitkwam. Maar komt er nog een LR7. Bovendien moet je echt acrobatentoeren uithalen om LR6 alsnog te kunnen vinden, getuige daarvan verschillende topics in dit subforum.
                          Ik denk dat ik bijna met Adobe klaar ben...
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

                            geef eens "adobe lightroom 6 kopen" in in google, en... kamera express... de fnac.. art & craft.... konijn.....overal is die te koop.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Affinity Photo nu ook beschikbaar voor Windows

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                              Bij Adobe hoef je niet per sé te huren.
                              LR6 kan je ook kopen voor 130€. en 75€ als upgrade van vorige versies.
                              Wel heb je dan niet het mobiele pakket erbij.
                              Zal wel zijn, maar LR6 interesseert mij geen bal, ik heb de 5 en daar stopt het mee. Ik heb adobe bridge en dat is voor mij goed genoeg.
                              En CS 6 doet wat ik er wil mee doen.
                              Affinity Photo is nog maar uit en heb al verschillende updates gehad.
                              Selecteren met de pen, en nog andere zaken ontbreken, maar als die er ooit komen dan mag Adobe LR en Ps (CS) opkrassen!
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X